Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Alex B
#323321
Rasmus Larsen skrev: 27. nov 2020, 09:52 Det burde fungere via eARC. Husk dog at Sonys 'Tempest 3D' lyd pt. kun går ud til hovedtelefoner. De vil senere åbne for, at det også virker på en eller anden måde med TV-højttalere. De har ikke talt om output til receivere/soundbarer. Der er naturligvis meget mere lyd i PS5 end Tempest 3D, men det var bare lige en bemærkning.
Tak for input.

Jeg spiller fortrinsvist med hovedtelefoner, så den del er jeg ikke så bange for.

Det var mere at få et korrekt billedsignal skubbet igennem soundbaren.

Synes i øvrigt ikke jeg har læst meget imponerende om Tempest endnu.
Brugeravatar
Af bendix
#323322
Ampro skrev: 27. nov 2020, 10:32
Rasmus Larsen skrev: 27. nov 2020, 09:55 ...

Jeg spillede Spider-Man Miles Morales forleden og det er den bedste brug af ray-tracing, jeg foreløbigt har set på de nye konsoller, særligt i kombination med HDR på OLED. Dog kommer man ned i 30fps. Vil man op i 60fps, så er lyseffekterne slet ikke i samme klasse, men omvendt er det fedt at svinge sig gennem byen i 60fps fremfor 30fps. Hvad gør man så :)
Venter til næste generation af PS/Xbox, som reklamerer med 32K 1000fps, men som faktisk godt kan klare 4k i 60fps OG ray-tracing...
Jeg tror COD har 60fps og ray tracing eller 120fps og uden raytracing
#323341
Det er typisk flettet ind i en af de 2 tilstande, som man kan vælge. F.eks. Spider-Man Miles Morales har i Fidelity Mode ray-tracing (som trækker spillet ned i 30fps). I Performance mode får man mere overordnet belysning/refleksioner og så kører det 60fps.

Så på en måde kan man godt fra og tilvælge det, men der er typisk også andre forskelle imellem de to grafik-tilstande.

Og så er der heller ikke så mange spil der gør brug af ray-tracing endnu.
Brugeravatar
Af bendix
#323355
sokken skrev: 27. nov 2020, 22:44 Jeg har en lg b6. Kan den trække det eller har det ikke noget indvirkning på tvet?
Ja det kan dit tv godt, både HDR gaming og 60fps

VRR samt højere FPS og HDMI 2.1 features kan det ikke, men det forventer du sikkert heller ikke.

Men ellers er det helt fint. :)
Af aalb1970
#323406
bendix skrev: 29. nov 2020, 09:33 Er det planlagt at lave en RT version med 60fps på Miles Morales når VRR bliver aktiveret på PS5?
Det ligger vel lige til højrevendt?
Nej, det er der ikke.

RT er ret krævende, hvilket er årsagen til, at billedfrekvensen sættes ned til 30 fps. Det har intet med VRR at gøre.
Brugeravatar
Af bendix
#323407
aalb1970 skrev: 29. nov 2020, 12:25
bendix skrev: 29. nov 2020, 09:33 Er det planlagt at lave en RT version med 60fps på Miles Morales når VRR bliver aktiveret på PS5?
Det ligger vel lige til højrevendt?
Nej, det er der ikke.

RT er ret krævende, hvilket er årsagen til, at billedfrekvensen sættes ned til 30 fps. Det har intet med VRR at gøre.
Det har da meget med VRR at gøre, hvis dykket i FPS kan udlignes så der ikke kommer hiccups kan man på den måde lave en blødere overgang.

Devil may cry 5 er et godt eksempel på XSX og PS5 hvor der er langt flere options bla et 50fps cap med RT

Grand Turismo 7 skulle få 4k 60fps og RT eller 120 og uden

COD har 60fps og RT (primært skygger)

Eller har jeg misforstået VRR og hvad det kan bidrage til? Kunne MM ikke være 1080p eller højere med RT og 60fps. Jeg tvivler på det er muskler der mangler, men måske marked eller lyst istedetfor. Sony har ihvwryfald udtalt at de vil se om efterspørgslen er der for 1440p og tilføje det derefter.
Af Ellum
#323432
Alex B skrev: 26. nov 2020, 14:03 Nogen, der har en gisning om, hvorvidt HT-ST5000, der jo har eARC og derfor skulle kunne håndtere HDMI 2.1, vil kunne videreføre signalet fra PS5 uden problemer?

Jeg vil for så vidt muligt helst bruge portene i soundbaren, frem for at trække et ekstra kabel op til TV’et og bruge eARC.

Meget af debatten tyder på, at folk har udfordringer med at få det rette signal frem til skærmen.
Jeg ved ikke om jeg har forstået det korrekt, men porten hvor du sætter PS5 i skal vel understøtte 120hz for at kunne sende det videre til TV. På min står der nemlig kun 60hz, så hvis jeg bruger samme løsning som dig, så kan man ikke udnytte PS5ens 120hz?
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 205