Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JohanElkjær
#297511
Pludselig vises hverken købte film eller Netflix ting ikke med Dolby Atmos lyd. Jeg mener ikke jeg har skiftet på nogen indstillinger, hverken på Apple boksen, tv eller reciever.
Når jeg leder i Apple boksens indstillinger kan jeg ikke finde en lyd om Dolby Atmos, før stod det der
Nogen bud på hvad det går ud på?
VH
Johan
Af janbau
#297513
Det sker også hos mig en gang imellem . Du må kunne finde Dolby Atmos i boksens indstillinger under lyd .

Gå til Video Lyd klik på den Vælg Lydformat pas på der er mange Her står nuværende indstillinger Klik på den for at ændre Så kommer skift format frem her kan du ændre formatet. Den skal stå til fra når du har valgt Dolby Atmos når den står til Ændre >Format kan du ændre den til hvad du vil .

Så vælges det lydformat der er tilgængelig fra den kilde Apple boksen s Forskellige Aps kører af lydformat. Nu vises der i Netflix igen Dolby Atmos.
Af janbau
#297518
Nå har du har vel prøvet det jeg har nævnt . Så burde du kun vælge Dolby Atmos .

Har du taget strømmen fra Boksen og sat den til igen ved dog ikke om det hjælper.
Senest rettet af janbau 18. maj 2019, 13:57, rettet i alt 2 gange.
Af steen6400
#297519
Hos mig ser det sådan ud:
Lyd ud: Apple TV (HDMI)
Lydformat: Auto (Atmos muligt)
Brugeravatar
Af TBC
#297545
ATV boksen er irriterende og frustrerende autonom. Det er meget begrænset hvad man reelt kan vælge manuelt på den. F.eks. skal lydformat skal altid stå i Auto for at du får det højeste format boksen via EDID har fået besked om at den trygt kan afgive, med de to eneste kompatibilitetsindstillinger værende kompressioner nedefter som hhv. Dolby Digital 5.1 (inden for legacy SPDIF kompatibilitet) eller stereo. Alt andet, inklsiv Atmos eller alm. 5.1 lydspor udsendt som PCM bestemmer ATV'et sig selv for, uden at man har nogle manuelle valg at kunne gøre sig i den forbindelse. F.eks mangler man også helt grundlæggende at kunne få lov at vælge bitstreaming, hvilket helt sikkert ville løse rigtigt mangle problemer.

Den eneste løsning er derfor at prøve at få genetableret det EDID handskake der aktuelt åbenbart mangler at få forhandlet at kæden af det forbunde udstyr er Atmos kompatibelt. Så sørg for at slukke og tænde HELE kæden og ikke bare ATV boksen, da en af de andre enheder måske kan "hænge" i et tidligere handskakes begrænsninger. Hvis du har en Blu-ray afspiller, kan det måske også hjælpe at slå over og afspille en Atmos titelt fra dén før genforhandlingen af handskake med ATV'et (så kan EDID evt. kan hænge i noget bedre, hvis det er dét der er problemet)

Jeg har også selv store EDID problemer med min ATV boks igennem switch, hvor EDID genforhandles på ny når der switches til en anden kilde. Jeg kan derfor ofte opleve at komme tilbage til ATV'et og kun få automatisk valgt legacy Dolby Digital 5.1 ud af ATV'et selv hvis jeg lige kommer fra f.eks. en PCM eller DTS-HD MA kilde. Jeg har derfor, faktisk så sent som i går, indkøbt sådan en her mhp at kunne tage EDID kontrollen manuelt tilbage og få ATV'et til at lystre: https://www.hdfury.com/product/dr-hdmi-4k/ / https://www.amazon.de/gp/product/B07L12 ... UTF8&psc=1
Sidste uge købte jeg også også sådan en her: https://www.amazon.de/gp/product/B07FMT ... UTF8&psc=1 ...men det viste sig, at mens den kunne spille fint sammen med mind UDH Bluray afspiller og min HTPC, så ville ATV'et slet ikke snakke med den i forhold til at programmere et costum EDID ind i den fra ATV'et som kilde (mens de to andre kilder spillede fint sammen med den og fint kunne programmere den). Så derfor har jeg købt den større HDFURY model med flere brugbare default presets og langt større manuel mulighed for konfiguration af EDID via PC software. Hermed advaret om Lindy EDID emulatoren, hvis den specifikt skal bruges til ATV - mens den er fin i de fleste andre sammenhænge.