Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#174814
Hey

Min bedstemor vil ønsker sig et sæt høretelefoner til når hun skal se fjernsyn om aftenen,, hun høre ikke så godt, så hun vil ikke forstyrre nabo'erne :)

Jeg sagde til hende at jeg nok ville vælge nogle der var trådløse, for så kan hun jo også rende rundt i lejligheden med dem på, hvis det skulle blive aktuelt :p Plus hun skal ikke tænke på at vælte alt muligt tingen-tangel med ledningen hvis hun lige bevæger sig rundt i stuen..

MEEN så kommer problemet jo, jeg kender INTET til headsets /høre telefoner.. Nogen som kan hjælpe? Jeg ved ikke hvilke hun gerne vil have, udover at de skal sidde godt.. Så der tænker jeg på on-ear ?

Byd gerne ind :P Og det skal være til aux tilslutning, eller hvad det nu hedder.. IKKE USB :)
Af PeterD
#174835
Sennheiser går man aldrig forkert af. Ja, de er dyre, men så er (lyd)kvaliteten også i orden.

Jeg er utrolig glad for mine Sennheiser RS120. Kvalitet fornægter sig ikke. De er "rigtig hovedtelefoner og altså ikke "On-ear". Hvis hun skal høre musik fra CDere og se tv i 3-4 timer dagligt vil Sennheiser i det lange løb være bedst/ have den bedste lyd (Ved så ikke om hun kan lide at sidde med hovedtelefoner på hvis vi taler ren æstetisk udseende..?)

De har ikke store "puder" og sidder lidt vinklet på øret (så istarten føles det lidt sjovt på øret,men efter et par dage=ingen problemer), men der er ikke så meget bøvl, da lyden er aldeles glimrende og "ren" og så er opladeren "nogenlunde pæn" og i neutralgrå...selv når den står i vindueskarmen....(Der skal selvfølgelig være et opladerstik tæt på hvor holderen skal stå så placer derne anlæget der), men hun kan skrue HEELT op og naboerne ville ikke høre et pip....

(Hun skal dog ikke skrue op for FULD STYRKE, og så slukke for anlægget/ tvet) da der så kommer en HØJ SUSETONE fordi den har mistet signalet. Skru ned og sluk derefter tv/anlæg....

Passer direkte ind i AUXstik, da omformer medfølger i kassen.

Hvis de ikke skal være helt nye, kan du køre 30 km til Århus og få dem for 350 kr. Pris i Fona og bla. Merlin: 650-800 kr..

http://www.dba.dk/sennheiser-rs-120-tra ... -86695865/

Derinde (på dba.dk) ligger de fleste mærke på en 300-400 kr.

Der findes og Sennheiser inear OMX180 (LEDNING!!), som hun sætter bag øret. De er sorte og er meget mindre og kan ligge i en håndtaske...(men er så også lettere at smide væk..) 350 kr. i Merlin. Måske mere bøvlet at sætte på og ledningerne kan kluddere sig MEGET SAMMEN), OG ifg. tests hurtigt "gøre ondt på ørene" og er trættende i længden. (ved ikke om der skal tilkøbes noget så den passer i AUXstikket)

Disse er fra Rissskov v. Århus
http://www.dba.dk/sennheiser-omx-180-in ... -86631940/

Jeg ville vælge RS120...men det er op til Bedste.