Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af IT-Bruger
#139655
Nu har der været flere kommentarer omkring redaktionens link til priser til forhandlere, som det eksempelvis er tilfældet i denne tråds kommentarer.

I denne forbindelse vil jeg da lige benytte lejligheden til, at knytte et par kommentarer.

Ikke fordi, at det her skal gå hen og blive noget stort stridspunkt, men jeg kan nu godt forestille mig hvorfor redaktionen linker til Proshop eller Komplett. Det er ingen hemmelighed, at forhandlere som Pixmania og Redcoon ikke har ry for, at være de bedste til at behandle RMA'er. Et relativt stort antal købere har jo netop udtrykt deres (negative/skuffende) oplevelser efter et køb hos de nævnte forhandlere.

Som altid så har brugerne herinde på forummet været meget behjælpelige og sympatiske når det f.eks. kom til rådgivning af teknisk karakter eller bare input i forbindelse med indkøb af ny monitor eller nyt tv og ikke mindst når det handlede om at finde gode tilbud. Ofte så spørger brugere jo lige præcis ind til kundeoplevelser hos en given forhandler der linkes til, hvilket indikerer at brugerne i høj grad kerer sig om serviceniveauet fra bestillingen afgives og til modtagelsen og derefter om hvordan forhandlere stiller sig overfor og behandler en RMA-sag.

Når alt dette er sagt så synes jeg ikke der er noget odiøst i at linke til store forhandlere, hvor den store procentvise positive kundeskare skal findes, fremfor at linke til en forhandler hvor mange af de negative kundeoplevelser findes eller er koncentreret. Desuden så er priserne jo fleksible og kan rykke sig fra dag til dag, fra time til time. Hvis nogen spurgte ind til den billigeste pris på et tv og jeg kunne se, at Pixmania havde det til, lad os sige kr. 6.999.- og Proshop eller Elgiganten havde det til 6.949 så ville jeg uden tøven anbefale en af de to sidstnævnte forhandlere. I dette tilfælde nok Elgiganten da de har flere fysiske butikker rundt om i hele landet.

Ønsker til sidst, at understrege at jeg intet har at gøre med eller arbejder for/hos hverken Proshop eller Komplett. I mit seneste indlæg linkede jeg f.eks. til Elgiganten da de havde den bedste pris på et 46" VT20 (til kr 7.999.-)

Formålet med denne tråd var at udviske og mane eventuelle mistanker rettet imod Flatpanels motiver i jorden. Kan egentligt godt forstå, at de for at bevare deres 'neutralitet' og objektive standpunkt ikke vil stille udvalgte forhandlere i dårligt lys, hvilket meget hurtigt kunne misfortolkes hvis de gjorde det.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#139856
Tak for feedback IT-bruger.

Vi vil meget gerne høre hvad folk generelt har at sige til dette emne, efter der har været lidt snak om det i kommentarer til nyheder tidligere. Jeg holder øje med dette emne fra sidelinjen indtil da :)