Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#301575
Ray-tracing er jo stadig et nyt fænomen og få gamere har nok set det i praksis. Nu hvor det kommer i de nye spilkonsoller, så får millioner af konsolspillere snart syn for sagen.

Det her er fra et israelsk firma kaldet Adshir, som hævder at kunne muliggøre ray-tracing på mobilenheder, altså på enheder med langt færre muskler. Altså ikke direkte relevant ift. PS5, men jeg synes bare, at det var en interessant demo. Som alle andre demoer er den lidt overdrevet, men den giver en god idé om, hvad der bliver muligt når man kan følge f.eks. lysets baner igennem en computergenereret scene.

Billede

Link: https://gfxspeak.com/2019/08/09/realtim ... -siggraph/
Adshirs egen hjemmeside: https://www.adshir.com/demos
#303698
Orh det er sent. De kan jo nå at blive overhalet indenom af en eller anden æble-virksomhed, som får lyst til at smække en kraftigere processor i deres egen streaming-dims...
Brugeravatar
Af TBC
#303705
Torben Rasmussen skrev:Orh det er sent. De kan jo nå at blive overhalet indenom af en eller anden æble-virksomhed, som får lyst til at smække en kraftigere processor i deres egen streaming-dims...
Med alt respekt i behold, så er det perspektiv vitterligt at sammenligne æbler og pærer. Hvis PS5 får de 8-12 Tflops power man spekulerer i (mit gæt ville være under 10 og omkring 8), så er der altså langt fra det nuværende ATV's 0,5 Tflops og så op til egentlige next-gen spille konsoller og endnu kraftigere gamer-PC'ere. Der er tale om at det er forskellige kundesegmenter der er på tale. Bette-mand 'ble-fri' og gamle-far 'casual' kan sikkert sagtens hygge sig glimrende med små-spillene på f.eks. et ATV, en pad eller en telefon, men de egentlig gamer-orienterede ville aldrig kunne lade en anæmisk streamingboks kunne gøre det ud for deres next-gen spillekonsol eller gaming-pc - Simply not gonna happen!

Den eneste måde et ATV og øvrige streamingbokse fremadrettet kunne true en next-gen konsoller og gaming PCer på, i forhold til det gamer-orienterede publikum, er via spilstreaming fra kraftige eksterne servere, som dog stadig har sine betydelige kompromiser i forhold til at have kræfterne under egen hjelm.
#307412
Godfall er det første spil, som er annonceret til PlayStation 5. Det lader til at være en lanceringstitel ('holiday 2020' premiere).

"Our goal with Godfall is to reforge fantasy ARPG-style loot progression and third-person melee combat into a whole new genre: The Looter-Slasher. Namely, our game is uniquely one-part gear driven and one-part player-skill driven. Godfall retains the desire for offense-oriented, mastery-driven combat, rewarding you with head-turning, powerful loot that then inspires your next set of character builds."

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=yJVuTPJeHdE

Billede
Af donfrankie
#307427
TBC skrev: 8. okt 2019, 20:21
Hvis PS5 får de 8-12 Tflops power man spekulerer i (mit gæt ville være under 10 og omkring 8)
Hvis Xbox Series X får over 10, så bør PS5 også have det.
8 teraflops og så snakker de om 4K120, det er vel mere et system til 4K30 hvis man kun har 8 teraflops, selv med konsol settings.
Af kabri
#308133
Mon ikke PS5 og Xbox series X kommer til at ligge nogenlunde med samme ydelse. Så sikker noget a la 10-12 teraflop. Det er vist bekræftet begge konsoller har AMD-hardware..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 205