Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hajfu
#119042
Har lige købt en og jeg kan ikke registrere mig på playsnetwork før jeg laver en systemopdatering. Er på 3.40 nu. sku man hellere jailbreake og hvad får man ud af det? Nogen af jer der har gjort det?
Af chrfog
#119043
du får det ud af det, at du kan spille spil fra harddisken, men du fravælger samtidig muligheden for at spille online og modtage opdateringer til ps3'en bl.a den der giver mulighed for at afspille 3d-blu-rays og andre systemopdateringer. men sådan som jeg har forstået det, så kan man altid opdatere til en nyere firmware selvom man har jailbreaket, men det skal du ikke hænge mig op på.

jeg har intet problem med at betale for mine spil og vil hellere have 3d og opdateringer end jailbreak
Af mhca
#119045
Chrfog... nu er formålet med jailbreak ikke nødvendigvis at bruge ulovlige spil.


Til Hajfu. Som du nok er klar over, har jeg selv været interesseret i jailbreak, hvorfor jeg spurgte til din firmware version.

Jeg har overvejet jailbreak af nogle forskellige grunde:
- De ekstra muligheder, som homebrew apps giver. Det kan fx. være, at der blive bedre multimediafunktioner. Måske på sigt endda support for mkv-containeren, så disse kan afspilles direkte fra NAS og ikke først skal konverteres eller dekodes via en computer.
- Emulator-funktioner. Fx arbejdes der vist på at kunne emulere ældre platform spil, fx. fra Nintendo. Jeg synes, at disse spil kan være kilde til meget sjov, og det er synd, at PS3 ikke kan emulere disse ellers.

Derudover giver det på sigt muligvis mange lækre funktioner. Muligvis endda en bedre browser, hvilket jeg ville værdsætte.
Hvis du flytter meget rundt med din PS3, fx. tager den med til dine venner eller lignende, så kan det også være, at du vil synes om funktionen med at lagre spil på harddisken. Dermed kan du blive fri for at slæbe en masse BluRay skiver med. Jeg ved dog ikke, hvor stor en bonus det er.
Jeg vil ikke opfordre til jailbreak med det formål at benytte ulovlige spil.


Jeg regner dog pt. mest med, at jeg ikke selv jailbreaker. Det skyldes besværet med at spille købte spil pga. for gammel firmware (det kan vist løses med besvær), ingen adgang til PSN, samt mangel på 3d funktioner.

Men som Chrfog siger, så kan du altid opdatere senere hen.
Personligt ville jeg dog nok føle trang til at kunne udnytte alle funktionerne, inkl. online-play, når jeg får en. På sigt vil man måske ærgre sig.
Af chrfog
#119055
@mhca

nu er det jo meget begrænset med homebrew lige nu til ps3, så den eneste fordel ved jailbreak er muligheden for at afspille spil via harddisk. og hvis han lige har købt en playstation så er det vel næppe hele hans spilsamling hans overvejer at ligge over :)

jeg tror, at hvis homebrew kommer til at slå igennem ligesom det gjorde til psp, så skal der nok komme nogle nedgraderingsmuligheder, som der var f.eks med gta savedgame til psp. mkv-playback mangler helt klart. dog vil jeg hellere bruge 20 sek på at lave en fil om end undvære samtlige funktioner, man må undvære pga jailbreak.
Af Hajfu
#119056
Det er bare fordi jeg har lyst til at se hvad der sker på det pSnetwork men får ikke lov. GTA har også en eller anden opgradering men den vil ikke uden en Firmware opgradering først. Så screw Jailbreaking. Og jeg er ikke en teknik haj så jeg bruger den bare normalt.
Af mhca
#119063
chrfog skrev:@mhca

nu er det jo meget begrænset med homebrew lige nu til ps3, så den eneste fordel ved jailbreak er muligheden for at afspille spil via harddisk. og hvis han lige har købt en playstation så er det vel næppe hele hans spilsamling hans overvejer at ligge over :)

jeg tror, at hvis homebrew kommer til at slå igennem ligesom det gjorde til psp, så skal der nok komme nogle nedgraderingsmuligheder, som der var f.eks med gta savedgame til psp. mkv-playback mangler helt klart. dog vil jeg hellere bruge 20 sek på at lave en fil om end undvære samtlige funktioner, man må undvære pga jailbreak.
Jeg er helt enig.
Pt. er fordelene ved jailbreak ikke det værd.

Mente nu heller ikke, at der pt. var en masse interessant homebrew. Men jailbreak er også stadig ret nyt (blev desværre også lukket hurtigt), så med tiden ville jeg tro, at der kunne komme flere interessante ting på banen.

Det er dog ikke til at spå om de også får jailbreaked de nyere firmwares... De har muligvis fået blod på tanden af denne første succes, men måske er Sony også blevet det klogere
Af Mr. Green
#121628
Man skal holde sig fra jailbreak af ps3 til det er blevet MEGET nemmere... Alt det med flash usb og at der SKAL være en dvd i ps3'en for at kunne åbne et spil i harddisken, det sku' ikk optimalt efter min mening... Og til dem som tænker på at downloade spil.. De fylder rimelig mange GB's.. Good luck with dat :)
Af Phalanx
#121663
altså vil du jailbreake for at spare penge på spil?

så køb en brugt xbox360 og jailbreak den, vi har både PS3 og xbox'en alle spil som vi er usikre på eller ikke skal spilles over nettet bliver bare købt brændt til 40 kr :) gider ikke bøvle med download selv hehe..

og som skrevet tidligere har Sony angiveligt lavet en update der skulle forhindre jailbreak, så ville mene det er lidt risikabelt og fordi PS3 spil er lavet på blu-ray fylder de en krig. Men du kan evt. skifte harddisk hvis du når så langt at du vil jailbreake din PS3 :)
Af mhca
#121829
Jeg ved, at det måske er lidt irrelevant for trådstarter, men måske har det interesse for andre.

Først og fremmest: Der er lavet en løsning, så det er muligt at downgrade fra firmware 3.42 og 3.50. Så hvis du senere får lyst til at prøve JB, så kommer muligheden. (Eller du kan også betale dig til muligheden allerede nu)


Jeg har selv jailbreaket min PS3 Slim med min iPod Touch 1. generation.
Jeg kører med firmware 3.41, payload PL3 + 3.50 spoof.

- iPod Touch + PS3 slim er ikke optimalt. Man skal fx. hive USB-kablet ud på et bestemt tidspunkt under PS3 boot.
Så en anden jailbreak løsning er måske mere ideel.

Jeg har jailbreaket og benytter Gaia backup manager.
- Det ER blevet muligt at køre discless backups, altså uden at skulle smide en tilfældig BD i for at starte spillet.

Jeg har dog dårlige erfaringer med det indtil videre:
- Modnation Racers er crashet for mig. Jeg forsøgte at fjerne game data og starte forfra, men forleden frøs det igen to gange. Og så er det altså ikke ideelt.

Jailbreak er stadig i sin tidlige fase, så der udvikles og forbedres utroligt meget.
Jeg vil stadig kigge videre på jailbreak.

En af de primære grunde til, at jeg ikke helt har lyst til at opgradere firmware er muligheden for homebrew emulatorer.
Min kæreste og jeg har haft meget sjov med at kunne spille 2-player Bubble Bobble gennem en Nintendo emulator til PS3.

I øvrigt så har jeg ikke oplevet forbedrede load-tider ved at spille Modnation Racers fra harddisken fremfor fra BD. Så det taler desværre ikke for at man jailbreaker for at reducere load-tiderne. Det havde jeg ellers håbet.

Jeg går pt. og vakler mellem at opgradere eller ej. Hvis JB bliver klippestabilt for mig, så beholder jeg det måske. Men mest pga. adgangen til emulatorer o.l., der kan give nostalgisk underholdning :-)
Til gengæld mister man internet-adgangen, hvilket fx er rigtigt trist i et spil som Modnation Racers, hvor folk kan lave egne baner.

Ideelt set, så bør man have to PS3'ere, som nogen skriver :P
Af kln19
#166754
Hej jeg vil gerne reparerer din defekte ps3

Alle maskiner laves sammen dag inden for 2 timer

skriv eller ring til mig på 20717060

Hilsen Ken :)