Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af TBC
#329105
Det kunne da godt være man skulle overveje skrive Borderlands 3 på listen, det har jeg heller ikke fået spillet.

Har dog lige siddet og set lidt på hvad der er af forbedringer mht de såkaldte next-gen opgrades til PS5, XBox Series og PC til Borderlands 3 - og der må man sige at det er et af de tilfælde hvor der er gået lidt inflation i begrebet next-generation upgrade. Det jeg kan lure er at der er tale om nogle nye modeller (nye kosmetiske/stylistiske designs af karaktererne i spillet), en justeret kollisionsdetektion, noget splitscreen tingeltangel - og så det at man på konsol gives mulighed for at spille med et 4K output via et 4K dynamic resolution render i 60 Hz eller 120 fps i 1080p. Men egentlige next-generation features som RayTracing eller Deep learning super sampling teknikker og den slags er der desværre ikke blevet tale om.

Til gengæld er spillet relativt nyt (kun ca. 1 år gammelt) og har i forvejen et helt særegent og unikt grafisk udseende, hvor man vel kunne argumentere at RayTracing ikke har den samme oplagte rolle som normalt at spille, mht. at få grafikken til at se mere naturtro ud mht. lys og reflektioner). Så når der allerede er udkommet en såkaldt next-generation upgrade er det jo nok ikke sådan at man kan forvente noget mere på den front fremadrettet. Allerhøjest måske en DLSS implementering. Så det får lige som Witcher 3 en plads på listen over mulige næste titler der skal spilles, selv om jeg så lige vil lure på om det i det mindste bliver givet Deep Learning Super Sampling, nu Nvidia's helt nye plugin for DLSS support i Unreal Engine 4 lige er udkommet :-)

ps. der findes en video med højere kvalitet fra Borderlands selv: https://borderlands.com/en-US/news/2020 ... el-mayhem/
Brugeravatar
Af bendix
#329106
I Ghost of Thushima er det 4k 60fps. Så der skal du vælge resolution mode. Fordi både resolution og Performence giver 60fps. Men resolution er selvfølgelig 4K

Nyd det.

På Borderlands 3 er Resolution 60fps 4K og Performance er 120fps og 1080p
Senest rettet af bendix 2. apr 2021, 17:16, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af bendix
#329107
TBC i morges inden job spillede jeg lidt mere, jeg tror ikke det var raytracing jeg så i det vand jeg kørte rundt i. Men nok noget forudindstillet halløj.

Dualsense er dog aktiveret med trigger effekt. Jeg syntes det er ret fedt at en Pump kræver hårdere tryk en end Assault.

Men jeg syntes at 60fps er alfa Omega for mig. Jeg KAN ikke spille 30fps længere. Jeg købte for nylig AC Odyssey og AC Origins. Jeg havde ikke skænket en tanke at de var låst til 30 fps.
Brugeravatar
Af TBC
#329108
Der er ikke Raytracing i Borderland 3 (fra udgiveren, kun via endnu begrænset succesfulde 3 part-mods) eller andre egentlige next-gen features - trods navnet på updaten fra udgiveren.

Og enig, minimum 60 fps er alfa og omega. Jeg har ikke været i stand til at udholde at spille 30 fps det sidste årti og jeg fortrækker også at komme op omkring de 90 stykker med VRR for at det glider endnu bedre. Derover er jeg ikke rigtigt i stand til at fornemme yderligere forbedring (på en 2D skærm, mens VR er en anden snak). Er man først blevet vant til 60 hz og derover er det næsten umuligt at udholde 30 fps igen.

Jeg er lidt ambivalent - eller måske rettere bekymret mht. 30 vs 60 hz på konsol. For jeg forstår som sagt ganske udmærket synspunktet med at 60 hz er afgørende. De nye konsoller giver dog også mulighed for Raytracing, men dette ser man som reglen kun ved 30 fps titler, hvor 60 hz uden raytracing så ganske forståeligt er at fortrække ved fraværet af det kompromis 30 fps udgør. Min frygt er faktisk at det kan være medvirkende til at holde fokuset og udviklingen af Raytracing tilbage i spiludviklingens designfase, i forhold til den opmærksomhed udviklerne ellers ville kunne have givet det. Personligt er jeg begyndt at frygte at den nye konsolgeneration er kommet nogle år for tidligt med for få kræfter, da det mht Raytracing ville have været godt hvis de var kommet nogle år senere med højere performance der muliggjorde både 60 fps og Raytracing uden øvrige nedskaleringer, da fundamentet for spiludviklingen på tværs af platforme jo i høj grad tager udgangspunkt i konsollerne og deres kræfter. Så det er noget der får betydning måske 7 år frem endnu - også for os der spiller på PC. Til gengæld kan jeg da glæde mig over igen i praksis at ville kunne holde ud at spille flere spil på konsol hvis det skulle være, nu hvor barren i langt højere grad sættes ved de 60 hz :)
Senest rettet af TBC 2. apr 2021, 18:27, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
Af bendix
#329109
Mine forventninger til denne next gen update er egentlig afstemt. Der er højere fps, højere opløsning, hurtigere load tider og forbedret grafik i form af skygger, detaljer samt tja planternes tæthed.

Og 120fps som jeg må sige har større effekt på spillet end Fortnite feks har. Ved ikke hvorfor.

Men jeg havde heller ikke en PS4 så jeg er nok nemmere at imponere :D
Af Sploink
#329115
Jeg er selv gået igang med The Outer Worlds, efter det blev opdateret til 60fps. Fik det aldrig prøvet, og kunne løbe det til 150kr.
Det gør altså noget for spil oplevelsen med 60 fps🙂
#329125
Ja, den ser fed ud. Jeg har noget ala 10 spil liggende nu, som jeg endnu ikke har prøvet og 10 andre jeg kun lige har brugt 2-3 timer på. Jeg må sætte en prop i købene for nu.
Brugeravatar
Af bendix
#329129
Forspoken er heldigvis først noget 2022 lancering.

Har i noget viden omkring benyttelse af en PSN konto fra feks Brasillien hvor spil typisk er langt billigere.

Skal man bare lave en PSN konto med en VPN og så kører det? Men jeg kan vel ikke så spille det på min PS5 uden at slette hele min egen konto på den vel?

Hvis jeg feks køber PSN gift cards fra Brasillien for at købe Outriders. Så skal jeg af med ca 300kr hvor spillet i Danmark koster (I mit tilfælde kun digitalt) 550kr.
https://www.mtcgame.com/en-US/playstati ... -brasil-br
#329132
Jeg har en US konto og den kræver ikke VPN at skifte til. Jeg har ikke brugt det siden min PS4 var sat til, men her kunne jeg vist blot skifte mellem de to via bruger-login ved opstart.
Brugeravatar
Af bendix
#329133
Tak, Outriders var måske et dårligt eksempel fordi det spil kræver vidst PS + for online og så er besparelsen lav hvis der skulle være 2 PS + abonnementer igang.

Min danske PS + ville være inaktivt hvis jeg skiftede profil til US kontoen ik, selvom det er samme konsol?
#329138
Korrekt, du kan slet ikke dele noget på tværs af de to konti. Jeg har ikke testet om den fysiske kopi af et spil kan klare sig med ét eksemplar på disken, men det ville jo også være tosset at købe det begge steder. Jeg tror Rasmus er noget mere inde i brugen af to konti, så det kan være vi skal vente på, at han får åbnet tråden.
Brugeravatar
Af TBC
#329141
bendix skrev: 3. apr 2021, 09:03 Forspoken extended trailer. Jeg er sgu oppe og køre over det spil der 👍
Fortjener lige det spil ikke en video hvor man kan få en lidt bedre ide om grafikken, frem for de der meget store Twitter video macroblocks?

Eftersom det er et af de spil jeg også selv ville kunne få adgang til, så er jeg også selv ret spændt på at se om spillet (og anmeldelserne) bliver lige så spændende som at se på teaser trailerne ...Men det må vi vente noget tid med at at finde ud af. ....Fingers crossed :D

Forhåbentligt bliver det et fantiastisk godt spil, men uanset hvordan selve spillet bliver, så er det også spændende i en anden sammenhæng, idet at det er lavet på Luminous Engine, hvis seneste revision vel pt er en af de eneste game-engine der måske sammen med nye revisioner af Decima umiddelbart ser ud til reelt at kunne konkurrere med Unreal Engine 5. Så det bliver vældigt interessant at se resultatet også grafisk - ud over at det forhåbentligt også bliver et fedt spil.

Square Enix kan i hvert fald godt finde ud af det med ordentlig grafik, de har f.eks. lige udgivet Outriders der er en croos-generational titel og "bare" lavet på den gamle Unreal 4 engine, så det bliver spændende at se hvad de kan drive det til når de ikke skal tænke de gamle generationer med ind i designet ...Glæder mig bestemt til at se mere til det. Med Forspoken kan vi vel godt have lov at håbe at der gerne skulle blive tale om noget mere reelt ægte next-gen :)

Pænere videoer fra Squere Unix selv via YouTube:



  • 1
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 205