2. apr 2021, 17:02
#329105
Det kunne da godt være man skulle overveje skrive Borderlands 3 på listen, det har jeg heller ikke fået spillet.
Har dog lige siddet og set lidt på hvad der er af forbedringer mht de såkaldte next-gen opgrades til PS5, XBox Series og PC til Borderlands 3 - og der må man sige at det er et af de tilfælde hvor der er gået lidt inflation i begrebet next-generation upgrade. Det jeg kan lure er at der er tale om nogle nye modeller (nye kosmetiske/stylistiske designs af karaktererne i spillet), en justeret kollisionsdetektion, noget splitscreen tingeltangel - og så det at man på konsol gives mulighed for at spille med et 4K output via et 4K dynamic resolution render i 60 Hz eller 120 fps i 1080p. Men egentlige next-generation features som RayTracing eller Deep learning super sampling teknikker og den slags er der desværre ikke blevet tale om.
Til gengæld er spillet relativt nyt (kun ca. 1 år gammelt) og har i forvejen et helt særegent og unikt grafisk udseende, hvor man vel kunne argumentere at RayTracing ikke har den samme oplagte rolle som normalt at spille, mht. at få grafikken til at se mere naturtro ud mht. lys og reflektioner). Så når der allerede er udkommet en såkaldt next-generation upgrade er det jo nok ikke sådan at man kan forvente noget mere på den front fremadrettet. Allerhøjest måske en DLSS implementering. Så det får lige som Witcher 3 en plads på listen over mulige næste titler der skal spilles, selv om jeg så lige vil lure på om det i det mindste bliver givet Deep Learning Super Sampling, nu Nvidia's helt nye plugin for DLSS support i Unreal Engine 4 lige er udkommet :-)
ps. der findes en video med højere kvalitet fra Borderlands selv: https://borderlands.com/en-US/news/2020 ... el-mayhem/
Har dog lige siddet og set lidt på hvad der er af forbedringer mht de såkaldte next-gen opgrades til PS5, XBox Series og PC til Borderlands 3 - og der må man sige at det er et af de tilfælde hvor der er gået lidt inflation i begrebet next-generation upgrade. Det jeg kan lure er at der er tale om nogle nye modeller (nye kosmetiske/stylistiske designs af karaktererne i spillet), en justeret kollisionsdetektion, noget splitscreen tingeltangel - og så det at man på konsol gives mulighed for at spille med et 4K output via et 4K dynamic resolution render i 60 Hz eller 120 fps i 1080p. Men egentlige next-generation features som RayTracing eller Deep learning super sampling teknikker og den slags er der desværre ikke blevet tale om.
Til gengæld er spillet relativt nyt (kun ca. 1 år gammelt) og har i forvejen et helt særegent og unikt grafisk udseende, hvor man vel kunne argumentere at RayTracing ikke har den samme oplagte rolle som normalt at spille, mht. at få grafikken til at se mere naturtro ud mht. lys og reflektioner). Så når der allerede er udkommet en såkaldt next-generation upgrade er det jo nok ikke sådan at man kan forvente noget mere på den front fremadrettet. Allerhøjest måske en DLSS implementering. Så det får lige som Witcher 3 en plads på listen over mulige næste titler der skal spilles, selv om jeg så lige vil lure på om det i det mindste bliver givet Deep Learning Super Sampling, nu Nvidia's helt nye plugin for DLSS support i Unreal Engine 4 lige er udkommet :-)
ps. der findes en video med højere kvalitet fra Borderlands selv: https://borderlands.com/en-US/news/2020 ... el-mayhem/
PC: 7800X3D,RTX 4090 Gigabyte GAMING OC, 32GB@6K/CL30, LG CX
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K