Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
#305776
er ved at droppe yousee kabel tv nu når kanal 5 forsvinder.
har installeret Dplay og viaplay på mit AppleTV 4K.
Er der nogle optimale video indstillinger der skal foretages?
og hvilken bitrate streames der i.
synes ikke helt det matcher kabel tv kvaliteten.
Af Beckham
#305785
Mit indtryk er at på mange af de her streamingtjenester som leverer streaming af flow tv er kvaliteten ikke helt på niveau med almindelig kabel tv. Det samme gælder TV2 Play. Især live sport er en udfordring på streaming.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#305788
Din Apple TV 4K skal indstilles til 4K 50Hz SDR som standardoutput og så skal du slå de to match-funktioner til. Dermed sikrer du, at særligt danske/europæiske apps, som ikke supporterer skift af billedfrekvens, afvikles i 50Hz uden hak.

Viaplay udsender visse kampe i 4K, men husk at vælg kampene fra rækken med 4K-udsendelser (der kan vist stadig vælges to streams fra brugerfladen).

Bitrater for de forskellige tjenester kan ses her: viewtopic.php?p=277294#p277294
Af mbm
#305798
Umiddelbart virker Viaplay helt ok. Kunne måske nøjes med den.
Kan godt lige en samlet pakke med TV kanaler.
Men hvordan ser jeg de 4K sportudsendelser. er det kun Live feeds eller ligger de i et arkiv?
Eller skal jeg havde den fulde Total pakke eller sport pakke?

Jeg har kun pakke til 199kr/mdr. med TV kanaler.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#305800
For at se Viaplays 4K skal du have Viaplay Sportspakken. Så løber prisen en del op. Det er kampe fra bl.a. Premier League, Superliga og Bundesliga samt Formel 1 som sendes i 4K. Men ikke dem alle.

Hvis det presser prisen så overvej at aftage DRs kanaler fra DRTV app'en (gratis at anvende) samt TV2s kanaler fra TV2 Play app'en. Disse apps findes også på Apple TV. TV2 Hovedkanalen kan købes særskilt på TV2 Play til 49 kr/md. TV2 Regionerne er gratis. Så for 49 kr/md. er du i gang med alt fra DR, TV2 Hovedkanal, TV2 Regionerne, ved siden af din Viaplay Sport. Kræver naturligvis, at der så springes lidt imellem apps i stedet.
Af mbm
#305802
ja det er jo klart den billigste løsning, men det skulle gerne være noget der som min. kan erstatte min grundpakke som i dag indeholder både TV3 og kanal 5.

Kan se jeg får TV2 charlie istedet for kanal 5 i 2020 :(
Af mbm
#305804
tjaaa er sku lidt luren ved at droppe pga kvaliteten må jeg sige.
Har lige søgt lidt rundt og generelt streames der jo kun i 720p 25hz 2-3 mbit.
kabelt-tv smider jo 1080p 50 hz og +10 mbit igennem og det kan altså tydeligt ses.

Håber sku Yousee finder en anden form for at udbyde deres indhold end nuværende. For deres force er helt klart billedkvaliteten.
Af mbm
#305805
Rasmus Larsen skrev: 21. nov 2019, 09:12 For at se Viaplays 4K skal du have Viaplay Sportspakken. Så løber prisen en del op. Det er kampe fra bl.a. Premier League, Superliga og Bundesliga samt Formel 1 som sendes i 4K. Men ikke dem alle.

Hvis det presser prisen så overvej at aftage DRs kanaler fra DRTV app'en (gratis at anvende) samt TV2s kanaler fra TV2 Play app'en. Disse apps findes også på Apple TV. TV2 Hovedkanalen kan købes særskilt på TV2 Play til 49 kr/md. TV2 Regionerne er gratis. Så for 49 kr/md. er du i gang med alt fra DR, TV2 Hovedkanal, TV2 Regionerne, ved siden af din Viaplay Sport. Kræver naturligvis, at der så springes lidt imellem apps i stedet.
har lige tjecket.. det er sport pakken jeg prøver af for 99kr/mdr.
men synes nu ikke jeg kan finde noget 4K indhold.
Men jeg skal afvente noget live udsendelser så?
Og hvad er kvaliteten for den stream?
Af Brian E
#305807
Det er kun Viaplay, der sendes i 4K, og du kan finde dem under sport i app'en. De er tydeligt markeret. Eller UHD tv-kanalen, men den har du formentligt ikke adgang til.

Hvis det er dplay, du prøver af til 99, vil der ikke være udsendelser i 4K.
Af mbm
#305808
Brian E skrev: 21. nov 2019, 11:24 Det er kun Viaplay, der sendes i 4K, og du kan finde dem under sport i app'en. De er tydeligt markeret. Eller UHD tv-kanalen, men den har du formentligt ikke adgang til.

Hvis det er dplay, du prøver af til 99, vil der ikke være udsendelser i 4K.
ok tak for svaret... må ind og lede lidt.. synes bare ikke jeg kunne finde det.
Af mbm
#305811
det er lidt forvirrende omkring indhold og pakker synes jeg..
https://viaplay.dk/tvkanaler

altså umiddelbart har jeg Viaplay film og serie + TV kanaler .Men IKKE Total.
Har jeg så ikke sport?

EDIT.
fik fat i viasat chat support.

Jeg har ikke sportpakken. Den udbydes ikke med TV kanaler,
Så hvis jeg skal have sport og tv kanaler skal jeg have total pakken til 439 kr... Det er lige i overkanten..

men det der driller mig er jo at man i brugerfladen kan "se" en masse sport, men det er så bare låst..
Lidt dumt, men sikkert smart at lokke med fra Viasat.
Senest rettet af mbm 21. nov 2019, 12:14, rettet i alt 1 gang.
Af Brian E
#305812
Nej, det har du ikke, så derfor vil du ikke kunne se noget i 4K. For at få sport, skal du have Total, og det koster yderligere 240,-.

Jeg har først lige fået købt en Chromecast Ultra, så jeg har endnu ikke testet kvaliteten på deres 4K stream, men det er der sikkert andre, der har styr på.