Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af anderzand
#278629
Hej
Er der nogen der har erfaring med at afspille DVD på PC og så streame til fjernsynet via Chromecast? Jeg overvejer nemlig om jeg skal købe en Chromecast..
Når jeg søger på nettet ser det ud til at VLC Player 3 måske vil kunne klare jobbet.

Ellers, nogen ideer til andre prisbillige alternativer til HDMI-kabel eller separat DVD-afspiller?

-Anders
Af Turbo
#278647
anderzand skrev:Ellers, nogen ideer til andre prisbillige alternativer til HDMI-kabel eller separat DVD-afspiller?

-Anders
Derfor forslog jeg dig at købe en Blu-Ray afspiller til 350,- kr.

Nu vil du så lige pludselig ikke vil have en ny afspiller alligevel, ja okey :)
Af Supergris
#278649
Der findes mange andre og smartere afspillere end en Chromecast, og KODI og PLEX mm. er bedre software at afspille med end VLC.

Hvis du ønsker det hele i en pakke, kan jeg anbefale en Nvidia Shield TV, men den koster omkring de 1.500 kr.
Den kører med Android TV, som har indbygget Chromecast.

Du tilslutter en evt. afspiller til dit TV med et HDMI-kabel, så kan du tilgå din filmsamling (hvis du har sørget for at rippe dem på forhånd) over netværk, som kan være kablet eller trådløst, eller du kan vælge at investere i nogle eksterne harddiske, du tilslutter med USB.
De fleste TV i dag er jo "smarte", så en medie-afspiller ikke er nødvendig, men de mangler ofte kræfter og format-understøttelse, så en form for boks vil som regel gøre jobbet bedre...