Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af isteen
#312337
Jeg har købt noget grej, og fået et år gratis med Apples streamingtjeneste.
Jeg beamer normalt mine serier fra min Android mobil til fladskærmens Chromecast. Det er ikke muligt med Apples ting, og mit Sony Bravida tilbyder åbenbart ikke en Apple TV app til download - jeg fandt derimod en gratis app der skulle kunne caste alverdens til fra mobil til smarttv - men man får hvad man betaler for, for den kan jeg ikke få til at virke.
Nogle bud på hvordan jeg kan se Apple TV+ på min fladskærm, eller er den tjeneste ubrugelig hvis man ikke også køber et Apple TV?
Brugeravatar
Af bbplayer
#312339
Den virker pt. kun fra Samsung, LG smart tv, Amazon FireTv , Apple produkter.

Jeg fik personligt kun AppleTV+ til at køre på AndroidTv ved at installere Amazon app + AppleTV , og så virkede den ikke længere end jeg kunne se gratis klip . Kunne ikke logge ind eller bruge min nye Appletv konto til formålet. Så du er rimelig begrænset mener jeg, hvis altså du ikke får fat i en Amazon FireTV stick til dit tv.
Af Brian E
#312342
Jeg blev noget overrasket over at konstatere, at der ikke er chromecast-support i Apple+, så efter jeg leverede min Apple TV4K tilbage, fordi casting til den var nærmest ubrugeligt ifht. chromecast (det er måske løst nu?), har jeg ikke set et øjebliks Apple+.

Apple må åbenbart mene, at den forretningsmæssigt bedste beslutning er ikke at supportere chromecast og dermed udelukke alle de potentielle brugere, der kun har denne mulighed.

Jeg synes dog heller just, deres indhold er prangende, men hvis jeg havde et TV med deres app, ville jeg sikkert kigge lidt på det indimellem alligevel. Det er dog ikke et stort savn, og husets øvrige beboere har på intet tidspunkt efterspurgt det, selvom børnene er storforbrugere af streaming.
Af isteen
#312347
Rasmus Larsen skrev: 8. apr 2020, 11:33 Sony vil heller ikke bekræfte nogle detaljer om den app, som er på vej til Sony TV. Kun at der arbejdes på det. Det vides heller ikke hvilke TV-modeller der bliver kompatible.

Måske det er muligt at tilgå Apple TV+ via hjemmesiden og så caste til dit TV via Chrome-browserens indbyggede CHromecast-funktion? Hjemmesiden findes her: https://tv.apple.com/
Det havde jeg ikke tænkt på, det vil jeg da fluks kaste mig ud i. Jeg tror aldrig jeg har prøvet at benytte Chrome til at caste, men det må komme an på en prøve. Jeg melder tilbage senere, om det var en succes ;)
Af isteen
#312348
Rasmus Larsen skrev: 8. apr 2020, 11:33 Måske det er muligt at tilgå Apple TV+ via hjemmesiden og så caste til dit TV via Chrome-browserens indbyggede CHromecast-funktion? Hjemmesiden findes her: https://tv.apple.com/
Succes! Dagens påskeæg går til Rasmus Larsen for at huske at man kan caste fra en Chrome browser til en Chromecast i fjerneren.
Teknisk er det ikke den optimale kvalitet man opnår, men det er bedre end ingenting.