Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
#331480
Rasmus Larsen skrev: 27. maj 2021, 14:00 Uncharted 4 kommer til PC, ifølge Sonys præsentation her (side 26). Det giver mening. Siden PS4 har PlayStation været baseret på PC-hardware (x86 arkitektur), så nu har Sony en interesse i at sikre udbredelse og udvikling indenfor denne arkitektur. PC og konsoller har nu en fælles flade.

https://www.sony.com/en/SonyInfo/IR/lib ... /GNS_E.pdf
Ja det kommer vi nok til at se mere og mere jævnfør investorer mødet. Jeg er dog sikker på de holder fast i de 2-5 års forsinkelse på lancering til pc
Af T_skaaning
#331487
Hvilke HDR-indstillinger kører I med? Er “HDR on when supported”-funktionen som kom med april-systemopdateringen den bedste på trods af de fejl og mangler som Rasmus forklarer i sin artikel? Eller er det smartere med HDR forceret på alt hele tiden?

Er det i virkeligheden bedre at deaktivere HDR helt, når man som jeg har et billigt (men nyt) TV? Philips 70” PUS7505 (2020).
Af Sploink
#331492
Er vild med det gameplay vi fik af se. Det står utroligt flot og skarpt.
Det er blevet opgraderet over hele linien.
Jeg glæder mig til at se mere og en udgivelses dato 🙂
Af T_skaaning
#331522
Rasmus Larsen skrev: 28. maj 2021, 11:01
T_skaaning skrev: 28. maj 2021, 08:23
Er det i virkeligheden bedre at deaktivere HDR helt, når man som jeg har et billigt (men nyt) TV? Philips 70” PUS7505 (2020).
Ja det vil være min anbefaling. Altså at deaktivere HDR på PS5 når den er forbundet et LCD TV uden LED zone-styring.
Det virker umiddelbart som lidt et tab ikke at udnytte HDR på nogen spil, men jeg legede lidt med The Last of Us 2 i går hhv med og uden HDR, og jeg kan ikke helt beslutte, hvad der er pænest :D. Vil der slet ikke være nogle tilfælde, hvor det giver mening at bruge HDR på 70” PUS 7505/7555?
Brugeravatar
Af TBC
#331548
For dem der har interesse i Unreal Engine 5 er demoet blevet udgivet som en del af unreal engine, så man nu selv kan lege med det - Der er sågar kommet videoer med 4K rendering på nettet (det tidligere kuraterede demo vi oprindeligt så, kørte med variable renderresolutions op til 1440p@30 hz, men nu er der så også kommet klip med native 4K rendering. Selv om YouTube's kompression stadig ikke yder det retfærdighed, er man trods alt i stand til at ane hvor meget nanite teknologien kommer til at betyde på detaljegraden af et render i forhold til status i dag, som vi allerede så i det originale demo :-)

Hvis man selv vil prøve det - man kan jo altid køre det i 1080p (som giver >100 fps på high end udstyr) eller 1440p (ca 60-80 hz på high end udstyr) hvis man ikke har highest-end GPU og VRR og sigter efter 30 eller 60 fps på mindre GPU'er end highest end. Man kan prøve UE5 sandboxen kaldet "Valley Of The Ancient" via Unreal Engine 5 early access i Epic store launcheren. ...Det er fanme flot og ekstremt detaljeret sådan helt ukomprimmeret fra egen GPU.

Unreal 5 er bestemt noget at glæde sig over, og kommer som tidligere fremhævet til at få enorm betydning for konsollernes grafiske kvalitet også - Det er det som for alvor kommer til at facilitere Next gen grafik på både konsollerne og PC som allerede det første demo af Nanite teknologien indikerede.

Fra en sofa kan man sku ikke se forskel på om det er et 1080p checkerboarded og temporalt opskaleeret render eller et native 4K render - det skal man sidde tæt på en med en stor monitor på et skrivebord eller med en 4K projektor for at kunne se, hvilket er en relevant pointe at tage med, da Epic har meldt ud at performance target for X Box Series X og PS5 er 1080p@30 fps med Lumen hardware raytracing og 1080p@60 med nedskaleret Lumen software RayTracing. Men det kan altså sagtens komme til at fungere og kommer til at give fantastisk grafik på konsollerne også grundet de temporale opskaleringsteknikker der udnyttes i den forbindelse.




bendix skrev: 27. maj 2021, 23:30
Rasmus Larsen skrev: 27. maj 2021, 14:00 Uncharted 4 kommer til PC, ifølge Sonys præsentation her (side 26). Det giver mening. Siden PS4 har PlayStation været baseret på PC-hardware (x86 arkitektur), så nu har Sony en interesse i at sikre udbredelse og udvikling indenfor denne arkitektur. PC og konsoller har nu en fælles flade.

https://www.sony.com/en/SonyInfo/IR/lib ... /GNS_E.pdf
Ja det kommer vi nok til at se mere og mere jævnfør investorer mødet. Jeg er dog sikker på de holder fast i de 2-5 års forsinkelse på lancering til pc
Det handler om at maksimere indtjeningen på det udviklede produkt. Så jeg tænker at Sony vil have interesse i at beholde en hvis ekslusivitetsperiode, da de vel har en særskilt komerciel interesse i at pushe konsollen, idet de så også ville kunne tjene 30% på salget af andre spil via dens konsolens proprietære store. Men omvendt tror jeg at perioderne går hen og bliver væsentligt mindre end 2-5 år, for skal profiten maksimeres, så skal spillet jo trods alt også sælges mens det stadig har en vis aktualitet. - Det er vel den balancegang der bliver i det.
_ _ _

Selv om man godt kan se at der i forhold til UE5's nanite er gået på komprimis med texture detaljegraderne i Horizon Forbidden west, på bl.a. foliage i, så ser det stadig både ret godt ud og ligner bestemt også et lovende spil at spille, så det vil jeg i den grad glæde mig til. Syntes faktisk at det artistiske udtryk det har fået i retning af det mere farverige og tegnefilmsagtige er både et kløgtigt og visuelt givende valg, der netop tillader at kompromiserne i nedgangen i texture details, så det nærmest understøtter det tegnefilmsagtige look og samtidig lader spillet finde en god detaljegrad fra andre prioriterede elementer der så er mere hardware overskud til at prioritere. Jeg håber virkelig også at the Last of Us 2 vil komme til PC på et eller andet tidspunkt - Ellers skal jeg jo nok ud og låne en PS5 af en eller anden på et tidspunkt idet vi (dvs jeg og min back-bench player af en kæreste) har spillet 1'eren i tidernes morgen på PS3 og hun absolut vil have spillet 2'eren på et tidspunkt - selv om jeg kunne forestille mig at hun er en af dem der ville kunne tage historien ilde op. :D
Senest rettet af TBC 3. jun 2021, 00:07, rettet i alt 3 gange.
Af Flanzick
#331572
Hey jeg bestilte en Playstation 5 den 19 november fra dustin nu er der gået 6 måneder og har stadig ikke fået nogen ps5 jeg har kun fået en mail fra dem og det var en ordrebekræftelse var det en dårlig ide at bestille fra dustin
Af Sploink
#331577
Det var en dårlig ide at bestille der fra. De kommer ikke til at få nogle konsoller

Salling gruppen / Power / Elgiganten / Coolshop / Er nok de steder man skal satse på.
Brugeravatar
Af bendix
#331579
Det samme med Proshop, jeg bestilte i sommers, men jeg fik dog en PS5 fra coolshop.

I april spurgte jeg Proshop alligevel hvordan det så ud da de skrev forår til mig tidligere. Jeg fik det flabede svar at forår varer indtil 1/6. Hmm hvad vil de så svare i morgen hvis jeg spurgte igen 🤣
Brugeravatar
Af bendix
#331586
Ham her fra The Verge mener at Dolby Vision og Dolby Atmos er en eksklusiv deal for Xbox. Det kan vel forklare hvorfor der ikke er DV på PS5 selvfølgelig.

  • 1
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 205