Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#284436
Ja jeg tænker at finde en konsol i næste uge, hvis der kommer noget interessant på tilbud.

Hvad hvad skulle man vælge?

Umildbart er der ikke nogle af de forskellige systemers eksklusive titler der ville få mig til at vælge Xbox eller PS.
Min spil liste tæller Hitman, Battlefield, Red Dead 2.

Mine forventninger til BF tilbud er at
Xbox One S og PS4 Slim ender på ca. samme pris niveau omkring 1000-1200?

PS4 Pro og Xbox One X må forventes at PS4 pro er lidt billigere end Xboxen. Men de ender i et leje på 2000-2500?

Ville i hapse PS eller Xbox?
Og den større Pro/X konsol eller gå med den lille Slim/S?

Og hvorfor?

Mvh Jonas
#284438
Lige de spil du nævner ville nok køre bedst på Xbox, men ellers ville jeg nok se på eksklusiv-titlerne og vurdere hvilke jeg helst ville have. Jeg endte med en PS4 da jeg ville have Uncharted og nogle af spillene til ungerne, som kun var hos Sony.
#284442
Hvis konsoleksklusive spil ikke siger dig noget, så ville jeg nok vælge en Xbox One X. Spillene kører som regel bedre her. Menusystemet på Xbox One er lige til at lukke op at skide i, men det er da til at få startet spillene uden de store problemer :)

PS4 har samlet set et meget bedre spiludvalg, et menusystem der fungerer og, IMO, et i det hele taget bedre økosystem.

Fallout 76, som bliver denne generations måske vigtigste spil for mig, kører dog tydeligt bedre på en Xbox One X, så jeg er sgu glad for, at jeg fik købt sådan en, for to uger siden. Det havde egentlig ikke noget at gøre med Fallout 69 ;), men det var sgu godt at det ordnede sig sådan. Jeg har spillet betaen på begge konsoller, så jeg ved hvad jeg snakker om :)

Det skal i øvrigt HELT SIKKERT være en Pro eller en X. Når du alligevel skal have den store tegnebog frem, så gør det ordentligt ;) Jeg har kun et 1080p 108" display, men der er meget mere at hente, end blot UHD og måske noget HDR-halløj.
#284446
Jeg sværger godt nok selv til PC med RTX 2080 Ti - Men skulle jeg vælge konsol ville det blive en XBox One X da det er det bedste stykke konsol-hardware iblandt hvad der aktuelt på markedet - Den afvikler med sine største-på-markedet-konsol-kræfter simpelthen spillene bedst iblandt konsoller - Jævnfør diverse sammenligninger af multiplatform konsol spil. ...Og det er grunden til at det ville have været mit valg hvis jeg skulle vælge en konsol.

Eksklusivtitler går jeg aldrig efter ...Der vil altid være mere end nok gode spil på den platform man vælger og ellers kan man jo altid lige bytte konsol en uges tid eller 2 med én man kender der gerne ville prøve nogle andre ekslusivtitler end dem han selv har.
#284603
Jeg er selv ejer af en Xbox One S og overvejer at opgradere til en Xbox One X, så jeg har spil i forvejen som er klar til Xbox One X samt jeg også har PC som lige er blevet opgraderet for over 10.000 kr. så spil kan købes så de virker både på Xbox One X og PC, hvilket jeg anser som et stort plus for Xbox One X.

Så ejer du en PC i forvejen ville jeg vælge Xbox One X.

Jeg har ikke problemer med Xbox menusystem eller andet, spil i 4K og med HDR ser mega fedt ud og gør en stor forskel når jeg spiller på mit 65" OLED TV selvom Xbox One S ikke er ægte 4K, men kræver en Xbox One X.
#284635
ville nok købe enten ps4 pro eller xbox one x, der kommer jo snart nye konsoller så tænker at de første generationer bliver udfaset om et par år højest.
og her til jul vil jeg gætte på ps pro kommer ned på 2200-2400 hvor xbox one x nok vil koste 2600-2800,
til gengæld får man selvfølgelig et bluraydrev og en højere ydende konsol.
#284638
Torben Rasmussen skrev:Lige de spil du nævner ville nok køre bedst på Xbox, men ellers ville jeg nok se på eksklusiv-titlerne og vurdere hvilke jeg helst ville have. Jeg endte med en PS4 da jeg ville have Uncharted og nogle af spillene til ungerne, som kun var hos Sony.
Ville gå i en stor bue uden om Xbox da den er for svag til nutidige spil som de nævnte i topic med dens 1.3 teraflops og spil som RDR2 og Hitman2 vil blive en grynet 900p affære.
PS4 med 1.8 teraflops magter lige at komme op i FHD på et spil som RDR2.
Ps4 pro med 3.8teraflops ligger mellm 1440p og 4k og gør brug alverdens dynamic scaling og checkerboard rendering for at komme i mål.
og Xbox X med 6.0 teraflops magter native 4K på udvalgte titler og på andre må den også ty til dynamisk skalering
to sum up, hvis det er Playstations eksklusive titler som er vigtige for en som fx Zero Dawn, Spiderman, GoW etc, så PS4 pro, - ellers ville jeg vælge Xbox X da resultatet på spil som RDR2 er og bliver en tand pænere og mere skarpt især på et UHD TV som fx OLED, og ligeledes med supersampling fra UHD til FHD.
Ville være varsom med at købe nogle af sub2 teraflops konsollerne når det er moderne AAA titler vi har in mente og på et 4K/UHD fjernsyn da resultatet er mangefuldt.

Her i hustanden har vi 2 konsoller af den nutidige generation Xbox One og Xbox One X, og Xbox One står i skabet og nærmest aldrig brugt og det var prisen ved en tidligere BF som gjorde at man købte Xbox fremfor PS4 selvom jeg helt klart hellere ville havde været i PS4's ecosystem men PS4 var markant dyrere.

Visse ting man heller ikke skal nedtone' er enhanced patches og back compablelity program på Xbox X.. mildest talt ret imponerende, hvordan ældre spil kan se ud i 4k/UHD ikke mindst RDR1 https://youtu.be/fLJJgjYiYBQ?t=27

Også værd at havde in mente hele HDR affæren på spil hvis betydning man bestemt ikke skal kimse af. ikke mindst Dolby Vision og HDR på frame by frame basis, som vi stadig ikke har set blive udrullet til konsollernes primære funktion iform af gaming og ej heller på blueray UHDdrevet men alene kun til streaming som jo er ligevidt for de fleste da man allerede har dette på sit DV TV.

Dolby vision til "gaming" ser man istedet på PC titler hvor det alt andet lige giver endnu mindre mening, da Dolby vision jo ikke ligefrem er normen på PC skærme, men må alt andet lige forvente at Dolby vision HDR kva gaming, ligger mest til Microsofts-konsoller da Dolby og Microsoft ofte har været i seng sammen.
Senest rettet af DaneLaw 14. nov 2018, 13:44, rettet i alt 2 gange.
#284641
Med din beskrivelse ville jeg uden tvivl vælge xbox x. Den er bedre som konsol på alle områder end netop eksklusiv spil, så hvis de ikke er vigtige syntes jeg egentligt valget er nemt.