Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Integra
#308547
Hej Flatpanels

Jeg overvejer at droppe nogle af mine streamningtjenester og bruge pengene på at købe serier istedet. Jeg kan se at Blockbuster har en del serier til salg, hvor man frit kan streame sit købte indhold, når man har lyst.

Dog er jeg bekymret for, hvad der sker med mit købte indhold, hvis TDC en dag dropper Blockbuster eller at der sker noget med rettighederne. Er der nogen herinde der har undersøgt dette nærmere? Har man evt. mulighed for at downloade sit køb, så man trods alt har en kopi.

På forhånd tak for svar.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#308548
Vi lavede på et tidspunkt denne guide til online filmtjenester. Her kiggede vi også på tjenesternes kontraktuelle vilkår ift. ophør: Guide: Filmtjenester på nettet

Vi har i mellemtiden set, hvad der sker, når disse typer tjenester lukker. Plejmo lukkede og brugernes filmkataloger blev overført til Blockbuster. En mindre filmtjeneste kalder Filxster lukkede også og sendte katalogerne til Google Play. I ingen af tilfældene havde brugerne mulighed for at downloade købt indhold.

Det er meningen at guiden skal publiceres igen i opdateret form her i løbet af 2019.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#308550
Og sådan rent personligt så ville jeg ikke turde købe titler hos mindre tjenester som Blockbuster, Viaplay eller for den sags skyld Plejmo i sin tid. I Danmark er vi meget dårligt stillet i situationer, hvor tjenesterne lukkes.

I USA kan man tilknytte sine køb en fælles 'Movies Anywhere' konto, som også sørger for at købte film migrerer til de andre filmtjenester. Altså så man både har dem i en Movies Anywhere app samt på alle de enkelte tjenester, som man har tilknyttet.

Jeg har mere tiltro til Apple iTunes, men de sælger desværre ikke tv-serier i det danske katalog. Du kan eventuelt overveje at lave en amerikansk iTunes-bruger og så betale via gavekort.
Af Integra
#308560
Tak for svar.

Jeg har købt en del film via Itunes, men som du selv nævner, sælger de desværre ikke TV serier.

Jeg foretrækker at de kommer med danske undertekster, så Blockbuster er vel den eneste mulige løsning?