Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kozz
#319337
Inden jeg gør noget, vil jeg høre jeres mening omkring det:-)
Oprette et abb, via VPN. Er der nogen downfalls?
Hvis jeg opretter en "VPN profil" i Disney PLUS, kan jeg så logge ind på den konto, via appen på mit TV, som IKKE kører via VPN?

Måske er løsningen, at caste fra min computer, eller telefon, som HAR en VPN?
Af allo
#319349
ikke mere...før i tiden så gik det ud over hastigheden men dette er ikke længere et problem

jeg kan ikke se at der skulle være 'downfalls' ved VPN - tværtimod :-)

Surfshark kører upåklageligt og er i mine øjne den bedste løsning (kan ikke se at ExpressVPN - som koster knap 3 gange mere - skulle være det værd i forhold til den anden udbyder) - for mit vedkommende så fastholder Surfshark ca.99+ % af den hastighed som jeg nu har (og det er et godt resultat :-) )

det kan gøres på følgende to måder:

1. de fleste router kan sættes til VPN (og så kører hele netværket den samme VPN forbindelse uden at man skal installere og indstille hver eneste enhed til VPN)

2. tv-boks som f.eks T95 ( https://www.amazon.de/Android-Allwinnne ... T95&sr=8-5 ) løser problemet i løbet af 0,2 (og så behøver man heller ikke tænke mere på tv'et updatering af apps) - langt bedre specs, billigere og helt up-to-date end f.eks. Mi Box S
Senest rettet af allo 22. sep 2020, 10:37, rettet i alt 1 gang.
Af BrianH
#319351
Er der noget at spare ved at oprette en amerikansk Disney+ konto via VPN?

Man kan sagtens forbinde sin iPhone til USA med VPN, og caste den til Apple Tv der ikke er på VPN. Så kan man f.eks. se alle 8 afsnit af The Mandalorian
Brugeravatar
Af bbplayer
#319362
allo skrev: 22. sep 2020, 09:04 og helt up-to-date end f.eks. Mi Box S
Jeg kan særligt godt lide du kalder helt up-to-date at den ikke kører AndroidTV og du har et custom interface på, og den ikke klarer UHD Netflix og andre DRM applikationer, og så er det en gammel boks, uden nyere codec support, som er lige om hjørnet, så up-to-date?
Mi Box S klarer UHD Netflix, den klarer de apps som kan køre AndroidTV og kræver DRM licens, den opdateres officielt stadig (senest juli 2020), og den fungerer bedre end mit Sony AndroidTV gør, så helt klart en god boks, når man skal se på up-to-date bokse med AndroidTV som er standarden, alt andet er gammelt, og ikke nutidigt værdigt.

Boksen's UI er baseret på en flere år gammel løsning, og den er ikke ændret på nogen custom bokse så meget så de er nye og opdateret på den front.
#319389
Du slipper ikke for at sætte VPN til på enten TV eller direkte i routeren. At abonnementet er købt via USA gør ikke, at du kan streame US-indhold herhjemme.

Min egen erfaring med eks SmartDNS er, at hastigheden ikke er optimal. Både Disney+ og HBO Max kæmper med at komme op i gear, hvis det kører via DNS-routing til USA. Jeg har droppet det igen og købt Disney herhjemme og må undvære HBO Max.
Brugeravatar
Af Naiera
#319390
Det er nemmere at bruge en DNS-tjeneste. DNS'en kan indsættes direkte på et Apple TV, hvilket er noget mindre kompliceret end at pille i routeren, eller måske finde et TV der understøtter brug af VPN.

DNS-tjenester kan også være billigere. Det koster typisk $5 om måneden, hvor man med VPN-tjenester skal binde sig i årevis for at få den slags priser, og i mellemtiden kan Netflix osv. så lukke for den tjeneste man bruger.

Og held og lykke med at finde en VPN-tjeneste der er sikker. NordVPNs ejer er f.eks. et firma der lever af at sælge persondata :o
Af allo
#319429
Naiera skrev: 22. sep 2020, 18:16 DNS-tjenester kan også være billigere. Det koster typisk $5 om måneden, hvor man med VPN-tjenester skal binde sig i årevis for at få den slags priser, og i mellemtiden kan Netflix osv. så lukke for den tjeneste man bruger.

Og held og lykke med at finde en VPN-tjeneste der er sikker. NordVPNs ejer er f.eks. et firma der lever af at sælge persondata :o
ja - det er nu billigere men...jeg har nu ikke ret meget imod at betale et forholdsvis lille beløb (jeg mener at det kostede mig knap 375kr for 2år) for at have VPN som virker

skulle Netflix etc. lukke for hvad man nu bruger så bliver der opfundet andre shortcuts og quides som de fleste vil være i stand til at kunne håndtere (her er f.eks Surfshark også ret gode til at forklare skridt for skridt hvordan og hvorledes og de og mange andre udbyder holder også nøje øje med hvad der er vigtigt for os og de prøver at gøre det så nem for os som muligt at bruge div. tjenester m.m. - og det virker faktisk...og er også lige til)

ingen kan føle sig sikker når det gælder 99,9999% ting og sager (generelt...i livet) - og nej! - VPN hører på INGEN MÅDE med til de meget få ting som ER 'sikker' - men det jeg kan sige om VPN som ikke sælger data til andre (ikke endnu :-) ), det er, at det er meget mere sikkert at færdes på nettet; at det er super nemt at få adgang til 'ikke tilgængelig i dit land' materiale på f.eks. Youtube; skifte til U name it indhold fra hvilken som helst streaming tjeneste i udlandet + en del andre 'frynsegoder' som følger med en VPN tjeneste - og det hele det kræver en kort og nem opsætning/installation og bagefter et (max 3-4) klik med musen og that's it - men det er selvfølgelig ok at du (og andre) ville vælge at bruge DNS