Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Klumb
#325209
Hej folkens, beklager hvis dette allerede er blevet vendt tidligere.

Jeg er én af de mange der sidder og venter på at få mulighed for at købe en PS5, og jeg ville høre om der findes en dansk hjemmeside/app/forum/twitterbot eller lignende der overvåger hvornår de næste konsoller bliver tilgængelige? Der findes adskillige der giver lyd når der kommer nye PS5'ere i butikkerne i USA og andre steder, men jeg har ikke kunnet finde skyggen af det herhjemme.

På forhånd 1000 tak!

VH Rasmus
Brugeravatar
Af Naiera
#325210
Jeg ville bare foreslå at lægge forudbestillinger hos Elgiganten og Føtex/Bilka, hvis de tillader det. Sådan får du den hurtigst, er jeg temmelig sikker på.
Af Klumb
#325211
Tak for det gode råd, men der er desværre ingen steder der tillader at man kan forudbestille, eller endda komme med i en kø (i hvert fald ikke nogen jeg kan finde).

Bilka og Elgigantens bedste bud er, at man tegner abonnement på deres nyhedsbreve, som oven i købet ikke informerer én når konsollerne kommer til salg - hvilket jeg oplevede tilbage i december...
Brugeravatar
Af Naiera
#325215
:(( ;;)
Af Appz
#325219
Klumb skrev: 5. jan 2021, 14:29 Tak for det gode råd, men der er desværre ingen steder der tillader at man kan forudbestille, eller endda komme med i en kø (i hvert fald ikke nogen jeg kan finde).

Bilka og Elgigantens bedste bud er, at man tegner abonnement på deres nyhedsbreve, som oven i købet ikke informerer én når konsollerne kommer til salg - hvilket jeg oplevede tilbage i december...
Vil bare lige indskyde at jeg fik fat på min pga. Abonnement på Elgigantens kundeklub samt bilka plus - dog skal en masse held medregnes, samt at jeg sad klar kl 12:00 da salget gik live.
Men held var den primære grund IMHO.
Af Beckham
#325223
Ja...tror også det har krævet lidt held at få fat i en. Især når mange hjemmesider er brudt ned undervejs. Lige nu har jeg droppet jagten og beholdt min plads i køen hos Coolshop. Så må vi se om der dukker en konsol i Q1 på et tidspunkt.
Senest rettet af Beckham 5. jan 2021, 23:30, rettet i alt 1 gang.
Af Flomsen
#325229
Klumb skrev: 5. jan 2021, 14:13 Hej folkens, beklager hvis dette allerede er blevet vendt tidligere.

Jeg er én af de mange der sidder og venter på at få mulighed for at købe en PS5, og jeg ville høre om der findes en dansk hjemmeside/app/forum/twitterbot eller lignende der overvåger hvornår de næste konsoller bliver tilgængelige? Der findes adskillige der giver lyd når der kommer nye PS5'ere i butikkerne i USA og andre steder, men jeg har ikke kunnet finde skyggen af det herhjemme.

På forhånd 1000 tak!

VH Rasmus

https://www.psxhax.com/threads/how-to-s ... days.8353/

Lidt hjælp måske, hvis man vil nørde selv 8-)
Af Klumb
#325237
Tak skal I have allesammen! Jeg vil fluks prøve at checke pshax-tråden ud og se om der er noget jeg kan bruge dér.

Indtil videre har mit bedst bet været selv at sætte en overvågning op vha. https://distill.io/ som checker en række forskellige webshops hver 3-5 minut. Ulempen ved det er, at det er lidt kompliceret at køre, og man skal have en browser tændt det kan køre i.

Hvis der er andre der er nysgerrige er der en video der gennemgår processen her:

VH Rasmus
Brugeravatar
Af TBC
#325330
For dem der har interesse i at få perspektiveret de grafiske kræfter:

Man har taget nogle multiplatform spil og indstillet til samme setting som PS5 benytter og set hvilken hardware der skal til for at man kan være sikret samme ydelse, med de settings spillet afvikles i hhv 60 og 120 fps på PS5'eren.

For dem der ikke orker er se videoen er konklusionen at det er en "affordable box equavialent in performance to a 5 year old mid to high end gaming-PC", eller 2½ år hvis man medregner raytracing og ca. skal op i et nyere RTX 2060 for at få raytracing med). Det fremhæves også hvor meget man faktisk får for pengene i forhold til en PC og hvor meget conveniece kan betyde for den enkelte bruger.

Konklusionerne angående hardwarens kræfter: )
Af Sploink
#325559
Rasmus.
Little Nightmares glæder jeg mig også til. 1'eren var rigtigt godt. Fik dog ikke prøvet de forskellige dlc's.
  • 1
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 205