Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#268926
Hej overveje købe xbox one s eller x.

Hvad er forskellen mellem de to tv? Ved at xbox x har vidst en hurtigere processor.

Kan de begge køre 4k spil og HDR. ?
Er det værd at give 2000 kr mere for en xbox one x eller skal jeg bare købe s

Jeg har købt en Sony 65 xe9005 tv.

Havde også ps4 i tankerne men ved ikke om det er lige så som xbox?

Håber i kan hjælpe
#268932
Xbox one X har 5 gange CPU/GPU power.
Performance

While the Xbox One X has only minor design tweaks compared to the Xbox One S, what is far more important is what Microsoft has done internally and here the new console shines:

Xbox One X – Custom CPU @ 2.3GHz, 8 cores; Custom GPU @ 1.172GHz, 40 CUs, Polaris features, 6.0 TFLOPS; 12GB GDDR5 RAM @ 326 GB/s
Xbox One S – Custom CPU @ 1.75GHz, 8 cores; Custom GPU @ 914MHz, 12 CUs, 1.4 TFLOPS; 8GB DDR3 RAM @ 68 GB/s

Har selv en Xbox one X
Den har mere overskud i menuen og games. Plus 4K og HDR i 60 Hz i nogle spil.
Hvis du er til Forza motorsport 7 så kører det bedre på Xbox one X. ?
#268934
Nu har jeg faktisk aldrig haft en spille konsol.

Det er faktisk derfor jeg tænkte mere på xbox one s end x..

Synes bare 3300 kr er for meget for en xbox x. Eller skal jeg måske kigge på dba og købe derfra.

Nu har jeg jo 4k tv og HDR på min Sony tv. Jeg plejer at se 4k film eller HDR. Så det er ikke så vigtigt.
#268935
hvis du aldrig har haft en, og du ikke engang har den interesse, så køb dog den mindre model, og oplev det før du smider flere penge efter noget du måske dropper efter 1 måned eller lign.
#268939
Xbox S er skam med på beatet når det kommer til HDR og UHD. (UHD ref video/film)
The highly anticipated, newly designed Xbox One S starts hitting shelves today. Since Xbox One S features 4K Ultra HD Blu-ray, 4K video streaming and High Dynamic Range (HDR) for games and video
https://news.xbox.com/en-us/2016/08/02/ ... -s-4k-hdr/
Har den gamle Xbox One som ikke er blevet brugt meget siden den blev købt tilbage i 2016 ved et black friday tilbud, men i takt med at et 2017 OLED (B7V) er blevet monstrummet her i hjemmet, kunne det være rart at prøve gaming på sådan en skærm med alt hvad den kan trække.
Så valgte at købe en Xbox X her for lidt over en uge siden til 2990 inkl. PUBG kva flatpanels tilbudsoversigt. (virkede som en relativ stærk pris, da retail i USA faktisk var højere)
men jeg manglede nogle spil da det a begrænset hvad jeg havde til den gamle One, så har skamreddet diverse tilbud for at havde noget matriale, det dyreste var dog Forza7 til 209 de andre kostede mellem 10 og 99 DKK)
Billede

men jeg er altså ikke vild med interfacet på Xbox one (x), virker mangefuldt imo, især når jeg tænker tilbage på fx PS3 og normen fra dengang som var intuativ og nydelig at overvære, og det samme med apps hvor en stor del virker halvt eller slet ikke.
fx optog jeg en kort sekvens fra Forza7 4K 60fps HDR og ser mildest talt fantastisk ud og ville smække den op på YT til at vise en bekendt, men niksen ingen upload funktion på yt appen på xboxn ser ud til at være kuldsejlet tilbage ved december-update2017 hvor Google eller Youtube eller Microsoft har fjernet upload fra konsoller som Xbox og playstation (hvorfor?? må guderne vide)

men bevares selve spildelen fungere glimrende, har de seneste dage, gået bananas i dette PUBG med HDR og 4K.. flippet medrivende spil og imponerende at det kun fylder ganske få GB. O_O
men hold da op hvor kommer jeg til kort,og får rumpen på komedie :D men imponerende store maps ..

Den gamle Xbox One får min gamle mor på 62, da den tilsyneladende også kan afspille x360 games.

Den nævneværdig årsag til at få Xbox X er hvis man ønsker effekten af UHD-gaming og har brug for al den GPU power, ellers vil en S med 1.4 teraflops være glimrende..
Dog er der også mange som værdsætter at den er bagudkompatible og mange ældre titler til X360 & One er opskaleret til sub4k når man spiller dem via en Xbox X..

Billede
#268987
Har selv både en Xbox One S og en Xbox One X.

Begge er i stand til at afspille UHD-BR, så på den front er man godt stillet.

Når det er sagt, har man et 4K tv og gerne vil spille, er Xbox One X et godt valg.

Flere nye spil udkommer jo nu med mulighed for at spille i 4K (eller tæt derpå - spillene bruger dynamic scaling). Klar upgrade i forhold til hvad Xbox One S kan tilbyde. Når det er sagt, er spillene jo ellers identiske.

Udover opgradering på opløsning, bliver der ofte også skruet lidt over for detalje niveau på andre parametre. Nogle spil som er Xbox One X enhanched giver også mulighed for at vælge lidt. Fx. kan der være en "graphics mode" eller "performance mode" i dem. I Graphics kunne det eksempelvis være, at spillet forsøger at ramme 4K opløsning og med ekstra detaljer. Performance mode kunne være at spillet outputter i 1080p men forsøger at ramme 60fps i stedet for 30fps som mange x-box spil ellers køre i.

Men, altså. Spiller man ikke så meget er det måske svært at forsvare at give 2000 mere når man kan få bundle packs med Xbox One S til 1500 kr. nogle gange.
Som udgangspunkt kører alle spillene jo fint på Xbox One S - det er jo også den 'store' platform, så udvikler skal jo optimere deres spil hertil.
Men jo, spil som er enhanced til Xbox One X og har 4k og HDR ser jo lækre ud ... :)

Ud fra en spillekonsol perspektiv, er begge maskiner forøvrigt glimrende som afspiller. De er meget støjsvage - for mig praktisk lydløse når jeg sidder i min normale sidde afstand. Her kunne fx. den gamle PS3 fx. være meget generende (syntes jeg) til film kiggeri.
Men jeg ved lyd/støj kan være meget subjektiv oplevelse .. :)

EDIT: Bemærk for øvrigt også, at det er langt fra alle spil som er patched til at kunne udnytte Xbox One X. De fleste nye store titler supporter de ekstra kræfter, men gamle udgivelser er ikke nødvendigvis patched til at kunne bruge de ekstra kræfter. De bliver afviklet som blev de spillet på en Xbox One eller Xbox One S. Måske rart at huske, hvis du havde tænkt på at gå på jagt efter ældre titler til billige penge.