Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Angel
#139110
Kan se at I har testet en del Eizo skærme gennem tiderne og ville høre om I har planer om at teste Eizo's nye ColorEdge CG275W? Kunne nemlig godt tænke mig en afløser til min LaCie 321 21,3" fladskærm og er lidt varm på denne Eizo skærm.

Istedet for at oprette 2 indlæg, så har jeg lige et side spørgsmål her. I skrev at det var en skam, at Eizo ColorEdge ikke havde et A-TW filter på den sidste I testede. Jeg kan nemlig huske for 6 år siden, hvor jeg bestilte en BenQ 24" med et IPS panel til at starte med, at den krystaliserede overflade generede mig så meget, at jeg sendte den retur igen. Jeg prøvede så en LaCie 321, som viste sig ikke have samme problem, selvom der ikke nævnes noget om et A-TW filter. Panelet hedder dog også SA-SFT.

Kan det blive et problem for mig, hvis Eizo er generet af det problem? Tror dog ikke de er ligeså slemme som den første BenQ, jeg købte.
Af donoester
#139143
Jeg tror ikke nødvendigvis, at bare fordi den har A-TW filter samtidig betyder at den ikke vil have en krystalliserende effekt.

Dermed skal det også siges at A-TW filteret er NECs "opfindelse".
NEC kan selv bestemme lige præcis hvilken anti-refleksiv coating de vil bruge - hvorimod det virker til, at LG er meget lidt fleksible på det punkt.
Ihvertfald vil de ikke engang sætte NECs filter på længere, som de ville før i tiden. Det skulle man tro var cirka samme arbejdsprocess som så meget andet. I dag findes det kun på tre meget dyre 24" skærme. I alle IPS-skærme, udover den på 21,3" sidder der i dag et panel fra LG.

LaCie 321 indeholder NECs eget panel, hvis ikke det er en LCD2180 med Lacies navn på - dog tror jeg ikke den har noget A-TW-filter, men den har sikkert heller ikke brug for det.

Er du sikker på det ikke var et MVA-panel i den BenQ? BenQ enten ejer eller ejes af AU Optronics, som jeg ikke mener laver andet end TN on A-MVA til desktopskærme.

Det er svært at svare på om andre bliver irriteret af det - men da det er samme panel som sidder i Eizo SX2762W og NEC PA271W er det måske muligt at finde flere folk der kan be/-afkræfte problemet.
Af Angel
#139188
Ja jeg er helt sikker. Kom lige i tanke om at det var modellen BenQ FP231W med et S-IPS panel fra LG-Philips. Men der er vist ikke andet for end at jeg må ringe lidt rundt, som har Eizo skærmen på lageret, om det er muligt at se den live.
Af donoester
#139419
Ok, det kan jeg godt se nu :)

Jeg ledte selv efter et sted, som lod folk se varen før køb - men jeg fandt aldrig noget. Så jeg gjorde brug af de 14 dages returret. Det er måske ikke helt meningen men den ordning. Men omvendt er tabet ved at sælge noget som "open-box" forhåbentligt langt lavere end omkostningerne ved at have en demo-forretning.
#141555
Angel skrev:Kan se at I har testet en del Eizo skærme gennem tiderne og ville høre om I har planer om at teste Eizo's nye ColorEdge CG275W? Kunne nemlig godt tænke mig en afløser til min LaCie 321 21,3" fladskærm og er lidt varm på denne Eizo skærm.

Istedet for at oprette 2 indlæg, så har jeg lige et side spørgsmål her. I skrev at det var en skam, at Eizo ColorEdge ikke havde et A-TW filter på den sidste I testede. Jeg kan nemlig huske for 6 år siden, hvor jeg bestilte en BenQ 24" med et IPS panel til at starte med, at den krystaliserede overflade generede mig så meget, at jeg sendte den retur igen. Jeg prøvede så en LaCie 321, som viste sig ikke have samme problem, selvom der ikke nævnes noget om et A-TW filter. Panelet hedder dog også SA-SFT.

Kan det blive et problem for mig, hvis Eizo er generet af det problem? Tror dog ikke de er ligeså slemme som den første BenQ, jeg købte.
Jeg tror godt du kan satse på, at Eizos 27-tommer ColorEdge i store træk er ligesom 24-tommeren.

Ja, jeg tror som sådan godt det kan blive et problem for dig med den krystaliserede overfalde, men det skal nok komme an på en prøve. Jeg har personligt ikke så mange problemer med det på Dells skærme, men jeg ved, at der er mange, som generes af det.