Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#319021
Rasmus Larsen skrev: 2. sep 2020, 14:48 Her er lidt mere officiel information om Media Remote til PS5. På siden fremgår det, at den vil kunne lære IR-kommandoer til TV, så lydstyrken kan reguleres.
Hvad skulle målet med IR til at styre volume være? har den ikke HDMI CEC support, så kan man vel styre volume den vej, det fungerer da fra min sat boks via cec på tv.

Hvis meningen er en slukket ps5 skal styre tv, så skal man jo skifte kanaler, optage og nok 100 andre ir funktioner man ville bruge direkte. her er de 4 farvede knapper vigtige til optagelser osv.
Af Waqas
#319023
Hvis knapperne er lavet af samme plast som ps4 controlleren så kan man altid 3D printe sine egne, ellers er der isopropyl alcohol, det plejer at være et effektivt middel til at fjerne teksten.
Brugeravatar
Af bendix
#319156
Ahh jeg troede at Tactile og Haptic var 2 forskellige ting. Er tactile ikke knappens tryk måde. Altså hvordan selve knappen er lavet materiale/hårdhed og ikke mindst "lyd"?

Hvor det "larmer" på alm knapper men er mere klik artigt på tactile? Det var det jeg gik efter på min Razer-men måske jeg misforstår hvad det egentlig hedder
#319158
Der er endelig kommet nogle værdier for strømforsyning på bordet. PS5 er klassificeret til 350W, hvilket er højere end PS4 Pro.

PlayStation 5 er en strømsluger

Med højt effektforbrug følger høj varmeudvikling, og med høj varmeudvikling følger larm. Lad os håbe Sony har klaret udfordringen bedre end med PS4 Pro.
Vedhæftede filer
Screenshot 2020-09-17.png
Screenshot 2020-09-17.png (86.87 KiB) Vist 2016 gange
#319163
Jeg var også imponeret over Spider-Man under præsentationen i går. Der kommer desuden Hogwarts Legacy (i Harry Potter-universet), som havde flotte sekvenser, om end animationerne virker lidt generiske. Trailer her: https://www.youtube.com/watch?v=1O6Qstn ... =emb_title

De første to spil, som jeg kaster mig over på PS5, bliver dog nok Cyberpunk 2077 og det nye Horizon. :)
Brugeravatar
Af bendix
#319164
Horizon var det det spil hvor de kørte i bil og smed en fjernstyret bil op i flyet for at få det til at eksplodere? Det var virkelig lækkert?
#319166
Nej det er spillet med den rødhårede kvinde og robotterne. De viste det ikke i går men her er traileren fra sidst: https://www.youtube.com/watch?v=Lq594XmpPBg

Horizon Zero Dawn var også use til PS4. Nu får vi så en efterfølger på PS5. Jeg synes, at det var et super spil på PS4, men det kræver, at man leve sig lidt ind i universet og at man afsætter tid :)
#319170
Der var ikke meget gameplay i demoerne synes jeg. Mest blot cutscenes.

Umiddelbart ligner Spiderman meget det første spil, som dog også var ret godt skruet sammen. Det var især loadtiden der var dræbende deri, og det har de allerede vist forbedringen på tidligere, så måske man skulle genoptage den gamle også når PS5 kommer.

Jeg synes der er en sekvens i Harry Potter demoen ved 1:47, hvor det ser ud til at frameraten dropper en del. Måske spillet er for krævende?

Jeg ville mega gerne spille HZD færdig, men de monstre jeg er nået til er simpelthen for stærke til at jeg kan besejre dem, og der går for lang tid mellem jeg spiller, så jeg glemmer hvordan våbene virker :( Jeg fryger at det vil blive det samme med den nye. Det er ellers mega flot - også i den nuværende.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 205