Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
#330033
Første "hands on" af Returnal er kommet og anmelderne er ret begejstrede. Det her afsnit om Dualsense lyder lovende

Not so with Returnal. As you stroll through Atropos, the rain picks up, and your controller vibrates less like a motorcycle and more like a Brookstone massage chair. It’s like a full-body massage for your palms. It’s subtle enough that you might not consciously register it’s even happening, but it feels amazing.

There are practical gameplay applications, too. Early on, you’ll unlock the ability to use a secondary fire mode for any guns you find. With Returnal’s default control scheme, you don’t hit a button to activate the alternate mode. Instead, you adjust how far you push the left trigger down. At the halfway point, you’ll feel L2 tense up. Keep the trigger there and you’re aiming down the sights, firing your weapon’s base fire mode. Push past the tension, and you’ll activate the secondary fire, which is tied to a cooldown and far more powerful than standard bullets. If that sounds weird, yeah, it is. But it’s also the type of novel design choice you couldn’t imagine on PlayStation 4 and greatly contributes to Returnal feeling firmly like a next-gen game

https://kotaku.com/returnal-feels-like- ... ent=kotaku

Af Beckham
#330051
Til dem som er interesseret har jeg en lille update på min PS5 reperationssag i forhold til den her støj fra blæseren.

Det virker som om at det generelt sejler lidt i deres service center lige nu. Basalt set har status i deres tracker de sidste snart 14 dage været at konsollen er på vej til deres service center i Frankrig. I sidste uge begyndte de jo så at rykke mig fordi de ikke havde fået konsollen tilhørende sagen. Ringede til dem og fik at vide at den den ligger i en postbox lignende tingest på Sjælland et sted og at den afventer at blive afhentet af en distributør. Dagene gik og status i trackeren forblev uændret, så igår ringede jeg til dem igen. Personen jeg snakkede med undrede sig også lidt og ville undersøge sagen nærmere. Få timer efter fik jeg tilsendt mail om at konsollen nu var på vej tilbage til mig og fik også kort efter en UPS tracking id. I deres PS support tracker står den dog stadigvæk til at være på vej til deres service center.

Det virker lidt mistænksomt at det hele står stille i 14 dage og så efter jeg har ringet sker der lige pludselig alt muligt. Er lidt spændt på hvad jeg får tilbage en af de kommende dage....men må indrømme jeg ikke tror på at problemet er løst i nogen væsentlig grad.
Brugeravatar
Af bendix
#330053
Hmmmmm, kunne den have fået et andet pakke nr og så bare ikke opdateres korrekt?

Jeg håber godt nok du har en helt ny kasse at åbne når du får den hjem, hold os endelig opdateret.

Har de nævnt noget i mailen om at fejlen er løst eller ikke kunne findes?
Brugeravatar
Af bendix
#330054
Det er åbenbart en test som kun skal foregå i Polen pt

Dette er indholdet vi "går glip af "

Movies:



Bloodshot
Jumanji: The Next Level
Zombieland 2: Double Tap
Charlie's Angels (2019)
Venom (2018)
The Equalizer 2
Baby Driver
Blade Runner 2049
Underworld: Blood Wars
Arrival
Sausage Party
Inferno (2016)
American Hustle
This is the End
Bad Boys (1995)

TV series:



Future Man (seasons 1-3)
SuperMansion (seasons 1-3)
Community (seasons 1-6)
Deadly Class (seasons 1)
SWAT (seasons 1-2)
Lost Girl (seasons 1-
Vedhæftede filer
Screenshot_20210422-152404_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20210422-152404_Samsung Internet.jpg (147.25 KiB) Vist 1535 gange
Af allo
#330057
det der 'Returnal' halløj det ligner copy-paste af 'Dead cells' (et fantastisk spil - hvis man er til den type)...- blot i en 100 gange smukkere (flottere?!?!?) udgave (og måske også lidt mindre irriterende da de første ca. 45 runs i 'Dead cells' er bare rå frustration og demoralisation :-) )
Af Beckham
#330059
bendix skrev: 22. apr 2021, 14:40 Hmmmmm, kunne den have fået et andet pakke nr og så bare ikke opdateres korrekt?

Jeg håber godt nok du har en helt ny kasse at åbne når du får den hjem, hold os endelig opdateret.

Har de nævnt noget i mailen om at fejlen er løst eller ikke kunne findes?
Der står intet nogle steder om hvad der er gjort. Men igen...i deres support tracker står den jo stadigvæk som værende på vej til service...;-)

Anyway...som sagt virker det lidt mistænksomt at der ikke sker noget i 14 dage og sker det hele lige pludselig indenfor for få timer efter jeg har været i kontakt med dem. Det lugter ikke af at man udført nogen større "reparation" på den. Men lad os se.....sålænge den ikke er landet her endnu er der da håb..:-)
Af kabri
#330072
Er Playstation Now noget værd for tiden? Det er lang tid siden at jeg prøvede det. Jeg har lidt svært ved at forstå forholdet mellem Plus og Now.
#330086
Torben Rasmussen skrev: 20. apr 2021, 21:35 HZD er også helt klart mit favoritspil. Det ville være fedt at få 60 fps dog. Grafikken er imponerende og når man lige har mestret de våben, der er værd at købe, så er det sq sjovt. Tip: gå benhårdt efter Shield-Weaver rustningen. Den låses først op ret sent i spillet, men det kræver en del forudgående arbejde at få den, så sørg for at have lavet alle opgaverne indtil den mission, som låser den op (den er historie-bundet). Når man har den, så kan man være mere dumdristig :)
Har du nogen ide om, hvordan man får sine gamle savegames frem? Jeg havde nemlig også den rustning (og gennemført spillet) Så solgte jeg det, men kan se mine savegames stadig ligger på maskinen, men når jeg starter spillet op, har jeg kun muligheden for at vælge at starte op på ny? Er der noget med det gamle var det fysiske, og det her er den digitale?

Jeg glædede mit til at spille udvidelsen nu det kom gratis, men magter da ikke lige at spille hele hovedspillet igennem først igen :s
Af Sploink
#330087
Jeg havde det også fysisk. Men hentede gratis versionen ned og de gamle aaves havde jeg i skyen.
Så jeg kunne også starte op med den gode rustning og starte quest en til frozen wilfs 🙂🙂
Og hvor er det fedt at være i den verden igen.
Jeg tror vi kommer til at blive blæst bagover, når det nye engang kommer.
#330095
Jeg var nødt til at lave en backup af mine savegames til enten PS Plus i skyen eller til en USB disk og så manuelt importere dem på PS5. Da jeg tog med USB-disk med spillet på og satte til min PS5, så røg savegames ikke med over automatisk. Men der kunne sagtens være noget med, at de to versioner er forskellige, så man ikke kan dele saves mellem dem -læser jeg på nettet, så burde det dog virke uden problemer med savegames mellem de to versioner, hvis blot discversionen og digital-versionen er fra samme region. Havde du disc-versionen installeret på PS5 før?
  • 1
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 205