Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#141553
Jeg har ikke fulgt så meget med i denne tråd, men kan vi ikke holde debatten omkring testen af Panasonic G30 til tråden dedikeret til testen.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=21812

Mht. false contouring så er det ikke helt rigtigt. Det har stort set alle plasma-Tv i større eller mindre omfang. G30 her det, men VT30 har det nu altså også. Ikke i så stort et omfang, men det har det og vi fremhæver det også i testen under farvenuancerings-afsnittet.
Senest rettet af Rasmus Larsen 29. jun 2011, 13:03, rettet i alt 1 gang.
Af bantam
#141573
Pioneer har ikke (dynamisk) false contouring på nogen måde, (som jeg har kunne fremprovokere), som var det jeg referede til. Banding, ja, og det er der nogen, der kalder false contouring.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#141574
Det er vi enige i :) Men med Pioneer dømt ude, så må vi jo efterhånden kunne sige, at det er et generelt plasma-fænomen. Det er hvert fald ikke noget der er genopstået på G30.
Af bantam
#141575
Rasmus Larsen skrev:Det er vi enige i :) Men med Pioneer dømt ude, så må vi jo efterhånden kunne sige, at det er et generelt plasma-fænomen. Det er hvert fald ikke noget der er genopstået på G30.
PX70 havde det stor set ikke (har lige testet, der er lidt i 100[hz] mode og næsten intet i 50[Hz] mode).

V!0 er på niveau med PX70 (testede i går aftes) og VT20 er som G30 - måske en tøddel bedre (testede i mandags).

Så ja - det er noget, Panasonic har indført (eller genindført) i de seneste generationer - jeg blev bare først selv opmærksom på det for G30, hvor det ser slemt ud med det rigtige testmateriale.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#141576
Jeg skal heller ikke kunne sige hvorfor, men det er nok et problem i den interne behandling eller i panelets sub-field metode. Mit gæt er, at det er kommet lidt mere frem igen i takt med, at der skal spares omkostninger.

Jeg så det også på GT30. Jeg kan dog desværre ikke sammenligne med de gamle dinosaurer såsom PX70, ligesom du kan Lars :)
Men det står da ganske friskt i min hukommelse, at Panasonic aldrig eliminerede problemet, selvom folk efter den store sag med purple snakes osv. stillede sig tilfredse med de næste generationer af skærme.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#141594
Virkelig interessant tråd, også selvom den nok er kommet til, at ligne en decideret tråd om perspektiverne ved plasma-teknologien og alle dens fordele/ulemper i sig selv. Men det synes jeg slet ikke gør noget for takket for være bantams formiddable indlæg har den været utrolig lærerig.

Bantam>du har vel ikke tænkt dig at søge en stilling som tester hos Flatpanels for jeg betvivler slet ikke ikke din faglige kunnen og ekspertise på området :)
Hvis ikke så er det alligevel altid spændende at læse dine indlæg som bruger i forummet.
Takker for dine spændende bidrag.