Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#332088
Ja man skal huske at vælge 4K-streamet umiddelbart før kampstart.

Desværre ret ulogisk. Hos andre aktører ligger 4K jo normalt bare i signalet og så skalerer streamingserver og enhed op og ned efter teknisk kunnen og internethastighed.
Vedhæftede filer
IMG_1875.jpg
IMG_1875.jpg (582.82 KiB) Vist 5449 gange
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#332089
Hvis man er nysgerrig, så ser situationen med 4K/HDR under Euro 2020 sådan her ud i andre europæiske lande:

OTT = Over-the-top, altså streaming
DTH = Direct-to-home via parabol
Cable = kabel-tv
IPTV = IPTV-kanal
HLG = Hybrid Log Gamma transmitterer SDR og HDR i samme signal
SDR = Standard Dynamic Range, altså ingen HDR i signalet
Vedhæftede filer
euro2020_4k_2_large.jpg
euro2020_4k_2_large.jpg (223.8 KiB) Vist 5392 gange
Af Fidoble
#332150
Beckham skrev:Har Discovery fået 4K på deres streaming?
Nej, ikke mig bekendt, jeg nævnte det blot fordi det er det eneste fodbold jeg har at sammenligne med i forbindelse med mit nye LG OLED fjernsyn.
mbm skrev:og deres 4K stream er helt ubegribeligt ringe... desværre.
Derfor ser jeg bold på DRTV.
Jeg prøvede lige i går aftes at sammenligne kvaliteten mellem DRTV og Viaplay og jeg syntes stadig at Viaplay's 4K kvalitet er bedre end DR's HD kvalitet :)
Brugeravatar
Af elcom
#332154
Jeg har helt sikkert set flottere 4K kampe på Viasat UHD kanalen (flow TV), end dem fra EM. Det er ikke lige så crisp. Men bedre end TV signalet på de normale kanaler, detaljemæssigt.
Af mbm
#332156
Fidoble skrev: 15. jun 2021, 09:21
Beckham skrev:Har Discovery fået 4K på deres streaming?
Nej, ikke mig bekendt, jeg nævnte det blot fordi det er det eneste fodbold jeg har at sammenligne med i forbindelse med mit nye LG OLED fjernsyn.
mbm skrev:og deres 4K stream er helt ubegribeligt ringe... desværre.
Derfor ser jeg bold på DRTV.
Jeg prøvede lige i går aftes at sammenligne kvaliteten mellem DRTV og Viaplay og jeg syntes stadig at Viaplay's 4K kvalitet er bedre end DR's HD kvalitet :)
hmm det er "sjovt" jeg hopper også over på Viaplays UHD signal fra DRTV og prøver hver gang at overbevise mig selv om at det er bedre signal, men gang på gang falder jeg tilbage på DR´s og synes det er bedre.
Jeg kan måske godt se Viaplays UHD er lidt skarpere på nærbillederne, men helt ude i det store view hvor det meste at billede foregår i transmitionen synes jeg DR står bedre.
Af Holm86
#332157
Jeg har Viaplay app'en på mit LG tv, og hvergang jeg vælger en kamp i Ultra HD, så står den bare og tænker, og kommer aldrig videre. Det samme sker når jeg prøver at se formel 1 i UHD.
Er det app'en på LG tv der er dårlig, ville det hjælpe hvis jeg f.eks så det via en chromecast i stedet??
Af Fidoble
#332158
mbm skrev:hmm det er "sjovt" jeg hopper også over på Viaplays UHD signal fra DRTV og prøver hver gang at overbevise mig selv om at det er bedre signal, men gang på gang falder jeg tilbage på DR´s og synes det er bedre.
Jeg kan måske godt se Viaplays UHD er lidt skarpere på nærbillederne, men helt ude i det store view hvor det meste at billede foregår i transmitionen synes jeg DR står bedre.
Det er også fair nok.
Når vi nærmer os slutspillet så tager jeg alligevel nok den kanal med de bedste kommentatorer :D
Af Fidoble
#332159
Holm86 skrev: 15. jun 2021, 11:48 Jeg har Viaplay app'en på mit LG tv, og hvergang jeg vælger en kamp i Ultra HD, så står den bare og tænker, og kommer aldrig videre. Det samme sker når jeg prøver at se formel 1 i UHD.
Er det app'en på LG tv der er dårlig, ville det hjælpe hvis jeg f.eks så det via en chromecast i stedet??
Har du overhoved mulighed for at se Em i 4K via den indbyggede app?
Er det ikke kun via ATV 4K og Google Chromecast 4K det virker?

Bortset fra det, er dit fjernsyn tilsluttet internettet via WiFi eller kablet?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#332160
Holm86 skrev: 15. jun 2021, 11:48 Jeg har Viaplay app'en på mit LG tv, og hvergang jeg vælger en kamp i Ultra HD, så står den bare og tænker, og kommer aldrig videre. Det samme sker når jeg prøver at se formel 1 i UHD.
Er det app'en på LG tv der er dårlig, ville det hjælpe hvis jeg f.eks så det via en chromecast i stedet??
Viaplays 4K-signal kommer ikke igennem på LG og andre Smart TV. Det er kun på Apple TV 4K og Chromecast Ultra.

Det er forvirrende, at muligheden for at vælge 'Ultra HD' kampene ses på alle enheder, inklusiv mobiltelefoner.
Af Beckham
#332163
Nogle herinde som har en ide om hvorfor hvorfor at niveauet ikke er så højt på UHD kanalen? Er det kilden det er galt med eller Viasat (som så ikke hedder Viasat mere..:-))?
Af Holm86
#332165
Fidoble skrev: 15. jun 2021, 11:53
Holm86 skrev: 15. jun 2021, 11:48 Jeg har Viaplay app'en på mit LG tv, og hvergang jeg vælger en kamp i Ultra HD, så står den bare og tænker, og kommer aldrig videre. Det samme sker når jeg prøver at se formel 1 i UHD.
Er det app'en på LG tv der er dårlig, ville det hjælpe hvis jeg f.eks så det via en chromecast i stedet??
Har du overhoved mulighed for at se Em i 4K via den indbyggede app?
Er det ikke kun via ATV 4K og Google Chromecast 4K det virker?

Bortset fra det, er dit fjernsyn tilsluttet internettet via WiFi eller kablet?
Det er muligt at vælge UHD i Viaplay appen på tv'et ja. Og har prøvet både wifi og kablet.
Rasmus Larsen skrev:
Holm86 skrev: 15. jun 2021, 11:48 Jeg har Viaplay app'en på mit LG tv, og hvergang jeg vælger en kamp i Ultra HD, så står den bare og tænker, og kommer aldrig videre. Det samme sker når jeg prøver at se formel 1 i UHD.
Er det app'en på LG tv der er dårlig, ville det hjælpe hvis jeg f.eks så det via en chromecast i stedet??
Viaplays 4K-signal kommer ikke igennem på LG og andre Smart TV. Det er kun på Apple TV 4K og Chromecast Ultra.

Det er forvirrende, at muligheden for at vælge 'Ultra HD' kampene ses på alle enheder, inklusiv mobiltelefoner.
Tak, så ved jeg da at jeg skal skaffe mig en chromecast :-)
Af mbm
#332166
hvis det er på samme måde som appen på appletv. så skal man spole frem til "live".
Det er som tidligere skrevet ikke så brugervenligt sat op.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12