Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mploug40
#317782
Hej
Jeg er måske den eneste der oplever problemet. TV2 har ikke hørt om problemet fra andre og kan desværre ikke genskabe problemet.
Jeg vil nu alligevel høre, om der kunne være andre, som har oplevet problemet og som måske kan give et svar på, hvad problemet kan skyldes.
Sagen er, at jeg på både min Samsung og på min Huawei telefon ofte oplever, at indholdet i TV2 Play appen enten vises i lag eller at indholdet ikke vises - altså der bare er noget sort skraveret.
Se vedhæftede billeder.

Problemet løses som regel, når jeg har tvunget appen til at stoppe under telefonens indstillinger, men det er underligt, at det skal være sådan. Jeg oplever ikke tilsvarende problemer i andre af mine apps.
Jeg har prøvet at fjerne appen, genstarte telefonen og installere appen igen. Jeg har slettet cachen i både TV2 Play appen og i Google Play (mener jeg det er). Jeg har nulstillet telefonens netværksindstillinger og prøvet at bruge mobil data i stedet for WiFi, men problemet er der fortsat.
Jeg gør ikke noget for at fremprovokere problemet, det kommer bare som regel efter noget tid.
Er der mon en fejl i TV2 Play appen eller er det bare mig?

På forhånd tak.
Vedhæftede filer
Screenshot_20200730-191421.jpg
Screenshot_20200730-191421.jpg (155.64 KiB) Vist 1951 gange
TV2Play_lagvisning.jpg
TV2Play_lagvisning.jpg (464.27 KiB) Vist 1956 gange
Brugeravatar
Af bbplayer
#317784
Når jeg sammenligner dit første billede med min skærm, så synes jeg tekst på din er større?
Kan du ikke , eller har du allerede ændret opløsning og tekst størrelse i indstillinger for skærm på din mobil? Det tyder på du har valgt en større skrifttype og der er måske en konflikt mellem tv2 app og android der?.

Prøv at nulstil skærm indstillinger til oprindelig størrelse font og opløsning, og test app, virker det, så ved du hvor problemet er og kan melde det. Om du så kan leve med det er en anden sag.
Af mploug40
#317786
Hej bbplayer
Mange tak for dine kommentarer.
Jeg mener ikke, at jeg har ændret på hverken opløsning eller tekststørrelse på
mine telefoner, men det kan jeg prøve at kigge på.
Ja, jeg kan prøve at nulstille disse under indstillinger på telefonerne.
Det kunne i hvert fald at have noget mere konkret til TV2. :-)
Af mploug40
#317809
Hej bbplayer
Det er altså godt spottet af dig, mange tak for det.
Det ser umiddelbart ud til at have noget med
skærmopløsningen at gøre.

På min Huawei telefon er der under Indstillinger > Skærm et punkt der hedder Skærmopløsning.
Under Skærmopløsning stod min telefon til Smart opløsning. Det har jeg prøvet at deaktivere og derefter
tvunget appen til at stoppe under telefonens indstillinger.
Indtil videre har jeg ikke oplevet problemet på min Huawei telefon.

Det ser lidt anderledes ud på min Samsung Galaxy A50. Der er der under Indstillinger > Skærm noget der hedder
Fuldskærmsapps. Under Fuldskærmsapps har jeg på TV2 Play ændret fra Auto til Vis i fuld skærm (tror jeg det hedder)
og derefter tvunget appen til at stoppe under telefonens indstillinger. Jeg har ikke nået at afprøve, om det har ændret
noget på min Samsung telefon, men det må jeg lige prøve at holde øje med.
Se vedhæftede billeder.
Vedhæftede filer
Screenshot_samsung_Settings.jpg
Screenshot_samsung_Settings.jpg (227.37 KiB) Vist 1845 gange
Screenshot_huawei1.jpg
Screenshot_huawei1.jpg (233.47 KiB) Vist 1845 gange
Screenshot_huawei2.jpg
Screenshot_huawei2.jpg (179.91 KiB) Vist 1845 gange
Screenshot_huawei3.jpg
Screenshot_huawei3.jpg (194.36 KiB) Vist 1845 gange
Screenshot_20200804-205136.jpg
Screenshot_20200804-205136.jpg (279.45 KiB) Vist 1845 gange
Brugeravatar
Af bbplayer
#317812
På min samsung har jeg WQHD+ valgt. Den smart opløsnings funktion på Huawei er måske , lidt for smart :) Så jeg håber du har helbredt din telefon og det virker fremad.
Af mploug40
#317820
Jeg har desværre lige igen haft et problem med visningen på min Huawei telefon. Jeg forstår egentligt ikke, hvorfor problemet bliver løst hver gang jeg har haft tvunget appen til at stoppe under telefonens indstillinger. Ville problemet mon være mere konsekvent, hvis det er noget opløsningen? Kan der være et problem med, hvordan appen gemmer cache?
Jeg oplever ikke lignende problemer med andre apps.
Brugeravatar
Af bbplayer
#317821
Altså billeder/grafik bliver normalt liggende i apk, og afhængig af opløsning, så kan den gemme hentede informationer i sin cache, så henter den jo disse igen.

Måske har du plads problemer? Når alt andet fejler, så skal du måske bare nulstille og afprøve tv2play apk som det første inden du installerer andet på den telefon?

Er det en Huawei uden google apps? eller er den moddet? (custom rom)?