Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#308345
Jeg er ny i streaming verdenen. Når jeg ser fodbold på Canal Digital via Chromecast så er det virkelig dårlig kvalitet - nærmest hvid streg efter bolden. Er det min netforbindelse? Har 50/10.
#308391
du har 50/10 i internet som du betaler for, men det er virkeligt ikke det samme som at din hastighed fra routeren og igennem til tv er det samme -afhænging af hvor den routers placering er henne, har også noget at sige.....Ellers er streaming via internet ikke den bedste kvalitet -ved godt det ikke er helt det samme, men smut du hen til tv og prøv på din telefon at tage en speed test via app på telefonen på dit trådløse wifi og se om du har problemer, som min. bør alt over 7-10 mb være ok i mine øjne
#308392
Jeg har "testet" Viaplay sport i stedet for kabel TV i et halvt år nu. Vist via ATV. Har pt. en kablet 50/50 forbindelse (før 100/50 - betyder intet). Det er voldsomt hvor ringe kvaliteten er i forhold til kabel TV. Jeg ser meget mindre fodbold end jeg gjorde efteråret 2018 pga. af den ringe kvalitet. Hvis man har mulighed for kabel TV, og går op i billedkvaliteten, så er Viaplay bare ikke godt nok i sammenligning. Og der er et ufattelig ringe udbud af 4K transmissioner fra Viaplay. Desværre da det er god kvalitet via ATV.
Det samme gør sig gældende med serier - det er nærmest komisk ringe i sammenligning med de nye Apple+ serier (teknisk set).