Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af TBC
#289107
katbird skrev:Korrektion til Amazon Prime HD
Enkelte serier f.eks The Marvelous Mrs. Maisel: season 2,streames med ca 10Mbps.
Det giver næsten glade mindelser tilbage til de gode gamle dage, bortset fra at lyden er barberet ned til røv og nøgler som på Netflix (med mindre der er tale om et setup der udnytter et 2.0 lydspor = ?)
Af katbird
#289294
Det er et 5.1 lydspor.
Træerne vokser dog ikke ind i himlen...for den helt nye serie Homecoming har en video bitrate på ca 6,00Mbps og audio på 256kbps.
Brugeravatar
Af Naiera
#289296
Det er løjerligt når tjenesterne sender forskellige serier i forskellig kvalitet. Som omtalt for et par sider siden, så er jeg overbevist om, at Netflix sender Big Mouth med en temmelig lav bitrate.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#289493
Naiera skrev:Det er løjerligt når tjenesterne sender forskellige serier i forskellig kvalitet. Som omtalt for et par sider siden, så er jeg overbevist om, at Netflix sender Big Mouth med en temmelig lav bitrate.
Netflix siger, at de nu tilpasser enkodningsniveauet scene-for-scene. Animation er efter sigende noget af det, som man kan komprimere hårdest uden at de går ud over den visuelle kvalitet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#289494
Jeg har brugt de målinger, som er relevante for sports-tjenester i en artikel i dag. Mange tak for jeres bidrag.

I samme artikel er der også kommentarer fra DR, TV2, Strive Sport og YouSee om planerne for at hæve bitrate og billedfrekvens.

Sports-tv er i opbrud men billedkvalitet halter i overgangen til streaming

PS: Det er ikke lykkedes mig at få bekræftet Viaplays kvalitet på 4K-signalerne endnu. De sagde i sin tid, at bitraten til at starte med lå på 24 Mb/s (med HEVC), men jeg tror, at den er blevet sænket siden da.
Brugeravatar
Af Naiera
#289504
Rasmus Larsen skrev: Animation er efter sigende noget af det, som man kan komprimere hårdest uden at de går ud over den visuelle kvalitet.
Hvilket er fuldstændig forkert. Det ses også tydeligt når Big Mouth bryder op i kompressionsartefakter uden der sker noget videre i billedet. Ufatteligt inkompetent.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#292318
Der er et par, der nævner i kommentartråden her, at de umiddelbart synes, at billedkvaliteten på HBO Nordic er blevet bedre for nylig.

Er der nogen, som kan lave et par målinger? Jeg har desværre ikke adgang til HBO Nordic pt. men det kunne da være, at jeg skulle benytte lejligheden til at komme igang med de nye afsnit af True Detective.
Brugeravatar
Af Naiera
#292320
Det er vel stadigvæk 50Hz...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#292326
Ja, men det var nok bitraten der blev tænkt på. Jeg synes ikke kvaliteten ser bedre ud end hidtil. Jeg følger True Detective nu og der er stadig posterization og artefakter. Der er dog forskel på hver enkelt serie synes jeg. Hvis nogen gider købe en Macbook til mig, så skal jeg gerne tjekke bitraten...
Af dieseldk
#292364
HBO Nordic True Detective, vikings viste ca. det samme
Vedhæftede filer
IMG_0286.jpg
IMG_0286.jpg (239.43 KiB) Vist 2603 gange
Brugeravatar
Af TBC
#292378
Både hayu Dplay mangler i skemaet - Nogle der har nogen anelse om bitraten på dem?

hayu ser ud af h til mens Dplay ligner streamingtjenester flest (Bedømt på 2 minutters overværelse af kærestens kigning)
Brugeravatar
Af Gyzzo
#292379
Rasmus Larsen skrev:Der er et par, der nævner i kommentartråden her, at de umiddelbart synes, at billedkvaliteten på HBO Nordic er blevet bedre for nylig.

Er der nogen, som kan lave et par målinger?
Jeg har senest foretaget målinger af HBO d. 5. dec. 2018, hvor jeg også skrev en bemærkning her i tråden, idet den generelle bitrate var hævet fra ca. 3.0 til 3.5Mbps.

Jeg kan foretage en ny måling i løbet af weekenden.
Brugeravatar
Af TBC
#293061
Så prøv lige at tage Dplay med - Der er en del titler man kan tilgå gratis helt uden overhovedet at abonnere og logge på først - altså lavthængende frugt til oversigten.

Kærestens Hayu mangler også, men der tror jeg man skal oprette en gratis trail for at få adgang

- Men begge Dansk tilgængelige (og tekstede) tjenester mangler i hvert fald i oversigten
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 47