Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#314955
HBO Max er gået live i USA i dag. Vi må vente i Danmark, ligesom det er tilfældet med Disney+ og Peacock. Man kan dog få adgang ved at omgå DNS-blokering.

Sådan gjorde vi (på Apple TV):
- Brug eller opret US iTunes-konto.
- Køb US iTunes gavekort (i US-dollars) og indsæt det på konto
- Opret DNS-tjenesten (f.eks. smartdnsproxy.com) og indtast det oplyste DNS-nummer i TV/boks (eller router for at få det til at gælde alle enheder på netværket)
- Opret bruger til HBO Max i app'en og tilknyt US iTunes-konto. Der er 7 dages prøveperiode, hvorefter jeg går ud fra, at den begynder at trække fra gavekort (vi havde penge på kontoen allerede - jeg tror ikke man kommer igennem uden)

Nyd HBO i 24fps, 3x bitrate på HD-video ift. HBO Nordic samt et stort katalog af film og alt muligt andet udover HBOs eget indhold.
#314957
Tak for info :)

Man kommer helt sikkert ikke igennem uden at have penge på kontoen. Hvis ikke der er til første måned, så får man ingen prøveperiode.
#314960
Jeg har tidl forsøgt mig med HBO (US) over apple tv med VPN - us itunes - penge på gavekort osv
Det er mit indtryk at HBO gør meget ud af geoblokering. Jeg blev hurtigt smidt af og blev bedt om at ringe dem op:-)
Jeg tror de kan se hvor i verden man åbner mail fra dem?

Men tak for tips. Jeg håber det kommer til DK på et tidspunkt.

ps: jeg ringede ikke til dem
#314963
Rasmus Larsen skrev: 27. maj 2020, 13:05 Ja, sådan var det også da vi oprettede Disney+. Ender man med at have penge til overs, så kan de bare bruges til at leje film på US iTunes :)
Jeg mener at jeg oplevede det da jeg skulle bruge ESPN+ for en stund.
#314964
DavidWebb skrev: 27. maj 2020, 13:11 Jeg har tidl forsøgt mig med HBO (US) over apple tv med VPN - us itunes - penge på gavekort osv
Det er mit indtryk at HBO gør meget ud af geoblokering. Jeg blev hurtigt smidt af og blev bedt om at ringe dem op:-)
VPNs gør Netflix, HBO osv. meget ud af at lukke for, men det er noget andet med de DNS-tjenester vi er mange der bruger, som f.eks. Getflix og Smart DNS Proxy. Her er adgang til US Netflix osv. en del af servicen, så hvis der bliver lukket skal de finde ud af at få adgang igen.
#314967
Jeg har testet med Smart DNS Proxy, hvor landet står til Holland (for at få Disney+) og HBO Max virker umiddelbart fint med denne indstillling. Game of Thrones er en helt anden oplevelse når det ikke er lavet i LEGO-klodser.

Der er dog reklamer før hver ting du afspiller, hvilket er lidt fesent for en betalingstjeneste.
#314971
Torben Rasmussen skrev: 27. maj 2020, 13:48 Der er dog reklamer før hver ting du afspiller, hvilket er lidt fesent for en betalingstjeneste.
Trailers eller deciderede reklamer?
#314974
Trailers for alt hvad de ellers har på programmet.
Naiera skrev: 27. maj 2020, 13:48 Ja, Game of Thrones ser også fint ud på Blu-ray :p
Det hjælper ikke meget, hvis eneste BD-afspiller er PS4'eren, som står med disc-drevet pegende bagud inde i et TV-møbel. Not gonna happen :D
#314984
Er imponeret over HD kvaliteten og så kan man blot håbe, at der tilføjes 4K på et tidspunkt samt atmos lyd. Den skal have en chance hos mig, nu hvor jeg lige tager en pause fra Hulu og Disney+ .
Angående trailers så kan man trods alt spole sig forbi dem 😉
#315010
Naiera skrev: 27. maj 2020, 13:01 Tak for info :)

Man kommer helt sikkert ikke igennem uden at have penge på kontoen. Hvis ikke der er til første måned, så får man ingen prøveperiode.
Har lige oprettet et HBO Max abonnement m.7 dage gratis prøve periode ,på ATV med kun 2,06$ på min US iTunes konto.