Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pelle
#331967
Hvad er den letteste vej til en PS5? Har ikke fulgt så meget med indtil videre og kan ikke finde nogle butikker, der vil tage imod en bestilling.
Brugeravatar
Af Naiera
#331968
Der er ikke nogen let vej.
Af sokken
#331969
Pelle skrev: 11. jun 2021, 13:22 Hvad er den letteste vej til en PS5? Har ikke fulgt så meget med indtil videre og kan ikke finde nogle butikker, der vil tage imod en bestilling.
Der er som tidligere nævnt i denne tråd en Facebook gruppe hvor der bliver opdateret når der er nogle der kommer på lager.
Det var sådan jeg fik fat i min
Brugeravatar
Af bendix
#331972
Pelle skrev: 11. jun 2021, 14:24 Spurgte om den letteste, ikke en let. Tak, kigger på Facebook.
Den letteste og den dyreste metode for ikke at tale om det moralske aspekt, i at give næring til scalpers, er at købe til overpris på DBA eller Facebook.
Af Pelle
#331973
bendix skrev: 11. jun 2021, 15:17
Pelle skrev: 11. jun 2021, 14:24 Spurgte om den letteste, ikke en let. Tak, kigger på Facebook.
Den letteste og den dyreste metode for ikke at tale om det moralske aspekt, i at give næring til scalpers, er at købe til overpris på DBA eller Facebook.
Dyrt, måske dumt, men også amoralsk? Der er vel ingen ofre, kun min økonomi. Og hvis den kan holde til det…
Brugeravatar
Af TBC
#331975
Pelle skrev: 11. jun 2021, 15:27
bendix skrev: 11. jun 2021, 15:17
Pelle skrev: 11. jun 2021, 14:24 Spurgte om den letteste, ikke en let. Tak, kigger på Facebook.
Den letteste og den dyreste metode for ikke at tale om det moralske aspekt, i at give næring til scalpers, er at købe til overpris på DBA eller Facebook.
Dyrt, måske dumt, men også amoralsk? Der er vel ingen ofre, kun min økonomi. Og hvis den kan holde til det…
Det er lidt lige som med terrorister, bortførere og hackere. Giver man først efter for deres krav, så giver man dem kun incitament for at fortsætte deres ugerninger til ugunst for endnu flere. Skalpere er imho direkte amoralske og uetiske da de næppe selv ville synes om at skulle indtage egen medicin i andre af livets forhold. Skalpere skulle imho skalperes. Der findes ingen moralsk undskyldning for skalping. Desværre er der ingen lov til at kriminalisere det, men som med etableret kriminalitet er gerningen stadig et vidnesbyrd om personens manglende moral og samfundsundergravende gerninger og alene et udtryk for hvorledes denne ligger til last for resten samfundet til ugunst for andre. ...Om man vil støtte den slags er naturligvis op til en selv, men det eneste jeg personligt mener en skalper fortjener er en syngende, sviende og direkte svimlende lussing ;;) og så krav om alturisme i forbindelse med de tilranede ressourcer. Så tror jeg i hvert fald at min holdning til sagen er klarlagt, selv om jeg let kunne sige meget mere om hvad jeg kunne have lyst til at gøre ved en skalper. ...Og det er ikke fordi jeg selv er ramt. Jeg fik i denne omgang relativt hurtigt det RTX 3080 jeg skulle have til normal pris og har ikke aktuelle planer om andet eller går og venter på noget aktuelt. Det er bare min helt grundlæggende holdning til skalpere og deres undergravende gerninger.
Senest rettet af TBC 11. jun 2021, 16:26, rettet i alt 1 gang.
Af Pelle
#331976
TBC skrev: 11. jun 2021, 16:19
Pelle skrev: 11. jun 2021, 15:27
bendix skrev: 11. jun 2021, 15:17

Den letteste og den dyreste metode for ikke at tale om det moralske aspekt, i at give næring til scalpers, er at købe til overpris på DBA eller Facebook.
Dyrt, måske dumt, men også amoralsk? Der er vel ingen ofre, kun min økonomi. Og hvis den kan holde til det…
Det er lidt lige som med terrorister, bortførere og hackere. Giver man først efter for deres krav, så giver man dem kun incitament for at fortsætte deres ugerninger til ugunst for endnu flere. Skalpere er imho direkte amoralske og uetiske da de næppe selv ville synes om at skulle indtage egen medicin i andre af livets forhold. Skalpere skulle imho skalperes. Der findes ingen moralsk undskyldning for skalping. Desværre er der ingen lov til at kriminalisere det, men som med etableret kriminalitet er gerningen stadig et vidnesbyrd om personens manglende moral og samfundsundergravende gerninger og alene et udtryk for hvorledes denne ligger til last for resten samfundet til ugunst for andre. ...Om man vil støtte den slags er naturligvis op til en selv, men det eneste jeg personligt mener en skalper fortjener er en syngende, sviende og direkte svimlende lussing ;;) og så krav om alturisme i forbindelse med de tilranede ressourcer. Så tror jeg i hvert fald at min holdning til sagen er klarlagt.
Haha, det må man sige. Jeg blev dog desværre ikke klog på hvorfor det er amoralsk. Men vi kan godt blive enige om, det er irriterende, at jeg ikke kan købe den til udsalgsprisen.
Brugeravatar
Af TBC
#331977
Pelle skrev: 11. jun 2021, 16:24Haha, det må man sige. Jeg blev dog desværre ikke klog på hvorfor det er amoralsk. Men vi kan godt blive enige om, det er irriterende, at jeg ikke kan købe den til udsalgsprisen.
Det er ellers allerede benævnt i ovenstående skulle jeg mene.

Men skal det koges ned, så er det amoralsk fordi det er til ugunst for andre mennesker, det er uetisk fordi skalperne næppe selv ville synes om at skulle udsættes for samme slags selv, i hverken samme eller i andre af livets forhold.
Senest rettet af TBC 11. jun 2021, 16:53, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af bendix
#331978
Pelle skrev: 11. jun 2021, 15:27
bendix skrev: 11. jun 2021, 15:17
Pelle skrev: 11. jun 2021, 14:24 Spurgte om den letteste, ikke en let. Tak, kigger på Facebook.
Den letteste og den dyreste metode for ikke at tale om det moralske aspekt, i at give næring til scalpers, er at købe til overpris på DBA eller Facebook.
Dyrt, måske dumt, men også amoralsk? Der er vel ingen ofre, kun min økonomi. Og hvis den kan holde til det…
Hvis vi kigger på det isoleret set og du har en stærk økonomi så nej, så er der ingen ofre. Men kigger vi lidt længere ud, så giver det incitament for sælger til at fortsætte sit engagement og det betyder at mange mennesker bliver holdt ude i kulden fordi de ikke har økonomi til at erhverve sig en Playstation. Og det er de reelle ofre, som jeg syntes at os der godt kunne betale den ekstra sum skal huske i den forbindelse her.
Af Pelle
#331979
bendix skrev: 11. jun 2021, 16:41
Pelle skrev: 11. jun 2021, 15:27
bendix skrev: 11. jun 2021, 15:17

Den letteste og den dyreste metode for ikke at tale om det moralske aspekt, i at give næring til scalpers, er at købe til overpris på DBA eller Facebook.
Dyrt, måske dumt, men også amoralsk? Der er vel ingen ofre, kun min økonomi. Og hvis den kan holde til det…
Hvis vi kigger på det isoleret set og du har en stærk økonomi så nej, så er der ingen ofre. Men kigger vi lidt længere ud, så giver det incitament for sælger til at fortsætte sit engagement og det betyder at mange mennesker bliver holdt ude i kulden fordi de ikke har økonomi til at erhverve sig en Playstation. Og det er de reelle ofre, som jeg syntes at os der godt kunne betale den ekstra sum skal huske i den forbindelse her.
Et problem, der heldigvis løser sig selv, når konsollen engang bliver produceret i stort nok omfang. Men det er en god pointe.
  • 1
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 205