Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af TBC
#332050
Jeg poster også mit indlæg fra XBox tråden her, da der skulle være tale om en timed-exlusive og spillet angiveligt også skulle komme til PS5 3 måneder efter initiale release, så der også er tale om en PS5 (og 4?) relevant titel:
_ _ _

En titel der sikkert er mange der glæder sig til - Ny Gameplay trailer der lige er blevet lagt på nettet for 20 minutter siden:

Svjv er der brugt Unreal Engine 4 (nej, ikke 5) til titlen der har været under udvikling noget tid. Til gengæld ser det ud til at titlen trods den lange udviklingstid vil have en hvis grad af RayTracing fra day one, fra den aktuelle video desværre på det niveau man er blevet mere vant til at se og ikke på det niveau og med den grad af bounces som man så i den nyelige revamp af Metro: Exodus i dens enhanced PC edition (Spillets stil og udseende kunn i øvrigt ellers godt kunne minde mig lidt om Metro Exodus EE, fraset den lavere grad af RayTracing). Den gode nyhed er at der ser ud til at være gjort meget ud af den stemning, det artistiske udtryk og den stil der er seriens hallmark, det dårlige som sagt at det desværre fra aktuelle shots ser ud til at spillet umiddelbart kommer med mere "normal" og mere hybrid grad af RayTracing uden samme RayTracing ekstremitet og Fidelity som vi så ifbm Metro Exodus - Enhanced edition til PC'en (selv om man da kan have lov at håbe endnu. Det er bare ikke hvad de aktuelle shots vidner om: https://photos.app.goo.gl/WXTQ6x2XsaAPyGDz5
#332054
Jeg spillede 1'eren næsten til ende, men der var simpelthen for mange bugs i spillet og jeg måtte lægge det på hylden til sidst. Det var et fedt spil, men deres respawn-logik var enormt irriterende, så man endte også ofte med at skulle nedkæmpe de samme fjender igen og igen og igen fordi man lige var vandret i en forkert retning og ville vende om.
Brugeravatar
Af TBC
#332059
Jeg er heller ikke indforstået med hvorfor det samlet set har fået den helt SÅ store kult-status som det har fået. Men jeg er til gengæld sikker på at der er mange der glæder sig til det, mig selv inklusive efter at have set traileren - og så håber jeg da bestemt at det bliver et solidt produkt de har fået skruet sammen denne gang på tværs af endnu flere parametre. En af grundende til at de har skiftet til Unreal Engine skulle netop være at undgå de problemer og den ustabilitet der var forbundet med den den tidligere brug af X-Ray engine - og så angiveligt også at spillet med Unreal vil blive lettere og mere tilgængeligt for flere at modde - hvilket må siges at være en særdeles interessant vinkel :-)
https://www.pcgamer.com/stalker-2-will- ... ccessible/

Man skal naturligvis ikke underkende den indflydelse og inspiration de tidligere spil i serien har givet til f.eks. Metro serien, der har kastet nogle seriøst solide produktioner af sig. Det samme kan man da kun håbe bliver tilfældet for Stalker 2 :-) ...Unreal Engine giver da større tillid i retning af noget stabilt og så kan man da håbe at de som andre kan lære af erfaring og derfor får ændret respawn logikken.
Brugeravatar
Af TBC
#332065
Der er efterhånden begyndt at udkomme 4K Trailere ifbm E3 til flere kommende PS titler - Der er godt nok ikke så mange store trailere/titler til PS5 i skrivende stund som til Xbox (Flere XBox trailere/titler kan ses i XBox tråden), men det hænger formentligt sammen med E3 programmets rækkefølge vil jeg da gætte på, hvor Sony sikkert afslører mere senere, så Flere trailere formentligt vil kunne komme til i løbet af de næste par dage hvis man holder øje.

Men her er et lille udpluk af de [ind til videre] bedste 4K trailere fra i dag:


Kun i 1080p i skrivende stund, men taget med alligevel:




Forventes svjv også på PS5:

Forventes svjv også på PS5:

Forventes 3 som tidligere nævnt også 3 måneder efter initiale release også på PS5:
#332108
Jeg ser mest frem til FarCry 6 af den samling, men jeg var så også ret vild med de foregående (ikke perfekte, men jeg var sq godt underholdt af især 5'eren).
Brugeravatar
Af TBC
#332113
Jeg glæder mig også til at se hvad Farcry 6 for den sags skyld sammen med Rainbow 6 og a plauges tale 2 og måske også Atomic heart kan blive til, da jeg ikke mener at man kan afskrive at potentialerne sagtens kunne være til nogle særdeles spilværdige titler. Stalker 2 har jeg sammen med FarCry nok de største forventninger til. Jeg kan naturligvis være farvet af de gode oplevelser med Metro (som Stalker 2 dårligt kan undgå at give associationer til) og som virkeligheden har vist flere gange kan man jo hurtigt blive snydt af sine forventninger og overraskes af noget man ikke havde større forventninger til. Vi må vente og se hvad det bliver til af hhv godter og nitter i posen.
Af Pelle
#332124
Hvis der er noget frækkere end scalpers, er det da de virksomheder, som udnytter det manglende udbud og udelukkende sælger PS5 i pakker med ekstra controller, spil, ps plus, for at trække deres avance op. Det er da i høj grad dem, som er skurke og holder prisen oppe.

Kigger på jer, Telia og Bilka.
Af Henxian
#332136
Pelle skrev: 14. jun 2021, 18:51 Hvis der er noget frækkere end scalpers, er det da de virksomheder, som udnytter det manglende udbud og udelukkende sælger PS5 i pakker med ekstra controller, spil, ps plus, for at trække deres avance op. Det er da i høj grad dem, som er skurke og holder prisen oppe.

Kigger på jer, Telia og Bilka.
Der er heldigvis plads til forskellige holdninger.
PS5 Digital edition koster 3.399kr hos Elgiganten. For 561kr. Mere, får du 1 ekstra controller og ps plus. Det synes jeg ikke er et dårligt tilbud
Af Pelle
#332138
Henxian94 skrev: 14. jun 2021, 22:39
Pelle skrev: 14. jun 2021, 18:51 Hvis der er noget frækkere end scalpers, er det da de virksomheder, som udnytter det manglende udbud og udelukkende sælger PS5 i pakker med ekstra controller, spil, ps plus, for at trække deres avance op. Det er da i høj grad dem, som er skurke og holder prisen oppe.

Kigger på jer, Telia og Bilka.
Der er heldigvis plads til forskellige holdninger.
PS5 Digital edition koster 3.399kr hos Elgiganten. For 561kr. Mere, får du 1 ekstra controller og ps plus. Det synes jeg ikke er et dårligt tilbud
Og et mobilabonnement til 250. Hvordan har det dog noget med PlayStation at gøre?

Du må næsten arbejde for Telia, siden du kan synes det her er okay. Det er fuldstændig det samme, som at sælge til overpris på dba.
Af Rasm95
#332145
Henxian94 skrev: 14. jun 2021, 22:39
Pelle skrev: 14. jun 2021, 18:51 Hvis der er noget frækkere end scalpers, er det da de virksomheder, som udnytter det manglende udbud og udelukkende sælger PS5 i pakker med ekstra controller, spil, ps plus, for at trække deres avance op. Det er da i høj grad dem, som er skurke og holder prisen oppe.

Kigger på jer, Telia og Bilka.
Der er heldigvis plads til forskellige holdninger.
PS5 Digital edition koster 3.399kr hos Elgiganten. For 561kr. Mere, får du 1 ekstra controller og ps plus. Det synes jeg ikke er et dårligt tilbud
Hvis man stoppede der, ville der som sådan ikke være noget problem for mig. Det lyder rigtigt nok som en fair bundle med et par produkter, som de fleste formentlig vil få brug for på et eller andet tidspunkt.

Men derudover skal man jo så lægge 1.500 kr. over 6 måneder til et mobilabonnement, som de fleste nok har i forvejen. Det bringer jeres samlede pris, som I trods alt også er så venlige at skrive, op på 5.600 kr. Og så er det alt andet lige svært at se, hvori forskellen mellem dét og betale en scalper 5.000 og købe en controller løst består.
Af Holm86
#332172
bendix skrev: 10. jun 2021, 13:38 De er også begyndt at lave bundles, betyder det at de har skruet op for produktionen?
Jeg hørte et sted at bundles er mindre attraktive for scalpers, derfor begynder flere at sælge bundles.
  • 1
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 205