Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ser I mere/mindre tv og streaming pga. COVID-19?

#311393
Steder lukkes og mange danskere bliver hjemme så sådan helt uvidenskabeligt. Ser I mere/mindre tv og streaming pga. COVID-19?

Herhjemme har vi lejet flere film end normalt. Konsollen har også kørt mere end normalt men dog ikke nye spil.
Senest rettet af kabri 17. mar 2020, 09:07, rettet i alt 1 gang.
#311432
Fornuftigt at holde sig til myndighedernes pressemøder. De sociale medier bugner af fake/fakta og det gør blot folk endnu mere forvirrede.

Lyt til Mammy og Daisy :-)

Jeg skal desværre stadig arbejde fordi det er en samfundskritisk funktion. Men hvis alle lytter og bliver hjemme så er jeg også mere sikker på Mit job.

Vi streamer mere derhjemme- og arbejder både weekend/aften/hverdage. Så her er der weekend når vi har fri.
#311498
Jeg trak og samlede lige nogle tal.

Tv-kanaler: Efter fald på typisk 5-15% på ugebasis foreløbigt i 2020 (ift. samme uge i 2019), så brugte danskerne 14% mere tid på tv-kanaler i sidste uge. Det er første uge i 2020, at antallet af minutter stiger. Det var ikke overraskende pressemøderne fra statsministeriet, som trak flere seere til. Tallene for denne uge kommer på mandag.

Streaming: Det forlyder fra flere fronter, at internetforbruget er steget markant i de lande, som er hårdt ramt af coronavirus. Her stiger forbruget af videostreaming og i endnu højere grad onlinespil. Viaplay siger, at filmleje (ikke abonnementsdelen) i sidste weekend steg 64% ift. forrige weekend. Apple, Google og Netflix udsender ikke sådan nogle tal, men vi får svar på, hvad det har betydet for Netflix i deres kvartalsregnskab senere. Indtil videre meldes der fra analyseselskaber om stor stigning i download af Netflix app'en i Spanien og Italien.