Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#321274
Hvis du har en søn der bor med en forælder som har en streaming tjeneste og så besøger/bor nogle dage hos den anden forælder og bruger streaming tjenestes der... er det ikke ulovligt.
Mere end 50% er skilte med delebørn osv... Skal de så ikke streame i det andet hus?? B*******!

De kunne også begynde at sænke priserne i stedet for at klynke konstant.

De priser i DK er lang over Europæisk niveau på alle udbyder.. og kom ikke og fortælle mig, at DK er dyrt, omkostninger til personale osv..
#321278
Nej, det er ikke ulovligt,
Vil du gøre alle med tablet og mobil ulovlige seere her? De vader da hele verden rundt på ferie og hos deres naboer, så igen, NEJ! det kan ikke blive ulovligt, hvis mobilselskaber skal overleve.

og nej, de kan ikke tillade sig at spore dig når du bruger den service du taler om.
#321279
Netflix koster godt 15,- mere i Danmark end det gør i USA. Uha da.
#321280
Netflix 15,- ja tak! Ser folk kun Netflix, hvad med fodbold, NBA, nyheder, dokumentarer osv.
Det ville være lidt kedeligt, ikke?

Flere streaming eller TV kanaler og så er vi over 100-200 hver måned, hvis ikke mere.
#321282
Der er mange gode dokumentarer på Netflix.
Jeg bruger Al Jazeera English til nyheder og dokumentarer, de streamer gratis i 1080 HD på både YouTube og deres egen hjemmeside.
Ellers er der radio og podcasts som også har nyheder og gode dokumentarer/debatprogrammer.
Jeg ser ikke sport.
Så for mit vedkommende er Netflix nok, og det eneste jeg betaler for. Jeg har ingen tv-kanaler eller tv-pakker.

Jeg kender da også flere som ikke bare deler streamingtjenester, men som deler selve internetforbindelsen/wifi, hvor man er gået sammen med en nabo om at dele forbindelsen. Folk sparer hvor de kan, og det ser jeg ikke noget problem i.

I lang tid har det været forbudt hos flere amerikanske teleselskaber at bruge ens mobil som wifi-hotspot, men det har altid været tilladt hos danske selskaber. På den måde deler man jo også sin forbindelse med andre.
#321293
lunddal skrev:Den artikel har vist glemt alt om moms.

Basic, Standard og Premium koster i USA hhv. DKK 71, 103 og 127 inkl. moms med dagens kurs.

De danske priser er 79, 99 og 129.
indhold er nok det vigtigste i den sammenhæng og her ligger Danmark på 33.plads

https://www.comparitech.com/blog/vpn-pr ... flix-cost/

- bare skriv 'Denmark' i 'Search in table'

ellers så står der:

'The 10 places where Netflix isn’t good value for money.
At the other end of the scale are Denmark and Switzerland which feature at the bottom for all three plans when it comes to cost-effectiveness.'
Senest rettet af allo 29. okt 2020, 22:37, rettet i alt 1 gang.
#321304
lunddal skrev: 29. okt 2020, 17:46 Basic, Standard og Premium koster i USA hhv. DKK 71, 103 og 127 inkl. moms med dagens kurs.
Der må være noget galt med dine tal, jeg har Premium og betaler 103kr og har gjort det i noget tid nu, inden de steg en smule for nogle år tilbage. Jeg kan ikke vælge et større abo end Premium ultraHD på US Konto.
#321309
bbplayer skrev: 29. okt 2020, 22:06
lunddal skrev: 29. okt 2020, 17:46 Basic, Standard og Premium koster i USA hhv. DKK 71, 103 og 127 inkl. moms med dagens kurs.
Der må være noget galt med dine tal, jeg har Premium og betaler 103kr og har gjort det i noget tid nu, inden de steg en smule for nogle år tilbage. Jeg kan ikke vælge et større abo end Premium ultraHD på US Konto.
Min pointe var, at priserne i USA er noget billigere, fordi der ikke pålægges 25% moms.

Det gør der i Danmark, og det er ikke noget Netflix kan gøre noget ved.

Jeg kunne også vende den om og sammenligne tal uden moms, og så vil de danske være 63,20, 79,20 og 103,20.

Så Netflix er dyrere i Danmark, fordi vi betaler moms og ikke fordi Netflix kræver flere penge af os danskere.
Senest rettet af lunddal 30. okt 2020, 07:31, rettet i alt 1 gang.
#321310
allo skrev: 29. okt 2020, 22:38
lunddal skrev: 29. okt 2020, 19:53 Efterhånden som de andre streamingtjenester hiver ting hjem til sig selv, ender Netflix vel med at være rimeligt identisk i alle lande.
det forstår jeg intet af...
Forskel i indhold er indhold, der ikke er produceret af Netflix selv, men når nu alle producenter efterhånden laver egne streamingtjenester, forsvinder det indhold fra Netflix, når aftaler udløber (Disney-indhold kommer eksklusivt på Disney+, Warner-indhold på HBO Max osv.).

Derfor vil indholdet i diverse lande udligne sig over tid.
#321311
lunddal skrev: 30. okt 2020, 07:27
bbplayer skrev: 29. okt 2020, 22:06
lunddal skrev: 29. okt 2020, 17:46 Basic, Standard og Premium koster i USA hhv. DKK 71, 103 og 127 inkl. moms med dagens kurs.
Der må være noget galt med dine tal, jeg har Premium og betaler 103kr og har gjort det i noget tid nu, inden de steg en smule for nogle år tilbage. Jeg kan ikke vælge et større abo end Premium ultraHD på US Konto.
Min pointe var, at priserne i USA er noget billigere, fordi der ikke pålægges 25% moms.

Det gør der i Danmark, og det er ikke noget Netflix kan gøre noget ved.

Jeg kunne også vende den om og sammenligne tal uden moms, og så vil de danske være 63,20, 79,20 og 103,20.

Så Netflix er dyrere i Danmark, fordi vi betaler moms og ikke fordi Netflix kræver flere penge af os danskere.
Der er da ingen pointe i at trække moms fra prisen?
Vil du gøre danske biler billigere i sammenligning med andre lande, tage momsen fra tyske vare for at få dem til at se endnu billigere ud?

Hvorfor lægge moms på US varer når det ikke er sådan.