Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#314093
Der går meldinger om, at Netflix er begyndt at hæve streamingkvaliteten igen efter de satte den ned i sin tid pga. pres fra EU.

Vi får stadig 7,62 Mbps bitrate på 4K HDR-indhold. Det plejer at ligger på det dobbelte.

Hvad ser I andre?

PS: Netflix-kvaliteten kan tjekkes via den indbyggede Netflix app i de fleste Smart TV. Klik blot på fjernbetjeningens info-knap eller lign.
Af lkodk
#314100
Affødt af lignende diskussion på konkurrende forum testede jeg tidligere idag på mit LG oled.
For mig kører 4K på ca. 11 Mbps og 4K HDR på ca. 15 Mbps.

Men det lader også til at der kan være forskel på bitrate alt efter hvilken enhed man tester på. Ihvertfald på HD indhold, hvor tv app'en f.eks. har en del lavere bitrate end f.eks. end en browser på mac/pc.
Brugeravatar
Af bbplayer
#314287
11.44Mbit 4K UHD ,
og hovsa, Stranger Things er 4K HDR men jeg får slet ikke HDR på min Sony Netflix app nu , snøft.... så kun 11.44Mbit på S.T serien.
Af lkodk
#314304
bullerfnis skrev: 14. maj 2020, 20:17 Hvordan tjekker man bitraten?? :)

Tænker f.eks via lg webos Netflix App da det er det vi bruger :)
Via Info knap, som dog ikke findes på LGs magic remote. Her skal du bruge LG TV Plus app
#314334
Her starter den i godt 3 Mbit/s og havner så på 7.62 Mbit/s og kommer ikke videre. Sony'en kan så også kun nå op på 33 Mbit/s via Wifi i Netflix kan jeg se, men det burde være nok til at trække den normale bitrate stabilt.
Brugeravatar
Af bbplayer
#314338
Nå,
Stranger Things vil ikke HDR men det vil The Order , og her er det max. 7.62Mbit i HDR /2160 ... Mystisk opførsel? 4K afspil synes at max ud på 11.44Mbit , denne gang Marianne som afspilles.

Der er vist ikke noget sammenhæng, udover nogle afsnit så ikke er HDR mere?