Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fidoble
#332158
mbm skrev:hmm det er "sjovt" jeg hopper også over på Viaplays UHD signal fra DRTV og prøver hver gang at overbevise mig selv om at det er bedre signal, men gang på gang falder jeg tilbage på DR´s og synes det er bedre.
Jeg kan måske godt se Viaplays UHD er lidt skarpere på nærbillederne, men helt ude i det store view hvor det meste at billede foregår i transmitionen synes jeg DR står bedre.
Det er også fair nok.
Når vi nærmer os slutspillet så tager jeg alligevel nok den kanal med de bedste kommentatorer :D
Af Fidoble
#332159
Holm86 skrev: 15. jun 2021, 11:48 Jeg har Viaplay app'en på mit LG tv, og hvergang jeg vælger en kamp i Ultra HD, så står den bare og tænker, og kommer aldrig videre. Det samme sker når jeg prøver at se formel 1 i UHD.
Er det app'en på LG tv der er dårlig, ville det hjælpe hvis jeg f.eks så det via en chromecast i stedet??
Har du overhoved mulighed for at se Em i 4K via den indbyggede app?
Er det ikke kun via ATV 4K og Google Chromecast 4K det virker?

Bortset fra det, er dit fjernsyn tilsluttet internettet via WiFi eller kablet?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#332160
Holm86 skrev: 15. jun 2021, 11:48 Jeg har Viaplay app'en på mit LG tv, og hvergang jeg vælger en kamp i Ultra HD, så står den bare og tænker, og kommer aldrig videre. Det samme sker når jeg prøver at se formel 1 i UHD.
Er det app'en på LG tv der er dårlig, ville det hjælpe hvis jeg f.eks så det via en chromecast i stedet??
Viaplays 4K-signal kommer ikke igennem på LG og andre Smart TV. Det er kun på Apple TV 4K og Chromecast Ultra.

Det er forvirrende, at muligheden for at vælge 'Ultra HD' kampene ses på alle enheder, inklusiv mobiltelefoner.
Af Beckham
#332163
Nogle herinde som har en ide om hvorfor hvorfor at niveauet ikke er så højt på UHD kanalen? Er det kilden det er galt med eller Viasat (som så ikke hedder Viasat mere..:-))?
Af Holm86
#332165
Fidoble skrev: 15. jun 2021, 11:53
Holm86 skrev: 15. jun 2021, 11:48 Jeg har Viaplay app'en på mit LG tv, og hvergang jeg vælger en kamp i Ultra HD, så står den bare og tænker, og kommer aldrig videre. Det samme sker når jeg prøver at se formel 1 i UHD.
Er det app'en på LG tv der er dårlig, ville det hjælpe hvis jeg f.eks så det via en chromecast i stedet??
Har du overhoved mulighed for at se Em i 4K via den indbyggede app?
Er det ikke kun via ATV 4K og Google Chromecast 4K det virker?

Bortset fra det, er dit fjernsyn tilsluttet internettet via WiFi eller kablet?
Det er muligt at vælge UHD i Viaplay appen på tv'et ja. Og har prøvet både wifi og kablet.
Rasmus Larsen skrev:
Holm86 skrev: 15. jun 2021, 11:48 Jeg har Viaplay app'en på mit LG tv, og hvergang jeg vælger en kamp i Ultra HD, så står den bare og tænker, og kommer aldrig videre. Det samme sker når jeg prøver at se formel 1 i UHD.
Er det app'en på LG tv der er dårlig, ville det hjælpe hvis jeg f.eks så det via en chromecast i stedet??
Viaplays 4K-signal kommer ikke igennem på LG og andre Smart TV. Det er kun på Apple TV 4K og Chromecast Ultra.

Det er forvirrende, at muligheden for at vælge 'Ultra HD' kampene ses på alle enheder, inklusiv mobiltelefoner.
Tak, så ved jeg da at jeg skal skaffe mig en chromecast :-)
Af mbm
#332166
hvis det er på samme måde som appen på appletv. så skal man spole frem til "live".
Det er som tidligere skrevet ikke så brugervenligt sat op.
Brugeravatar
Af TBC
#332171
Holm86 skrev: 15. jun 2021, 11:48 Jeg har Viaplay app'en på mit LG tv, og hvergang jeg vælger en kamp i Ultra HD, så står den bare og tænker, og kommer aldrig videre. Det samme sker når jeg prøver at se formel 1 i UHD.
Er det app'en på LG tv der er dårlig, ville det hjælpe hvis jeg f.eks så det via en chromecast i stedet??
Det er ViaPlay der ikke understøtter dit TV ifbm 4K. Dit TV er oplagt ikke for dårligt til at vise et 4K signal (jævnfør Netflix, Amazon m.fl), men det nytter jo ikke noget hvis ViaPlay ikke har udrustet sin app på dit TV til at udnytte det 4K signal de ind til videre kun udsender til Apple TV4K og en ChromeCast Ultra.

På f.eks. en Shield og et Android TV kan man også "tune"/vælge/caste streamen fra V Sport UltraHD - endog med lidt billedmæssig fordel over det normale 720p hovedsignal fra ViaPlay - Men det bliver stadig ikke 4K da ViaPlay ikke udsender 4K til enhederne, heller ikke selv om det 4K signal der sendes ifbm EM er så sløjt og langt fra 4K potentialet, at det næsten ligner opskaleret 1080i mere end det ligner 4K

Edit: LOL, det fik du da et par svar på den samme ting flere gange, somme tider er det ikke det værste at være den nederste kommentar på siden, når der viser sig at være en side mere :D
Senest rettet af TBC 15. jun 2021, 14:37, rettet i alt 3 gange.
Af Holm86
#332174
TBC skrev: 15. jun 2021, 14:23
Holm86 skrev: 15. jun 2021, 11:48 Jeg har Viaplay app'en på mit LG tv, og hvergang jeg vælger en kamp i Ultra HD, så står den bare og tænker, og kommer aldrig videre. Det samme sker når jeg prøver at se formel 1 i UHD.
Er det app'en på LG tv der er dårlig, ville det hjælpe hvis jeg f.eks så det via en chromecast i stedet??
Det er ViaPlay der ikke understøtter dit TV ifbm 4K. Dit TV er oplagt ikke for dårligt til at vise et 4K signal (jævnfør Netflix, Amazon m.fl), men det nytter jo ikke noget hvis ViaPlay ikke har udrustet sin app til at udnytte det 4K signal de ind til videre kun udsender til et Apple TV4K og en ChromeCast Ultra.
Præcis også derfor det undrede mig, har 4K signal på netflix, og gennem youtube også.
Men det er jo egentlig ret dårlig stil af Viaplay så, at de "ikke gider" udvikle en ordentlig app til tv. For Viaplay total tjenesten er ret dyr
Af danji
#332175
Jeg forsøgte at se Spanien - Sverige i 4K på Apple TV 4K. Jeg fik det fine V sport Ultra logo, men den viste dagens kampprogram statisk hele tiden. Er det bare mig der endnu ikke har forstået Viaplays fremragende bruger interface?
Af Fidoble
#332176
danji skrev: 15. jun 2021, 14:30 Jeg forsøgte at se Spanien - Sverige i 4K på Apple TV 4K. Jeg fik det fine V sport Ultra logo, men den viste dagens kampprogram statisk hele tiden. Er det bare mig der endnu ikke har forstået Viaplays fremragende bruger interface?
Så du med fra start?
Det drillede mig da Danmarks kamp blev udsat og har ikke helt gennemskuet hvordan det virker?
Af Depechefan
#332177
Prøvede UHD på Viaplay app på ATV i går (Sverige - Spanien). Jeg tilslutter mig koret af mennesker, der ikke synes kvaliteten svarer til 4K i andre sammenhænge. Øv!
Af danji
#332179
Fidoble skrev: 15. jun 2021, 14:34
danji skrev: 15. jun 2021, 14:30 Jeg forsøgte at se Spanien - Sverige i 4K på Apple TV 4K. Jeg fik det fine V sport Ultra logo, men den viste dagens kampprogram statisk hele tiden. Er det bare mig der endnu ikke har forstået Viaplays fremragende bruger interface?
Så du med fra start?
Det drillede mig da Danmarks kamp blev udsat og har ikke helt gennemskuet hvordan det virker?
Jeg kan ikke udelukke at kampen var gået i gang. Men jeg ville da forvente at man kan hoppe ind i streamet også hvis den er startet. Tror det var 10-15 min inde i 1. halvleg.

Jeg er glad for at Rasmus viste den træk-ned menu man skal bruge for at vælge UHD stream. Det vidste jeg ikke da jeg forsøgte på en tidligere kamp. Hvis jeg valgte det før 5 min inden kampstart skete der intet. Derefter kom der bare statisk kampprogram.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12