Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pniels
#154625
Hej Forum
Jeg overvejer at købe en ps3 som afspiller til mit nye lg55lw980w, men er der nogle der sådan ca kan siger hvem den billedkvalitet mæssig kan sammenlignes med,når det gælder opskalering af dvd, Blueray/full hd samt 3D?

Mvh Peder
Af Omfufu
#154635
Jeg bruger en ps3 som afspiller samt media center, og det fungere fantastisk.

Jeg bruger den på min panasonic vt20, og må sige at den yder over al forventning.

Jeg bruger en cfw og den afspiller virkelig alle de formater jeg kan smide efter den, og kniber pladsen, afspiller den fint filer over netværk fra computeren via et program som hedder ps3mediaserver.

Jeg har set et panasonic tv med en "rigtig" blu-ray afspiller og må sige jeg ikke kunne se forskæld på billedet.

leder man efter en br afspiller til ca 2000.- kan en ps3 klare opgaven mindst lige så godt er min personlige mening, plus man self får en spillemaskine til ungerne. (eller en selv :p )

Uden at være helt sikker, mener jeg bestemt at en del reviews her på siden af tv er testet med en ps3 som afspiller, så vidt jeg husker.

Skulle jeg vælge mellem en ps3 og en alm. br afspiller, er ps3 klart mit valg, også selvom den måske larmer lidt mere. omvændt hvis min ps3 er tænt, er der også lyd på tvet, og kan jo derfor ikke høre den alligevel.

Er du super heldig at få fat på en ps3 med firmware 3.55 så har du mulighed for at ligge cfw ind, og du kan den vej få et ret lækkert mediacenter/afspiller til det hele.
Af Nero
#154649
Jeg bruker også PS3 som min primære avspiller til Blu Ray 3D, dvd og selvfølgelig som spillmaskin og må si meg godt fornøyd:) Jeg har utover det heller ikke hatt en dedikert 3D Blu Ray spiller hjemme til å teste med så jeg kan ikke si om det er forskjell bildemessig, men jeg er i hvert fall fornøyd, og jeg anser meg selv som kritisk når det gjelder bildekvalitet;)
Af Pniels
#154663
Takker for svarene, er kvaliteten også ok når den skal opskalere en dvd til full hd ok?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#154668
I forhold til andre BD-afspillere i samme prisklasse, så er der ingen væsentlig forskel.
Af jones31
#154677
jo der er forskel på 3D ps3 kan ikke køre 1080p i 3D. Plus den heller ikke køre deep color.
Af sumus
#154688
jones31 skrev:jo der er forskel på 3D ps3 kan ikke køre 1080p i 3D. Plus den heller ikke køre deep color.
Det passer ikke hvad du siger....!
Ps3 er en fremragende afspiller og den afspiller 3d-film i fuld 1080p.
Af Omfufu
#154691
hehe ja den var sq ny min ps3 ikke viser film i 1080.

Det er dog rigtigt at når man spiller 3D spil på sin ps3 det kun er i 720, men det er ikke det snakken går på.
Af jones31
#154776
læs dog hvad jeg skriver. skriver netop at den kun kan kører 720 p i 3d.
Af bleed_blue
#155593
jones31 skrev:læs dog hvad jeg skriver. skriver netop at den kun kan kører 720 p i 3d.
Har du en kilde til den påstand? Har aldrig før hørt om, at den ikke kan afvikle 3D film i 1080p.
Af donoester
#155598
Nu har jeg dog ikke de nyeste spil til PS3, men jeg er ikke bekendt med et ENESTE spil (2D/3D) til PS3 som er i 1080p - de var/er alle sammen 720p.
Tilføjelse: OK, det ser ud til der er nogle - men det er godt nok meget få.


Blurays kan jeg bekræfte afvikles i fulde 1080p. 3D har jeg ikke haft mulighed for at prøve med, men med disse links, er der vel ikke så meget at være i tvivl om (alle sammen søgehits fra google):
http://3dradar.techradar.com/3d-tech/de ... 19-11-2010
http://forum.blu-ray.com/3d-blu-ray-pla ... y-ps3.html
http://www.bigpicturebigsound.com/full- ... -1-3.shtml

PS3 understøtter også Deep Color. Det kan slås til under Settings -> Display Settings -> Deep Colour Output (HDMI). Vil da formode det var det der mentes (?). :)
Senest rettet af donoester 20. dec 2011, 23:49, rettet i alt 2 gange.
Af JesperKeller
#155599
Logisk nok, da Playstation 3 kan afvikle 3D men ikke kører HDMI 1.4, burde 3D'en jo blive afviklet ved 2x 720p istedet for 2x 1080p (som understøttes af HDMI 1.4)

Men jeg har dog intet på papir at det er således.

Hvad andet er, hvordan bruger du din PS3 som Medieafspiller?
Skal selv til at rode med Medieafspillere nemlig, så hvis min PS3 kan det jeg vil, vil det jo være perfekt :)
Af jones31
#155678
bleed_blue skrev:
jones31 skrev:læs dog hvad jeg skriver. skriver netop at den kun kan kører 720 p i 3d.
Har du en kilde til den påstand? Har aldrig før hørt om, at den ikke kan afvikle 3D film i 1080p.

Som du kan læse længere nede så er det fordi den kan ikke køre 1.4 med hdmi. Prøv og ring og hør Sony selv :-)
Af bromberg
#155688
jones31 skrev:
bleed_blue skrev:
jones31 skrev:læs dog hvad jeg skriver. skriver netop at den kun kan kører 720 p i 3d.
Har du en kilde til den påstand? Har aldrig før hørt om, at den ikke kan afvikle 3D film i 1080p.

Som du kan læse længere nede så er det fordi den kan ikke køre 1.4 med hdmi. Prøv og ring og hør Sony selv :-)
Jeg er sgu næsten sikker på mit tv skriver 1080p ved avatar 3d?