Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af elcom
#331595
Rasmus Larsen skrev: 7. maj 2021, 14:11 Her nogle målinger direkte i Paramount+ app'en.

Resultater:
- Desværre er film i app'en (ligesom hos partnere) konverteret til 25fps. Se de første to billeder nedenfor.
- Video i op til 1080p HD (SDR) med 4-6 Mb/s variabel bitrate.
- Lyden er 128 Kb/s stereo (AAC) på film. Disse ligner gamle enkodninger.
- Visse serier såsom Yellowstone er i korrekt 24fps (igen ligesom hos partnere). Lyden er her 192 Kb/s stereo (DD+). Disse er nyere enkodninger. Se billede nedenfor.
Er der forskel på målinger fra Paramount+ app'en vs. Apple TV app'en i bitraten?
Kan se fps er det samme.

Mere om det kan betale sig at køre abonnement via Apple.
Brugeravatar
Af Naiera
#331606
Jeg har set en smule Paramount+ med et prøveabonnement på deres amerikanske tjeneste. Det begrænsede sig vist til to afsnit af Younger, men det var sgu rart at kigge på.
Brugeravatar
Af OrigT-Duck
#331694
Jeg har i går og i dag, som jeg luftede over på Rec.dk DD+ stream fra 5.1 film fra apple tv appen på android tv. det er bl.a. The House With a Clock In Its Walls, Elite pædagogen og Så længe jeg lever.
Jeg har ikke macbook hjemme fortiden, så kan i be/afkræfte at de er opgraderet fra dolby digital til DD+ på itune på apple tv bokse?

for da vi så elite pædagogen lige inden vinterferien var den kun i dolby digital
Af steadi
#331745
Rasmus, har du/I nogensinde målt billedkvaliteten på streaming fra Filmstriben?

Jeg er klar over, at det måske lyder mærkeligt, men de par film, som jeg lige har set, står flottere end Netflix.

Det havde jeg ikke liiiige forventet :)
Brugeravatar
Af Naiera
#331989
De mangler vist noget bitrate, der hos Viaspil ;;)
Brugeravatar
Af PerMichaelKnudsen
#331990
Viasat 4K fodbold på AppleTV er en stor skuffelse. Det ser ringere ud end DR HD også via Viasat på AppleTV, og væsentligt ringere end Telia-TV DR-HD via Telia-TVs egen boks (Arris)
Af lkodk
#332005
Jeg så 4K streamen på viaplay, og det var bestemt ikke noget at råbe hurra for.
Teknisk set var det 4K, da alle pixels var der, men det var også det.
Mit ATV meldte til at starte med en bitrate på maks 19, men efter lidt tid på streamen faldt det til maks 9.

Og som en skrev som kommentar på jeres artikel, så lignede det noget opskaleret 1080i, hvilket jeg er tilbøjelig at at være enig i, da specielt de hvide streger filmerede en del.
Bortset fra det så det ok ud, men når jeg så skiftede over på DRs HD signal, så kunne jeg ikke rigtigt se forskel i det generelle billede, andet end at stregerne ikke flimrede.

Så alt i alt et bedre billede hos DR ligeledes kørte med 9 mbps iflg ATV
Af aalb1970
#332009
Jeg synes faktisk også, at billedet på Viasat UHD kanalen via min Yousee boks var en skuffelse. Opløsningen var højere end på DR1, men mens DR1s billede var fri for artefakter, var der tydelige artefakter i form af noget der lignede dårlig deinterlacing (combing) på Viasat UHD kanalen. Håber at det bliver bedre.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#332018
Hmm, jeg kan slet ikke få Viaplay over 720p pt. Måske der er pres på deres servere. Jeg håber det bliver bedre.

Enig i at DRs signal står ret fint. DR sender i 1080p50.
Vedhæftede filer
F649CAD9-267D-480A-A28B-BC2BC0BEB99C.jpeg
F649CAD9-267D-480A-A28B-BC2BC0BEB99C.jpeg (2.39 MiB) Vist 5048 gange
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 47