Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#132028
Vi kan prøve at vende den igen internt og se på om der skal laves lidt om på inddelingen. Vi er i forvejen ved at opbygge et helt nyt layout til siden inkl. en gennemgang af alt indholdet, så det vil måske være naturligt at tage forummet over knæet samtidigt. Der gives ingen løfter 8)
Af Otto J
#132034
yakken skrev:Måske er emnet "kamera" også nemmere at være debattør i, da det jo oftest er noget folk dyrker som hobby eller professionelt. Der er ikke mange, der har relationer til TV på et professionelt niveau (nej, jeg mener ikke at en sælger i El-Giganten er professionel indenfor TV), og på hobby-niveau er det nok også begrænset hvor mange, der nørder med selve teknikken bag et TV ift. de der nørder med kamera. Jeg har eksempelvis mindst 20 venner eller kolleger, der nørder med kamera, men ikke en eneste, der nørder med skærme af nogen art. Vi har også vores egen fotoklub i firmaet, men biografklubben diskuterer IKKE hvordan man kalibrerer en projektor ;)
Ét eller andet sted, så er dét da også helt forskruet! Altså ikke at foto-nørder nørder kameraer, men at filmnørder ikke nørder projektorer. Eller, måske endnu mere relevant, at foto-nørder ikke nørder fladskærme! Jeg synes det er lidt påfaldende hvor meget en foto-nørd kan fiddle med detaljer på kameraet, uden at være særligt opmærksom på dén skærm som billederne skal vises på.

Men der er en mentalitetsforskel dér, som jeg ganske enkelt ikke kan forklare. Jeg kender også mange der er foto-entusiaster, og de er alle sammen ret teknik-fikserede omkring deres kamera. Men jeg kender en del der ser ekstremt mange film, som ikke interesserer sig en bjælde for dén teknik der skal til for at se dem ordentligt. Tilsvarende med musik og hifi iøvrigt, det er som om det er to forskellige verdener.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#132038
Det er jo ikke sikkert, at det er resultatet der trækker, men mere selve aktionen, altså dét at dyrke hobbyen. At tage billeder er i sig selv interessant, men så er det måske ikke altid interessant om skyerne er korrekt hvide. Eller rettere: det er måske ikke dét man har fokus på i sin hobby. Her betragter jeg mig selv som undtagelsen, da alle mine skærme naturligvis er kalibrerede og at jeg går MEGET op i om farverne er rigtige på mine fotos...

Jeg må dog indrømme, at jeg ikke går SÅ forfærdeligt højt op i om mit anlæg er reference eller ej (det er det ikke), men dermed ikke sagt, at jeg ikke kan sætte pris på ordenlig lyd. Man må bare tage sine kampe de steder man har overskud (både tidsmæssigt og økonomisk). Hvis man - som jeg - er vild med teknik på mange planer, så er det utroligt dyrt, at have det bedste i alle kategorier, eller blot at være med på det nyeste (som ikke nødvendigvis er det bedste).

Måske man skulle pitche et oplæg til biografklubben om at holde et miniforedrag om vigtigheden af godt/korrekt fremvisningsudstyr :)

Det var noget af et sidespor og så måske alligevel ikke.
Af KuntaKinte
#132130
1. Var det ikke en idé der dels var en tråd der hed "hjælp til valg af tv". Så kunne "tv" sektionen blive brugt til egentlig diskussion om teknologi etc.
2. Nye brugere skulle igennem en ny tilmeldelsesform. Her skulle de i flere steps acceptere vilkårene for at bruge sitet.
3. "hjælp til valg af tv" tråden skulle være lidt anderledes. Kunne man f.eks. Lave det som en template, der sikrede specifikke oplysninger var oplyst, eks. Hvilke modeller de har overvejet og hvorfor.

Jeg tror ikke der er nogen der vil blive skræmt væk. Jeg mener flatpanels.dk's styrke nemlig er at novicer kan komme ind på siden og få en masse gode inputs
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#132184
Der ligger allerede en sticky-tråd med guidelines for hvad man bør have med i sine indlæg ud over vores generelle regler.
Af Snurrerundtlyd
#132185
Hvad med at lave et separat underforum med titlen "Hvilket TV skal jeg købe?" eller "Valg af TV"
Så kan 80% af emnerne havne der og vi kan let undgå at læse dem.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#132189
Vi kan se af statistikkerne at hovedparten af forumgængerne bruger vores "Seneste emner" funktion (jeg bruger ikke andet), så for disse brugere vil der ikke være nogen forskel på om vi deler forum op eller ej. Som skrevet længere oppe så kan vi vende den igen internt, men der gives ingen løfter om forandring på den front.
Af Snurrerundtlyd
#132195
yakken skrev:Vi kan se af statistikkerne at hovedparten af forumgængerne bruger vores "Seneste emner" funktion
Den statistik viser intet!
Jeg bruger f.eks. meget ofte "Seneste emner" linket, men ikke til at læse de seneste emner, men kun til at komme videre til linket "Vis dine indlæg" som er gemt under "Seneste emner".

Men når det så er sagt, så kan man også under "Seneste emner" se i hvilket underforum de forskellige emner er placeret, så der kan man evt. sortere emner fra bestemte underfora fra.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#132206
Det forudsætter jo at brugerne placerer sine tråde i det rette forum, hvilket bliver sværere med endnu en inddeling. Men forslaget er noteret. Igen.