Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wiso
#296669
hans123 skrev:Tænker du bruger en ringe router.

Hvis du bruger den medfølgende fra fibia så er risikoen for dårligt grej tilmstede.
Det gælder næsten alle udbydere.
Det er den fra Fibia.
Senest rettet af wiso 29. apr 2019, 12:43, rettet i alt 1 gang.
Af wiso
#296670
Brixen skrev:
wiso skrev:Sony KD-49XE9005.

Router?
Er det mon det jeg har i skabet i entreen? https://i.postimg.cc/sXThtVQ2/billede1.png
(Billedet er noget af to bokse. Kan ikke huske hvorfor vi på et tidspunkt fik en ekstra.)

Jeg ved ikke om der er noget i vejen med den. Hvordan finder jeg ud af det?
Ringer jeg til Fibia, siger de garanteret: "Herfra ser alt fint ud. Vi vil gerne komme ud og kigge. Men finder vi ikke noget, skal du selv betale". Standardsvar.
Det store billede er fiberboksen. Det er den samme jeg selv har.
Hvad er det på det lille billede? Det er måske den, der er problemet.

Jeg har 50/50 og har ingen problemer med HDR/DV.
De kalder det en "fordeler".
Husker ikke længere hvorfor den på et tidspunkt skulle tilføjes.
Af wiso
#296671
Christoff skrev:jeg oplevede lidt samme problem for et år siden med mit da ny anskaffet Sony AF8 og aptv 4K.
Jeg kører også kablet mellem enhederne for mere stabilt netværk.
jeg opdagede mine netværks kabler var utidssvarende, langsomme eller slidte.
Jeg købte nogle nye, cat6 tror jeg, og dét hjalp!!
Måske dine netværks kabler trænger til en opgradering? :-)
Har på et tidspunkt forsøgt med et andet standard kabel. De er måske ikke de bedste. Men fejler de ikke noget, burde det vel fungere uden problemer.
Af wiso
#296965
Ved nu med sikkerhed, der ikke er noget i vejen med selve internet forbindelsen.


I aften skete det så også da jeg så noget i Ultra HD / 4K. Dermed må jeg konstatere det kun er HD der fungere.

Jeg så for ikke ret længe siden 2 sæsoner/17 afsnit af en serie i HDR på Neflix (Stranger Things), uden det skete en eneste gang.
Det giver alt sammen bare ikke mening. Eller også er der sket et eller andet siden ...
Brugeravatar
Af bbplayer
#297225
wiso skrev:Slet tråden!
Det er vist sagt, så kort som det kan siges? En fejl 40 :)

Tab ikke ansigt, det kan ske for alle.

Det værste er dog, når tråde slettes, så kan de aldrig hjælpe en anden til at undgå samme problem. :( Så du kan også hjælpe andre, ved at forklare årsagen.
Af wiso
#297864
Er holdt op med at se film i andet end HD. Hvilket ikke ligefrem gør udvalget mere spændende.

Har forsøgt med et andet kabel. Det hjalp ikke.
Så var der en der skrev en anden router. Men det har kun én skrevet. Så tænker på hvor sandsynligt det er dét vil hjælpe...?

Andre muligheder jeg har overset eller glemt?
Af wiso
#297887
Hvorfor har andre der ser Netflix med samme router så ikke problemer? Giver det mening?

Glemte også hvad jeg skrev tidligere. At jeg tidligere har set en lang serie i HDR uden problemer. Med andre ord: Problemet var der ikke det første lange stykke tid, men opstod så. Det er samme router både men det fungerede og ikke fungerede.
Brugeravatar
Af bbplayer
#297889
Bor du i hus eller ejendom med flere Fibia brugere? Tænker på spids belastningen kan skabe host hos jer, selvom du måske kun bemærker det i sekunder, så er det nok for nogle .
Jeg tror også mit trådløse laver sådan hik engang imellem men det lever jeg bare med, jeg er jo selv ansvarlig og derfor ved jeg også hvem som kan rette det og skal rode :) (Og ja, ved godt du taler kablet)

Hov,
Det fik mig til at tænke om du har mulighed for at teste din egen belastning lokalt? Altså bruge Plex som eksempel, og så afspille nogle UltraHD / HDR clip fra internettet som du lægger på en lokal PLEX server. Der er masser af disse, som du så også kan bekræfte virker ved at afspille de klip lokalt fra en USB stick.
Så kan du se om dit netværk har noget kludder på en switch eller router, eller det bare fungerer perfekt med UHD klip og HDR når det ligger på en lokal boks / server hos dig.
Af Dusty
#297890
wiso skrev:Hvorfor har andre der ser Netflix med samme router så ikke problemer? Giver det mening?

Glemte også hvad jeg skrev tidligere. At jeg tidligere har set en lang serie i HDR uden problemer. Med andre ord: Problemet var der ikke det første lange stykke tid, men opstod så. Det er samme router både men det fungerede og ikke fungerede.
Forstår godt du er træt af situationen. Måske du skulle overveje "professionel" hjælp hvor en kyndig / firma kommer til din adresse og afhjælper problemet. Det lader ikke til du selv kan udføre det der skal til udfra de input du får her. Ja det koster måske nogle penge, men jeg gad simpelthen ikke selv have sådan et problem permanent, og dagligt være irriteret over det.
Brugeravatar
Af MigSelv
#297892
Har givet rådet tidligere, men blev taget ilde op, og hvorfor det skulle være nødvendigt. Men her kommer det igen, jeg ville gendanne tv til fabriksindstillinger.
Har tv været opdateret, sker der mange mærkelige ting, som oftest rettes af en fabriksgendannelse.
Hvis dette ikke løser problemet, søges løsninger omkring netværk osv.