Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141834
OK, drenge. Det er jo ikke fordi vi fejlsøger på årsagen til at banneret sidder hvor det gør. Det er 100% bevist, så I behøver ikke teste det for os. Pt. går det ikke nogen steder, så I må leve med at reklamerne cuttes lidt. Hvor "megakikset" det så end ser ud.

Der er dog et par af fejlene på validator'en vi kan gøre noget ved. En god portion af dem relaterer dog til brugen af de scripts vi har kørende på siden, såsom zoom-sctiptet, som tager argumenter i headeren, samt vores nyhedssystem. De åbenlyse fejl i HTML-koden (såsom manglende / i <br>) skal jeg lige se at få fikset.
Af NemliJa
#141858
En ting jeg lige vil spørge om, er, hvorfor man altid bliver logget ud, selvom man vælger at forblive logget ind? Jeg har forsøgt at slette cookies og midlertidige filer, men det virker som om, at "forbliv logget ind" kun holder en dag (højest). Pænt enerverende..!
Brugeravatar
Af hans123
#141860
Virker perfekt på min ipad.

Siden er blevet rigtig god at kikke på.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141861
Problemet med login var noget der skulle løses med den næste version af forumkoden, men desværre så er der et par detaljer som gør, at vi ikke bare kan opgradere. Eksempelvis så ser den absolutte sti til en tråd anderledes ud, hvilket vil sige at alle vores Google-resultater vil gå tabt. Det går ikke, så vi skal have rettet koden til først.
Af Kickstart
#141882
En ting mere. Man kan stemme igen og igen med den nye afstemning, hvilket nok ikke giver et særligt godt billede af det man spørger om... :p.

Man kunne overveje at ligge det under ens log ind, men så udelukker man selvfølgelig også dem der er her på besøg, dog med et mere målrettet og anstændigt resultat O_O
Af NemliJa
#141886
yakken skrev:Problemet med login var noget der skulle løses med den næste version af forumkoden, men desværre så er der et par detaljer som gør, at vi ikke bare kan opgradere. Eksempelvis så ser den absolutte sti til en tråd anderledes ud, hvilket vil sige at alle vores Google-resultater vil gå tabt. Det går ikke, så vi skal have rettet koden til først.
Jeg har godt nok svært ved at se, hvad absolutte stier og google-resultater har med automatisk login at gøre.. Men det er da rart at vide, at det åbenbart er et generelt problem, og ikke bare mig der bliver mobbet :p
Af ErikUkendt
#141887
Hej

Med browseren Opera 11.5 ser forsiden og alle de punkter der linkes til, forkerte ud ( artikler, omtaler test m.m): Baggrundsfarven mangler og teksten er meget svær at læse.

Debatforums siderne ser udmærket ud ( af dem jeg har prøvet).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141890
Kickstart skrev:En ting mere. Man kan stemme igen og igen med den nye afstemning, hvilket nok ikke giver et særligt godt billede af det man spørger om... :p.

Man kunne overveje at ligge det under ens log ind, men så udelukker man selvfølgelig også dem der er her på besøg, dog med et mere målrettet og anstændigt resultat O_O
IP logges sammen med at du får en cookie. Mere ønsker vi ikke at begrænse afstemningen. Man kan altid snyde hvis man vil, men ingen af de testmaskiner vi bruger har problemer med at man kan stemme flere gange. Det er ikke Dansk Statistik vi kører her så secure login og CPR validering er ikke noget vi går op i.

Mht. login, så er det et problem i koden til version 2 af vores forum, hvor version 3 bruger andre stier til trådene, så hvis vi skifter så du'r ingen af vore henvisninger fra Google længere. Det burde være rimelig klart hvorfor vi ikke ønsker at smide vores pagerank på Google over højre skulder uden videre.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141892
ErikUkendt skrev:Hej

Med browseren Opera 11.5 ser forsiden og alle de punkter der linkes til, forkerte ud ( artikler, omtaler test m.m): Baggrundsfarven mangler og teksten er meget svær at læse.

Debatforums siderne ser udmærket ud ( af dem jeg har prøvet).
Kan du nappe et screenshot af et par af de steder du har problemer? Jeg har ikke problemer på iPad versionen af Opera.
Af Kickstart
#141893
yakken skrev: IP logges sammen med at du får en cookie. Mere ønsker vi ikke at begrænse afstemningen. Man kan altid snyde hvis man vil, men ingen af de testmaskiner vi bruger har problemer med at man kan stemme flere gange. Det er ikke Dansk Statistik vi kører her så secure login og CPR validering er ikke noget vi går op i.
Min log ind cookie på f.eks. recordere.dk er endnu ikke slettet, men her på flatpanels er den røget 2 gange siden i går og jeg har stemt 4 gange... så deeet 8)
Af ErikUkendt
#141899
yakken skrev:
ErikUkendt skrev:Hej

Med browseren Opera 11.5 ser forsiden og alle de punkter der linkes til, forkerte ud ( artikler, omtaler test m.m): Baggrundsfarven mangler og teksten er meget svær at læse.

Debatforums siderne ser udmærket ud ( af dem jeg har prøvet).
Kan du nappe et screenshot af et par af de steder du har problemer? Jeg har ikke problemer på iPad versionen af Opera.
Kan man uploade billeder direkte i den tekstboks man skriver i her?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141901
Kickstart skrev:
yakken skrev: IP logges sammen med at du får en cookie. Mere ønsker vi ikke at begrænse afstemningen. Man kan altid snyde hvis man vil, men ingen af de testmaskiner vi bruger har problemer med at man kan stemme flere gange. Det er ikke Dansk Statistik vi kører her så secure login og CPR validering er ikke noget vi går op i.
Min log ind cookie på f.eks. recordere.dk er endnu ikke slettet, men her på flatpanels er den røget 2 gange siden i går og jeg har stemt 4 gange... så deeet 8)
Ok. Super. Du kunne jo lade være med at stemme 4 gange hvis du i forvejen synes at der er basis for skævvridning af resultatet...
Senest rettet af Torben Rasmussen 3. jul 2011, 18:02, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141902
ErikUkendt skrev:Kan man uploade billeder direkte i den tekstboks man skriver i her?
Nej. Du skal uploade billedet på en server og smide et link til billedet. Det kunne eks. være på peecee.dk
Af Kickstart
#141906
yakken skrev:Ok. Super. Du kunne jo lade være med at stemme 4 gange hvis du i forvejen synes at der er basis for skævvridning af resultatet...
Hmm, man kan spørge sig selv, hvad vi i bund og grund skal med en mavesur moderator der ikke kan tåle kritik og en kategori "Forslag / Ris-ros", der giver os brugere mulighed for at påpege ris og ros ? - ja jeg spørger bare.... ;).

Du påpeger at afstemningen virker efter hensigten og jeg siger at det gør den ikke og at man kan stemme igen og igen, ved at teste afstemningen af. At du kalder det skævvridning, er sgu da for langt ude. Du har ikke overvejet at det faktisk er for at være behjælpeligt vi er her ?.