Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Andratx
#126974
Hej

Jeg har lige købt en PS3 som jeg har tilsluttet min Pioneer VSX 1019 surround receiver.

Når jeg ser film så kan jeg stille filmen "mænd der hader kvinder" til dolby surround 5.1 eller DTS på PS3'en, men jeg kan ikke se på receiveren at den modtager surround lyd. Det er pcm der "lyser".

Har du en ide om hvor jeg skal kikke ?

Receiveren fortæller når TV kanaler er i surround.

Mvh

Tommy
Af Corax
#126996
Det er fordi PS3'en dekoder lyden og sender den til din reciever. Hvis du vil have at recieveren dekoder lyden så sæt PS3'en til at bitstreame lyden istedet.
Af Andratx
#127103
Hej

Tak for hjælpen.

Video settings:
BD/audio output format (HDMI)
Bitstream eller Linear PCM

Står til Linear PCM, rettet til Bitstream


Audio output options:
Select the connector on the tv or av amplifier (receiver)
Valgt HDMI
Automatic or manuel (under manuel er der flueben i linear pcm 2 ch. 44,1 og pcm 2 ch 48 kHz
Der er under manuel mulighed for at vælge meget. DTS 5.1 DTS-hd, Dolby true HD osv
Rettet til automatic og nu er alle lydoptions med flueben. Advarsel om beskadigelse af højtaler hvis forkert format.


Havde forventet det var under audio jeg skulle have rettet men det var under video settings jeg kunne rettet til bitstream.

Er rettelser ok ?

Under alle omstændighederne så er det surround nu. Dog lyser i receiveres display L, C, R, SL, SR og XL og XR som om jeg har 7.1. så vil lige prøve at slå 7.1 mulighederne fra under audio.
- og det fik det til at være 5.1 efter receiverens display og endte således i manuel og med alle 7.1 muligheder fravalgt.

Talte i eftermiddags med en pioneer medarbejder som sagde at det ville være lettest at rette i receivers opsætning men det er ikke lige tidsmæssig muligt for mig at gennemskue i aften.