Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Huleboer
#311450
Jeg ved godt jeg måske ikke følger normen, men for mit eget vedkommende er 1080p 60fps tilstrækkeligt. Så vil jeg hellere have flotte effekter end højere opløsning.
Og tilsvarende er alt over 60fps også ligegyldigt når vi snakker konsol. Bare lad PCMR om FPS ræset. Det interesserer mig ikke ift. til de spil jeg gerne vil spille på konsol.

At 4k nok er nødvendigt kan jeg måske så nok blive nød til at acceptere.

Men ja. Jeg har ingen forventning om at vi skal se et spil der fuldt ud udnytter konsollen, men jeg vil gerne se et spil der trods alt er udviklet specielt med den konsol i tankerne, og derfor også bedre udnytter de kræfter der er til rådighed.
Fremfor blot at vise os TLoU i højere opløsning og flere fps.

Personligt håber jeg inderligt der vil blive vist Horizon: Zero Dawn 2 - eksklusivt til PS5. Ligesom Guerilla viste Killzone Shadow Fall frem da PS4 blev præsenteret.
#311471
Jeg synes, at dagens arrangement blev noget af en fuser. En meget mystisk præsentation, som vel egentlig burde have været transmitteret efter man havde afsløret konsollen, funktioner og spil.

Men nuvel. Vi fik da lidt nyt ud af det.

Sony afslører PlayStation 5 specifikationer - 10,3 TFlops, 3D-lyd mm.
Vedhæftede filer
Screenshot 2020-03-18 at 21.20.25.png
Screenshot 2020-03-18 at 21.20.25.png (77.83 KiB) Vist 2771 gange
Af Vasen
#311472
Hmmm ja havde håbet på de rent faktisk præsenterede konsollen, men desværre ikke. Men Specs ser nu helt ok ud.
#311502
Sony sagde ikke eksplicit, at man vil se bort fra Dolby Atmos eller DTS:X. De sagde blot, at Atmos er begrænset til 32 lydkilder (altså lydobjekter), men at de på spildelen ønskede "flere hundrede lydkilder" (altså lydobjekter), hvorfor de går egne veje ift. spildelen.

Men derfor kan PS5 jo godt stadig understøtte Dolby Atmos og/eller DTS:X til streaming, UHD Blu-ray mv. Det mener jeg da bestemt er sandsynligt.

På musikdelen har Sony bygget deres objektbaserede lydformat ovenpå MPEG-H. Gad vide om det også bliver tilfældet med PS5.
Af Holm86
#311508
Man er nødt til at huske at dette var planlagt til at blive fremvist på den aflyste Games Developers Congress, som er for udviklere, og derfor det blev meget teknisk.
Men ja, håber snart de kommer med noget som henvender sig mere til forbrugerene, så som gameplay videoer, og også gerne snart designet på konsollen
#311611
Sony har konkretiseret, hvad de mente mht. bagudkompatibilitet ved at udsende følgende udtalelse:

- <i>"We believe that the overwhelming majority of the 4,000+ PS4 titles will be playable on PS5. We’re expecting backward compatible titles will run at a boosted frequency on PS5 so that they can benefit from higher or more stable frame rates and potentially higher resolutions. We’re currently evaluating games on a title-by-title basis to spot any issues that need adjustment from the original software developers."</i>
Link: https://blog.us.playstation.com/2020/03 ... cal-specs/
#312128
Du vil kunne indstille opløsning på boksen tænker jeg, ligesom du kan på PS4 Pro.
Brugeravatar
Af bbplayer
#314359
Rasmus Larsen skrev: 14. maj 2020, 07:25 Unreal Engine 5 er blevet afsløret med en videodemo, der afvikles på PlayStation 5. Der ser godt ud.

Unreal Engine 5 demo fremviser next-gen grafik på PlayStation 5
Kan man ikke undre sig over at samme ikke er præsenteret på Xbox X? Den bruges jo på den platform også, så brugere som skal se frem til det, ville måske ikke se den store forskel hvis de stillede det op imod hinanden.
Men så ville der ikke være så meget sjovt ved det lige nu :)
Af TBC
#314405
bbplayer skrev: 16. maj 2020, 12:48
Rasmus Larsen skrev: 14. maj 2020, 07:25 Unreal Engine 5 er blevet afsløret med en videodemo, der afvikles på PlayStation 5. Der ser godt ud.

Unreal Engine 5 demo fremviser next-gen grafik på PlayStation 5
Kan man ikke undre sig over at samme ikke er præsenteret på Xbox X? Den bruges jo på den platform også, så brugere som skal se frem til det, ville måske ikke se den store forskel hvis de stillede det op imod hinanden.
Man kan vel spekulere i at det kan skyldes flere forskellige ting: Måske har Sony lobbyet/betalt Epic til at eksponere PS5'eren - måske ligefrem købt demoet til udgivelsen af PS5? Det kan også bare være at Epic selv set det som en oplagt mulighed for at demonstrere at den nye engine har fuld berettigelse og kan give storslåede resultater selv på den næste generations svageste platform, som en slags show of force af UE5's effektivitet. Det mest imponerende ved demoet er jo næsten at man kan få den overbevisende flotte kvalitet ud af det selv på blot en 10 Tflops PS5.

Epic har dog også gjort en dyd ud af at fortælle hvor skalerbar UE5 og nanite er på tværs af forskelligt hardware. PS5 demoet her kørte angiveligt med dynamisk rendering opløsning, oftest omkring de 1440p - Det er i sig selv ret imponerende på det hardware niveau med alle de mange små triangles UE5 er i stand til at rendere.

En X Box Series X kunne sikkert komme tættere på de 4K i sit render, men jeg tviler på at det er noget man ville kunne se voldsommere forskel på så langt væk som i en sofa. Det tror jeg man skal sidde tættere på en [større] PC monitor på skrivebordet for at kunne værdsætte og det er muligvis PC man skal op i alligevel, hvis man skal være sikker på et fuldt 4K render af sådan et demo. Måske vil ligefrem en portion supersampling også være mulig med de kommende kraftige Ampere GPU'erne, som af diverse analytikere antages once and for all at gøre 4K til noget fuldstændigt trivielt og givet i enhver sammenhæng og setting. ...Jeg er ganske imponeret og glad over hvad vi ser og får med UE5
Af Cub
#314484
Torben Rasmussen skrev: 3. apr 2020, 09:45 Du vil kunne indstille opløsning på boksen tænker jeg, ligesom du kan på PS4 Pro.
Dette er ikke helt sandt. Jeg har haft både en alm PS4 og har nu en PRO. Det er ikke muligt at sætte opløsningen til 2k Noget jeg var pænt skuffet over da jeg tilsluttede den til min PC skærm. Jeg håber inderligt at det er noget der ændre sig :)
Af Beckham
#314488
Det lyder mærkeligt. Den burde vel bare køre det maximale mulige? Den slår jo også helt automatisk over i full hd på en ikke-4K skærm. Har dog også læst at det kan være afhængigt at det enkelte spil og hvad det understøtter.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11