Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Tegner du abonnement på Disney+ ?

#319076
filmfreak skrev: 15. sep 2020, 14:17 Er det bare mig eller synes I også at billedet er meget meget mørkt i The Mandalorian ?
Hvis du ser på et Sony fra en ekstern kilde via HDMI, vil Dolby Vision fremstå temmeligt mørkt og livløst. Jeg vælger som regel at slå match dynamic range fra på ATV, og nyde indholdet i HDR10.

Sad but true, der findes ikke andre fix.
#319079
Dr.dk skriver:
HVAD VISER DISNEY+?
Udover det klassiske Disney-indhold tilbyder tjenesten film fra Marveluniverset, Star Wars og serier som 'The Simpsons' og 'Homeland'.

Er Homeland virkeligt en Disney-serie? Det ville glæde mig meget at kunne se denne perle på Disney+
#319081
Pede8000 skrev: 15. sep 2020, 17:23
filmfreak skrev: 15. sep 2020, 14:17 Er det bare mig eller synes I også at billedet er meget meget mørkt i The Mandalorian ?
Hvis du ser på et Sony fra en ekstern kilde via HDMI, vil Dolby Vision fremstå temmeligt mørkt og livløst. Jeg vælger som regel at slå match dynamic range fra på ATV, og nyde indholdet i HDR10.

Sad but true, der findes ikke andre fix.
Ja, det ved jeg godt og derfor har jeg også med held kompenseret for dette via nogle tv indstillinger og får normalt et godt dv billede fra Apple tv.

Men også når jeg ser det direkte via appen på tv er billedet på serien næsten lige så mørkt lige bortset fra undertekster som nærmest blænder en, hvorfor jeg foretrækker Apple tv.
#319082
Du har ret i at den er lidt mørk i udtrykket. Det er nok meningen. Jeg er dog desværre nødt til at slå DV fra på ATV, da jeg ønsker Dolby Atmos.

Jeg kan intet ændre når mit TV fodres med DV?? Vil jeg helst heller ikke, da jeg har betalt for en kalibrering (ikke Power/ EG ) :)

Ufatteligt at Sony ikke får rettet op på deres underlige implementering af DV. Billedet på Android (DV) er en sans bedre, end ATV HDR10, men du har ret i det med teksterne...

Ellers er jeg faktisk meget tilfreds med kvaliteten!!
Senest rettet af Pede8000 15. sep 2020, 19:03, rettet i alt 1 gang.
#319085
isteen skrev: 15. sep 2020, 18:31 Dr.dk skriver:
HVAD VISER DISNEY+?
Udover det klassiske Disney-indhold tilbyder tjenesten film fra Marveluniverset, Star Wars og serier som 'The Simpsons' og 'Homeland'.

Er Homeland virkeligt en Disney-serie? Det ville glæde mig meget at kunne se denne perle på Disney+
Homeland er Fox, og dermed Disney, men den er ratet TV-MA, så den kommer næppe på Disney+
#319089
Pede8000 skrev: 15. sep 2020, 18:55 Du har ret i at den er lidt mørk i udtrykket. Det er nok meningen. Jeg er dog desværre nødt til at slå DV fra på ATV, da jeg ønsker Dolby Atmos.

Jeg kan intet ændre når mit TV fodres med DV?? Vil jeg helst heller ikke, da jeg har betalt for en kalibrering (ikke Power/ EG ) :)

Ufatteligt at Sony ikke får rettet op på deres underlige implementering af DV. Billedet på Android (DV) er en sans bedre, end ATV HDR10, men du har ret i det med teksterne...

Ellers er jeg faktisk meget tilfreds med kvaliteten!!
Ok , afsnit 2 var ikke så mørk.
Jeg har på mit Sony AF8 hævet gamma til 2 og avanc, kontrastforbedring til mellem på extern DV profil for at kompensere for det lidt mørke DV billede man får via extern enhed og det fungerer for mig ganske godt.
#319121
Lækkert, at streamingkvaliteten nu endelig er oppe i gear. Vi har set Marvel-filmene med ungerne, men det har været via iTunes, hvor man kun får 5.1 lyd og 1080p. Nu er der Atmos og Dolby Vision
#319135
Lidt skuffende at mange Pixar titler kun er i HD/SDR. Også selvom de står til at være 4K/HDR på mange oversigter inkl. her på Flatpanels.
F.eks. Toystory 2 & 3, Op, Monsters Inc, De utrolige 1 & 2 for at tage nogle eksempler
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 30