Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af VILLAFOREVER
#329663
Nu har jeg også fået opdateringen. Kan sgu ikke se den store forskel.
Der stod noget om at man kunne se batteri indikatoren på controlleren, imens man spillede. Batteriprocenten, men er det mig der har har misinforstået noget?
#329676
Det er vel primært i de spil, som pt. er låst i 30 fps hvor det er relevant. Dvs. spil med Ray-Tracing i 4K, hvor man måske godt kunne klemme mere end 30 fps ud, men ikke 60 stabilt.
Brugeravatar
Af bendix
#329677
Ahh OK, jeg vidste ikke det kunne have den effekt.

Efter jeg havde spillet AC valhalla købte jeg Origins og Odyssey billigt. Men jeg kan ikke holde 30fps ud, ville VRR hjælpe på det selvom spillet er låst til 30.
#329678
VRR vil også hjælpe til spil, der sigter mod 60fps. Til tider vil disse spil jo givetvis have scener, som er mindre komplekse, og her kan man så bruge spændet fra 60-120fps. Uden at spillet behøver at sigte mod 120fps generelt.

Så længe VRR medfører dårligere sortniveau på både LCD (zone-styring sættes ud af spil) og OLED (hævet sortniveau), så synes jeg dog personligt ikke, at det er særlig interessant. Jeg har muligheden på Xbox Series X, men bruger den ikke pt. netop pga. det hævede sortniveau. Det er givetvis anderledes for folk, som spiller konkurrenceprægede spil.

Man har i mange år haft VRR i PC-monitorer, men de er jo generelt uden LED-zoner, så her er forskellen mellem VRR og ikke-VRR mindre.
Af VILLAFOREVER
#329680
Ved i forresten, hvor man på et Sony XH90 i infobaren kan se, hvor mange HZ man PT kører?
Kan kun se jeg under spil er i 3840-2160 4K - HDR-10.

Kan godt på nogle HD tv kanaler se, hvor mange hz der er på tv2 og lign, men ikke på Redbull 4K flow tv kanalen. Der står også bare 3840-2160 4K.

Tænker det er en begrænsning på tvet? Jeg ved man kan det på et Samsung, men kan det virkelig passe, at man ikke kan se det på et Sony.?
  • 1
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 205