Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cub
#306846
Hejsa

Jeg har godt set tråden med Ultra HD 4K fra ViaPlay. Jeg er ikke med på den tekniske del omkring tv. Så derfor spørger jeg her.

Jeg har modtaget mit LG C9 og vil prøve det an i morgen aften i Ultra 4K Liverpool vs Everton. Dog vil jeg lige sikre mig at jeg kan se det før jeg betaler 309kr for 1 måned. Skal jeg stadig have et Apple TV for at kunne se kampen. Det er ikke noget jeg kan gøre igennem mit nye tv via deres app?

Tak :)
Af Beckham
#306847
Ved ikke om TV appen er opdateret til at kunne håndtere 4K. Ellers kan det måske klares via Chromecast? Lidt billigere løsning end Apple tv..:-)
Af kristianl
#306848
Jeg har den kanal og ser det på et LG B8... og Formel 1 og fodbold ser virkeligt lækkert ud.

Jeg får så kanalen via Yousee og de understøtter ikke afspilning af den kanal via deres app pga 4k signalet åbenbart er for krævende, så det er kun via antennekabel.

Aner ikke hvordan det er med Viaplay men det kan man vel spørge om.
Af Cub
#306849
Beckham skrev: 3. dec 2019, 14:12 Ved ikke om TV appen er opdateret til at kunne håndtere 4K. Ellers kan det måske klares via Chromecast? Lidt billigere løsning end Apple tv..:-)
Er WebOS ikke forpligtet til at opdatere de apps i tvet?

Har en 100mibt line og kan sikkert køre det over en browser, er bare i tvivl om jeg forstår det rigtigt.
Af Cub
#306850
kristianl skrev: 3. dec 2019, 14:26 Jeg har den kanal og ser det på et LG B8... og Formel 1 og fodbold ser virkeligt lækkert ud.

Jeg får så kanalen via Yousee og de understøtter ikke afspilning af den kanal via deres app pga 4k signalet åbenbart er for krævende, så det er kun via antennekabel.

Aner ikke hvordan det er med Viaplay men det kan man vel spørge om.
Jeg har desværre Stofa og de vil ikke have den kanal, pga antv sidder på den del, på disse kanter hvor jeg bor. Har dog set at fra 1.jan så får Yousee den kanal.
Af ZackGem
#306851
Du kan ikke modtage det i 4K via den inbyggede app.

Du kan godt se hvad de sender - Men du får det kun i 1080P - Det nedscalleres.

Eneste måde at se 4K fra Viaplay er via Apple TV, Chromecast 4K eller Edgebrowser.

Ellers skal de i hvert fald have tilføjet support for LGs app fornygeligt...

Skal dog siges at deres 4K kanal i 1080P, stadig er langt bedre end det alm signal. Både væsentlig højere opløsning og bitrate.
Af Cub
#306852
ZackGem skrev: 3. dec 2019, 15:05 Du kan ikke modtage det i 4K via den inbyggede app.

Du kan godt se hvad de sender - Men du får det kun i 1080P - Det nedscalleres.

Eneste måde at se 4K fra Viaplay er via Apple TV, Chromecast 4K eller Edgebrowser.

Ellers skal de i hvert fald have tilføjet support for LGs app fornygeligt...

Skal dog siges at deres 4K kanal i 1080P, stadig er langt bedre end det alm signal. Både væsentlig højere opløsning og bitrate.
Så det du siger er at jeg installere Edgebrowser, og åbner viaplay derfra og afspiller? Igennem et hdmi fra pc til skærm selvfølgelig O_O
Af Cub
#306870
ZackGem skrev: 3. dec 2019, 15:05 Du kan ikke modtage det i 4K via den inbyggede app.

Du kan godt se hvad de sender - Men du får det kun i 1080P - Det nedscalleres.

Eneste måde at se 4K fra Viaplay er via Apple TV, Chromecast 4K eller Edgebrowser.

Ellers skal de i hvert fald have tilføjet support for LGs app fornygeligt...

Skal dog siges at deres 4K kanal i 1080P, stadig er langt bedre end det alm signal. Både væsentlig højere opløsning og bitrate.
Jeg er med nu. Har lige haft tid til at få det hele læst igennem. Tak.