Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af DICKHILL
#188917
Hej alle,

Jeg følte det bedst at smide det herinde, da resten af forummet jo kun omhandler om skærme og hardware..

Jeg har i den seneste tid kæmpet lidt med at få opsat min proxy-server (Squid3) så jeg kan se YouSee Web-TV uden for hjemmet..
(Ja, man kan tilføje sin enhed til en liste, men det er ikke alle kanaler man kan se)

Så vil høre om der er nogle der har rodet med det selv eller evt. kan hjælpe mig lidt på vej?


Jeg har en Linux server stående hvorpå jeg har opsat Squid3, hvilket fungerer fint..
Proxy-serveren registreres ikke som en proxy, når jeg tester forbindelsen forskellige steder og yousee.tv melder også at jeg benytter YouSee bredbånd, men alligevel vil den ikke begynde at afspille...

Så hvad mangler jeg at få opsat?
Jeg har fået læst mig lidt frem til at det er Java der evt. registrerer netværkets oprindelige IP, men er det nu også tilfældet?
(Skal lige siges at jeg ikke har læst det i sammenhæng med YouSee web-tv, men bare generelt om web-tv)
Af Ubber
#198873
Hejsa

Gammel topic, ved det godt men:

Jeg kører en squid proxy på min synology box og har tidligere brugt den med yousee.

Efter seneste opdatering blev proxyen ødelagt og i den forbindelse begyndte jeg at rode med den igen og faldt over dette emne da jeg også havde samme problem med min proxy og yousee.

Jeg har fået yousee til at virke ved at rette authenticate_ip_shortcircuit_ttl i min squid conf.

Den er udkommenteret som standard og default værdien er 0 (disabled) jeg ændrede den til 14400 (4 timer) i min conf fil og nu virker yousee webtv.

Det skal siges at det kun virker i de 4 timer hvorefter den ikke vil finde ud af at re-authenticate, men skifter jeg kanal eller vælger samme kanal igen kører den videre igen.

Tænkte jeg lige ville smide det her da det var noget jeg selv døjede med i noget tid og der var ikke meget at finde på google.

Håber du kan bruge det.

//Ubber
Brugeravatar
Af DICKHILL
#198911
Hej Ubber,

Haha.. Ja, det er godt nok et ældre emne...
Så gammelt, at jeg helt havde glemt det! (o:

Men du skal da have tusinde tak for at gide og dele din viden! (:

At det så ikke har været nødvendigt for mig at have i længere tid, er så noget helt andet.
Har lige så stille glemt det og har så også taget den "nemme løsning" og bestilt Netflix..

Men efter en HDD gik død i serveren for en uges tid siden og jeg nu skal hente ny i dag, vil jeg da lige prøve at huske på din løsning og forsøge at sætte det hele op igen! (:

Skulle forhåbentlig have en backup af mine gamle configs liggende, hvilket jeg kunne prøve at arbejde videre på..


Men der er noget der siger mig at jeg fik det til at virke til sidst...
Mener faktisk at mit sidste problem blev at oprette brugere, der kun havde begrænsninger til bestemte sider..

F. eks. en TV-bruger (kun til webtv) og så min egen med fuld adgang...