Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#319421
Microsoft skriver følgende. Det lyder som om, at der også kommer konsoller i butikkerne på lanceringsdagen.

"We are humbled by the record-breaking demand for Xbox Series X and S. Huge thanks to everyone for the excitement.

If you weren't successful today be sure to sign up with retailers for updates, and expect more consoles to be available on November 10."
#319450
purtsak skrev: 24. sep 2020, 08:36 https://www.google.dk/amp/s/www.inverse ... lained/amp
Det vil være en ekstra fjer i hatten for M$.

Håber dog ikke, at det sker, da jeg gerne ser, at Segas spil fremover kommer på flere konsoller, så man ikke er tvunget til at købe en Xbox.
#319512
Apropos Microsofts vilde opkøb af spilstudier, så er det mærkeligt at se Double Fine høre under Xbox. Og dermed et af mine all-time favoritspil, Grim Fandango.

Microsoft og Double Fine udgiver snart en bog over historien: https://news.xbox.com/en-us/2020/09/24/ ... pre-order/

På den ene side fedt ift. at få Xbox Game Pass etableret som en god tjeneste. På den anden side skræmmende ift. konkurrencefeltet. Men omvendt så kommer der jo hele tiden nye spilstudier til. Nogle af de bedste spil, som jeg har spillet i senere år, er fra indie-studier.
Vedhæftede filer
maxresdefault.jpg
maxresdefault.jpg (210.93 KiB) Vist 2110 gange
#319685
Her 2 måneder publicering af nedenstående artikel har vi stadig ikke spottet yderligere titler, hvor 4K120 er bekræftet.

Hvorfor er det relevant? Fordi hvis 120fps leveres ved 1440p eller 1080p så er HDMI 2.0 i TV'et nok.

Konsolspil i 4K120? Enlig svale gør ingen sommer

Og Xbox One X understøtter vel at mærke allerede 120fps ved 1440p og 1080p. Om spilkonsollerne så kan afvikle spillene i 120fps er jo en anden side af historien og indtil videre er der ikke meget, som tyder på, at de kan (i hvert fald ikke før spiludvikling er meget mere optimeret til disse konsoller). Så vi snakker primært 4K60, hvilket år tilbage var Microsofts store salgsargument for at vælge Xbox One X over PS4 Pro.

Disse forhold synes at være gået tabt i hype-møllen...
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 42