Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TheGreatGazoo
#158531
Som i måske har bemærket er den engelske Wikipedia side lukket ned pt. for at gøre opmærksom på SOPA/PIPA forslagene. Seneste nyt er at man har udskudt afstemningen til Februar og dermed håber at "balladen" er gået over til den tid så man kan gennemføre de upopulære forslag bag om pøblens ryg.

Hvis du er bare lidt interesseret i at holde internettet frit så brug 2 sekunder på at underskrive nedenstående underskriftsindsamling og del gerne linket på facebook o.lign.

http://www.avaaz.org/en/save_the_intern ... 63&v=11161
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#158541
Hvorfor lave en afstemning vha. et system, der kræver email og som samtidigt lover at sende dig spam med nyheder fra foreningen? Ikke just motiverende for lysten til at skrive under, selvom jeg er 100% imod lovforslaget.
Af TheGreatGazoo
#158545
Jeg har forståelse for at det kan afholde nogen fra at skrive under, men jeg kender ikke tilsvarende organisationer med samme indflydelse som Avaaz.
Jeg har iøvrigt brugt siden i årevis og kan garantere at man ikke pludselig får en masse spam fra alle mulige andre organisationer/firmaer. Hvis man ikke er interesseret i at modtage emails om nye kampagner fra Avaaz kan man enten bare markere deres mail som "uønsket post" eller følge nedenstående anvisning:
Your Personal Information
Avaaz will send you updates by e-mail. If at any time you would like to unsubscribe from our email list, you may do so by contacting complaints [@]t avaaz.org with the subject heading “unsubscribe.”
Det er ikke i alle sammenhænge at jeg tror på at en underskriftsindsamling kan gøre en forskel, men når først man er medlem kan man underskrive alle kampagner blot ved at indtaste sin email og trykke "sign" så det er under alle omstændigheder en meget nem måde at støtte på.
Af TheGreatGazoo
#158819
De store siders blackout d. 18 har virkelig sat skub i tingene og antallet af underskrifter er blevet fordoblet på Avaaz og tæller snart 3 millioner underskrifter.

Jeg synes stadig at folk skal skynde sig at skrive under og demonstrere deres utilfredshed, alternativt kan man skrive under her; https://www.google.com/landing/takeaction/ (mange har sikkert alligevel gmail etc).
Af TheGreatGazoo
#159765
Dansk side med information (Bla. om kommende demonstration på Israels Plads); http://stopacta.nu/
ACTA (Anti-Counterfeiting Trade Agreement) er en det seneste forsøg fra underholdningsbranchen på at lave en anti-piratlov til at stoppe fildelingen på internettet. Men realiteten er at loven krænker dine rettigheder og kan ødelægge internettet som vi kender det.

Selvom en lovgivning mod kopimedicin lyder ganske positivt, er der rigeligt med skyggesider. ACTA indebærer nemlig, at alle internetudbydere skal overvåge deres kunder. Og hvis du bryder copyrightlovgivningen på selv den mindste måde som ved at få tatoveret et logo, eller lægger et billed af copyrightet materiale på facebook, så vil ACTA kunne medføre, at du vil blive smidt af nettet eller endda risikere fængsel!

Derudover vil ACTA give patenthavere på fødevarer, medicin og såsæd udvidede beføjelser, i stedet for at lade disse teknologier gavne folk der har brug for dem. ACTA er et forsøg, fra kommercielle interesser i underholdningsindustrien, på at forhindre internettet og den frie strøm af information i at komme almindelige mennesker til gode. Hjemmesider, hvor almindelige mennesker og små virksomheder kan kommunikere, dele viden og konkurere på lige vilkår, skal stoppes uden hensyn til DINE interesser, DIN ytringsfrihed og DINE demokratiske rettigheder.

Et lækket dokument fra 2010 afslører endda, at Danmark er et af de europæiske lande, der står i spidsen for ACTA og hemmeligholdelsen af denne for befolkningen. Lovgivningens rødder er helt tilbage fra 2006 i Japan og USA. Selvom at ingen af landene fik forslaget til at gå igennem, har EU nu i smug planlagt det hele under lukkede møder, hvor EU og 22 af dens medlemsstater indtil videre har skrevet under. Men DU KAN nå at gøre noget ved det!

De massive protester imod de lignende SOPA og PIPA lovgivninger har vist, at befolkningen i USA og på Internettet forstår at sige fra, når deres frihed er truet. Derfor forsøger de nu at luske den endnu værre ACTA lovgivning ind af bagdøren, inden folk når at sige fra. De ved vi er mange der utilfredse og de er bange for den magt vi får når vi står sammen.

Vi har indtil Juni hvor ACTA bliver underskrevet i Europaparlamentet til at handle. Kræv en demokratisk proces omkring lovgivningen. Stil politikerne og underholdningsindustrien ansvarlig! Gør din stemme gyldig. Kom til demonstration imod ACTA d. 25. Februar. Kl 15