Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af teamet
#145948
Hey.. læste lige et indlæg omkring støjmåling af tv - er det ikke noget i kunne begynde på i forbindelse med tests?
kwh skrev:Købte nogle måneder tilbage en 50" VT20, men måtte desværre aflevere den retur grundet en ulidelig blæserstøj.

Jeg besluttede derefter at købe en 50" VT30 i stedet, men læste så herinde at flere mener blæserstøj stadig er et stort problem, så nu er jeg noget i tvivl om næste skridt...

Med baggrund i hvordan dialogen bølger frem og tilbage om hvorvidt blæserstøjen overhovedet er hørbar, om den kan variere fra produkt til produkt, om den er generende, om den er forventelig til prisen, om man bare skal acceptere den og selv foretage konstruktive ændringer osv. savner jeg meget, at der laves en målbar test af den akustiske støj målt under veldefinerede referencerammer i det normalt hørbare frekvensområde. Denne kurve kan så sammenlignes med standarden for høretærsklen for ’’normale’’ personer og den enkelte forbruger kan så up-front tage stilling til om produktet er attraktivt eller ej. Kurven kan også bruges i reklamationsøjemed, da det dermed bliver en faktuel størrelse man kan forholde sig til. Det burde jo være relativt enkelt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#146280
Vi har kigget på udstyret tidligere, men konstaterede dengang, at det var for dyrt i forhold til værdien det ville give til en anmeldelse.

Desværre kræver det en af de dyrere løsninger, hvis man skal måle så lave niveauer, som der udsendes af Tv. Og samtidig varierer problemet jo meget fra ét eksemplar til et andet.