Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#318004
...er p.t. på tilbud, men kun i HD. Rygterne vil vide at der kommer 4K versioner senest til 40 års jubilæum af "Raiders" næste år. Er der nogen der har et kvalificeret gæt til om man kan forvente en gratis opgradering af den eksisterende bundle til 4K, måske på basis af tidligere erfaringer?

Takker på forhånd.
#318088
Både og. Jeg har ofte fået opgraderet, men hvis Apple er flabede og udgiver med nyt bonusmateriale, så tæller det for en ny film og så får man ikke nødvendigvis opgraderingen. Mine Matrix-film har været 4K HDR on/off da de var købt med samme forventning, hvor Apple så lavede nye versioner med bonusmateriale. De er dog endt i 4K HDR, men bonusmaterialet har jeg ikke fået.
#318108
Hej Torben, og mange tak for svar. :-)

Det du skriver dækker sig meget godt med det man kan finde på det store vide Internet. Det var egentlig også årsagen til, at jeg oprettede tråden her for at forhøre mig. Tænkte på, om der måske var nogle "lokale" erfaringer, der lader en tendens spore.

Apple selv er jo lidt vage omkring det. Da Apple TV 4K kom på gaden blev der meldt ud, at HD versioner ville blive opgraderet, hvis en 4K version var tilgængelig. Det interessante ord her er "hvis". Havde der nu stået "når" så kunne man have forholdt sig nemmere til det.

Apropos Apple og flabet, ved min søgning på nettet bemærkede flere, at når rettighedshaveren "snørede" en ny pakke, så gjaldt reglen om gratis opgradering ikke længere.

Jeg tror, at vi ender der, hvor man simpelthen må prøve lykken eller helt lade være. :D
#318232
Nå, jeg tog en chance og købte pakken med Indiana Jones filmene. Vi krydser fingre.

Samtidigt købte jeg også et par andre film, Valerian samt pakken med de to Tomb Raider film med Angelina Jolie. Her er det lidt spøjst, idet alle tre film iflg. iTunes på nettet skulle være i 4K med Dolby Vision (1, 2, 3), men for mit køb gælder det kun den første Tomb Raider.

Måske er der forskel på versionerne til det amerikanske og det danske/europæiske marked? Man kan i al fald håbe, at de også opgraderes engang. :)
#318242
Takker mange gange, Rasmus, også for linket til listen. Fandt også selv frem til nogenlunde det du skriver med forskellige kataloger til de enkelte lande. F.eks. får englænderne også Tomb Raider: Cradle of Life i 4K Dolby Vision, men vi og f.eks. Tyskland ikke gør. Egentlig lidt spøjst, at der sådan gøres forskel, når det nu med stor sandsynlighed er samme kopi af filmen i alle lande. Men man har da lov at håbe, at der på et tidspunkt rulles en opgradering ud. :)