Korreborg skrev: ↑18. jan 2020, 10:07
Hvor kraftig den er, er jo underordnet. Kan den køre spillet flydende så kan du jo kaste de ekstra 30-40% over højre skulder.
Dér er vi så bestemt ikke ligefrem sådan helt enige. Men nuvel, det handler naturligvis om perspektiv, med ovenstående indstilling gør det jo reelt fuldstændigt ligegyldigt at opgradere og overfløddigør jo fuldtrændigt konceptet forbundet med de eksisterende X Box X'er og PS5 Pro'er.
Ideen med at have højere ydelse, hvad enten det er på konsoller eller PC, er jo at spillet vil kunne afvikles i højere kvaliteter (grafiske indstillinger, renderopløsning, framerate mv). Det ser man allerede ved at samme spil kan afvikles pænere på PS4 Pro end på alm. PS4, at samme spil er pænere på XBox One X end på PS5 Pro og samme spil er pænere endnu på high-end gamer PC end på XBox one X. Sådan vil det altid være med højere ydelse - også på konsol.
Hvis det bare handler om at spillet skal køre "flydende", så kan man jo lige så godt beholde sin XBox One S og spille de samme spil på den i 720p@30 hz som man kan komme til at spille på næste generations antageligvis kraftigste konsol X Box Se-X i 4K >60 fps VRR. (spillene i næste generation vil skaleres i grafiske setting til afvikling over de forskellige Xbox konsoller, lige som man også vil kunne spille mange af de samme spil på PS4 som på PS5 - bare i langt højere kvalitet på PS5'eren. (Nogle spil vil være så krævende at de kun udkommer til den nye generation)
Korreborg skrev: ↑18. jan 2020, 10:07
Så er det sgu lettere at gå på kontoret og smadre nogle på PC
Gad vide hvor du arbejder
På mit arbejde svarer PC'erens grafiske ydelser til noget der kan kan matche og lige slå en PS2, men jordes fuldstændigt af selv en gammel PS3. PC er jo mange forskellige ting - en MEGET skalerbar størrelse. Sagt på en anden måde har jeg en PC hjemme der med sine 16 Tflops (OC RTX 2080 Ti) har over 1000 gange så mange grafiske kræfter som PC'en på mit arbejde (0,013 Tflops). Jeg kan sku ikke spille noget som helst meningsfuld på min arbejds-PC der som det eneste har en Core i5-3470 med Intel® HD Graphics 2500. (som en meget typisk arbejds-pc)
bbplayer skrev: ↑18. jan 2020, 11:27
Hvis de mange firmaer med streaming har ret, så har du jo et ringe argument i at nogle ser på kraftigere cpu på konsoller, hvis de alle går hen og bruger streaming løsninger til titlerne, så vil det jo være totalt underordnet om deres maskine er hurtigt.
Selv om både MicroSoft og Sony har deres egne streamingservices har det jo ikke ligefrem afholdt dem fra at lave kraftigere konsoller. Og for de mere dedikerede gamere er streaming heller ikke en løsningen til andet end et supplement der indebefatter et kvalitativ trade off, hvis der skal spilles på farten (f.eks. arbejdet eller mobil/tablet). For det har vist sig at spil streaming indebærer et betydendlig kvalitetstab. Man har slet og ret slet ikke samme billedkvalitet på streamingløsningerne som man med en lokal afvikling af spillene.
https://youtu.be/x6y4MnlFLNE?t=192 Så mens det sikkert kommer til at kunne gøre sig fint i forhold til et større casual segment af spillere der har det fint med at spille på telefoner, tv-bokse og med streamingudbydernes videokvalitet, så kommer det ikke til at true Nvidia's high-end GPU'er eller den kommende X Box Se-X, da man må påregne at det er et andet segment der brænder penge på at købe disse.
bbplayer skrev: ↑18. jan 2020, 11:27
Ved godt det nok ikke er sandt men det er jo bare at se på tvskærme. Folk køber og taler kvalitetet og kalibrering og jeg ved ikke hvad, så går de hjem og starter viaplay eller yousee streaming over nettet, eller ser boxertv via en mobil app. Hvor er kvalitetsbevidste folk lige henne idag?
There you are ...I hear you!