Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hanga
#303955
Hej

Jeg har YouSee gennem antenneforening og ser rigtig meget fodbold. Derfor er bruddet med Discovery ærgerligt, og jeg er derfor ligesom andre ved at overveje hvad der skal ske.

I dag betaler jeg for en alm. fuldpakke, og så har jeg netflix og HBO abb. for sig selv.

En mulig løsning kunne være at vælge fuld pakke bland selv, og tilvælge de to streaming tjenester gennem YouSee, og bruge besparelsen på disse to abonnementer til Dplay.

Her opstår der så tvivl hos mig, om der er nogen forskel i at have sit streaming abb. på almindelig vis eller gennem sin udbyder? Her tænker jeg blandt andet på kvaliteten, men også på om man så kan se dem på sin PC i almindelig browser, eller om man er tvunget til at bruge YouSee app'en ?

Er der noget man skal være opmærksom på, eller er det nøjagtigt det samme?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#303981
Det afhænger af tjenesten. Netflix kører som normalt, så du kan bruge Netflix's egne apps plus den app, der findes på YouSee-boksen. HBO er anderledes. Her modtager YouSee en kopi af indholdet fra HBO, som de først skal enkode og så lægge i eget katalog. Det giver dels forsinkelse på HBO-premierer, dels betyder det, at du ikke kan bruge HBO's egne apps.
Brugeravatar
Af elcom
#303984
Rasmus Larsen skrev:Det afhænger af tjenesten. Netflix kører som normalt, så du kan bruge Netflix's egne apps plus den app, der findes på YouSee-boksen. HBO er anderledes. Her modtager YouSee en kopi af indholdet fra HBO, som de først skal enkode og så lægge i eget katalog. Det giver dels forsinkelse på HBO-premierer, dels betyder det, at du ikke kan bruge HBO's egne apps.
Bliver streaming kvaliteten på HBO materiale bedre i dette setup, hvor YouSee har materialet? Det kunne måske godt være forsinkelsen værd så :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#303985
elcom skrev:
Rasmus Larsen skrev:Det afhænger af tjenesten. Netflix kører som normalt, så du kan bruge Netflix's egne apps plus den app, der findes på YouSee-boksen. HBO er anderledes. Her modtager YouSee en kopi af indholdet fra HBO, som de først skal enkode og så lægge i eget katalog. Det giver dels forsinkelse på HBO-premierer, dels betyder det, at du ikke kan bruge HBO's egne apps.
Bliver streaming kvaliteten på HBO materiale bedre i dette setup, hvor YouSee har materialet? Det kunne måske godt være forsinkelsen værd så :)
Det vil jeg tvivler jeg på, hvis de altså ikke får film i bedre kvalitet. Hvis dit login og request bare sendes til HBO systemet og yousee er "mellemled", så vil de jo få HBO's egen encode, og så vil yousee velnok forsøge at recode denne, så du skal nok ikke forvente mirakler med en dobbelt encoding og variabel bitrate fra begge.

EDIT: De kan gøre det på flere måder, så det må komme an på en måling på AppleTV boksen hvis muligt, vil jeg mene?
Senest rettet af bbplayer 17. okt 2019, 16:11, rettet i alt 1 gang.
Af Hanga
#303987
Rasmus Larsen skrev:Det afhænger af tjenesten. Netflix kører som normalt, så du kan bruge Netflix's egne apps plus den app, der findes på YouSee-boksen. HBO er anderledes. Her modtager YouSee en kopi af indholdet fra HBO, som de først skal enkode og så lægge i eget katalog. Det giver dels forsinkelse på HBO-premierer, dels betyder det, at du ikke kan bruge HBO's egne apps.
Mange tak!