Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
#310633
Nu så jeg Braitwaits debut i Barcelona på TV2´s arkiv. Altså ikke direkte...Har ikke sportspakken.
Men det var altså meget hakkende.. Er det kun 25 FPS ?
Af mbm
#310640
Rasmus Larsen skrev: 24. feb 2020, 10:53 Arkivet er vist stadig kun 25fps, ja. Live er 50fps.
Det er lidt tarveligt alle ikke kommer op på 50 fps.
Yousee flow TV vinder sku stadig over streaming på det punkt.
Af Small
#310651
Jeg bruger TV2Play på mit Apple TV4K.

OG jeg synes faktisk efter de updatede appen at det der 6sek hakkeri er blevet endnu mere markant når man afspiller fra arkivet.

Eller er det kun fordi jeg har stirret mig blindt på det? hvad siger i andre?
Af filmfreak
#310655
Her på det seneste oplever jeg at de seneste afsnit af Badehotellet fra arkIvet TV2play hakker meget. Andre udsendelser fra arkivet synes at være OK.
Har også Apple TV 4K. På Android tv hakker det ikke.
Af mbm
#310675
Ja oplever også arkiv hakker.

Netop med badehottelet i mandags. Her så jeg afsnittet live og efterfølgende afsnit som snigpremiere.. Det hakkede mere end live afsnittet.

benytter også Appletv 4K
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#311204
Har fra en kollega i branchen set målinger på Disney+. Star Wars på Disney+ ligger typisk i 14-17 Mb/s gennemsnitligt video-bitrate med peak på 30 Mb/s +/- 5 afhængigt af titlen. Og HEVC.

Lyden i Dolby Atmos er 768 Kb/s.
Indhold i 24fps.

Jeg har stadig udfordringer med at få DNS-tricket til at levere Disney+ i 4K, så hvis andre har held med det, så upload endelig målinger :)
Brugeravatar
Af Naiera
#311208
Har du ikke prøvet det med at deaktivere DNSen når appen har tjekket hvor du er?
Brugeravatar
Af Naiera
#311520
Vi må vist overvåge bitraten på Netflix i den næste tid O_O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#311542
Hvordan ville det fungere mht. deaktivering af DNS når app'en er aktiv? Det vil vel betyde, at man skal gøre hver gang app'en startes? Jeg klemmer ret sjældent en opløsning igennem, som kommer i nærheden af 4K, så det ville være federe, at undvære DNS.
Brugeravatar
Af Naiera
#311547
Ja, du skal have den på hver gang appen starter op, hvilket den gør helt fra starten efter kort tids inaktivitet i baggrunden, så det er ikke nogen videre fantastisk og permanent løsning. Jeg så de sidste 3-4 afsnit af Mandalorian i ét hug, og så snuppede jeg lige Noelle igen, fordi første omgang vist mest kørte i 720p og derunder.

Og det bliver ikke nødvendigvis meget bedre af at D+ kommer til Danmark, for i hvert fald hos Getflix ligger de i gruppe med andre tjenester som man måske gerne vil bruge amerikansk adgang til. Hos mig f.eks. ESPN.
Af CSP
#313758
Er der nogen der ved om Netflix, Amazon, Apple osv. har skruet op for bitraten igen?
Nu er der jo gået over en måned som den oprindelige aftale lød på hvor streamingtjenesterne kørte med lavere bitrate, angiveligt pga. forhøjet press på netværket i Europa.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 47