Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#277897
bbplayer skrev:
Gyzzo skrev:Har testet lidt blandet indhold i den nye YouSee TV & Film app. Bitraten er som udgangspunkt 4,5Mbps med 1280x720 opløsning og 25fps. Jeg fandt dog hurtigt nogle undtagelser. DR1 sendes eksempelvis med 8Mbps og 50fps, mens reklamerne på 3+ bliver sendt i 1920x1080, 8Mbps, 25fps.
Hvis DR app kører 50fps, så kan 25hz opsætning på ATV da ikke være korrekt, så har du hvilken opsætning eller skifter den automatisk?
Jeg forstår muligvis ikke dit indlæg, men ATV sættes jo ikke op til 25 Hz. Den står til enten 60 eller 50 Hz og så BURDE apps fortælle boksen hvilken frekvens den skal skifte til. Det gør Yousse-app'en bare ikke. Så hvis man vil undgå judder, så skal man køre interfacet ved 50 Hz, da de alligevel har smadret de amerikanske serier ved at omdanne dem til 50 fps fra de 60 de har modtaget dem i, og speedet film op fra 24 fps til 25 fps.
Brugeravatar
Af bbplayer
#277931
Torben Rasmussen skrev:
bbplayer skrev:
Gyzzo skrev:Har testet lidt blandet indhold i den nye YouSee TV & Film app. Bitraten er som udgangspunkt 4,5Mbps med 1280x720 opløsning og 25fps. Jeg fandt dog hurtigt nogle undtagelser. DR1 sendes eksempelvis med 8Mbps og 50fps, mens reklamerne på 3+ bliver sendt i 1920x1080, 8Mbps, 25fps.
Hvis DR app kører 50fps, så kan 25hz opsætning på ATV da ikke være korrekt, så har du hvilken opsætning eller skifter den automatisk?
Jeg forstår muligvis ikke dit indlæg, men ATV sættes jo ikke op til 25 Hz. Den står til enten 60 eller 50 Hz og så BURDE apps fortælle boksen hvilken frekvens den skal skifte til. Det gør Yousse-app'en bare ikke. Så hvis man vil undgå judder, så skal man køre interfacet ved 50 Hz, da de alligevel har smadret de amerikanske serier ved at omdanne dem til 50 fps fra de 60 de har modtaget dem i, og speedet film op fra 24 fps til 25 fps.
Jeg forstår ikke. Main opsætning, er vel 1080p/50 eller /60? korrekt? eller 4k/50 /60 . Så ved jeg ikke hvad en app gør når den starter en film/afspilning, det er vel præcis hvad Itunes gør når den starter film/serier?
Der er så film i 1080/24p og disse er vel ikke speeded op af ATV? så går der da noget galt, eller eksisterer de slet ikke, og man har ikke 1080/24p support som på blu-ray?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#277937
Hvis vi snakker om Yousees app, så er indholdet tilpasset 25 fps og 50 fps, så film skudt i 24 fps er speedet op og 60 Hz er konvertet, ligesom det er på TV-kanalerne. Der er ikke framerate skift i deres app. Det samme gælder DRs app, hvor indholdet også følger TV-signalet, dvs. alt indhold er tilpasset 50 Hz. Det har ikke noget med ATV at gøre - det er gjort hos udbyderen før streamet overhovedet når frem til ATV.

Film i iTunes og flere af de populære filmtjenester formår at skifte frekvens, så output frekvens matcher content frekvens.
Brugeravatar
Af bbplayer
#277940
Og lige præcis den formulering forstås ikke når der sidder nogen som måler den nye yousee app, til 25 og 50 fps på samme app, og samme kanal.

Så er denne forklaring jo ikke korrekt, i forhold til din forklaring på DR app info.
Har testet lidt blandet indhold i den nye YouSee TV & Film app.
- Bitraten er som udgangspunkt 4,5Mbps med 1280x720 opløsning og 25fps. Jeg fandt dog hurtigt nogle undtagelser.
- DR1 sendes eksempelvis med 8Mbps og 50fps,
- mens reklamerne på 3+ bliver sendt i 1920x1080, 8Mbps, 25fps.
Det er samme app men meget forskellige opservationer, og DR til forskel for din DR app forklaring er her 50fps og højere Mbit :) Dog også yousee som modtages fra.

jeg overraskes bare over at den ikke auto-switcher til 1080/24, når materiale er i 24p?
Det giver ikke meget mening at vælge 25hz til en 50fps afspilning, især hvis ATV ikke forsøger at ændre source til 25fps istedet.
Brugeravatar
Af Pede8000
#277941
Håber I kan se det :D
Vedhæftede filer
Her er de rå data ved live streaming fra DR app på ATV.
Her er de rå data ved live streaming fra DR app på ATV.
IMG_0007.jpg (671.37 KiB) Vist 12897 gange
Brugeravatar
Af bbplayer
#277942
Takker, et billede siger mere end 1000 ord :)

Så er forklaringen vel at ATV forsøger at kompensere for de 25.47fps rate når den kører 60hz?

Hvad kompenserer så ved afspilningen? ATV eller TV?
Brugeravatar
Af Pede8000
#277948
Ha ha, ja der er sgu nogen tal at holde rede på, jeg er helt tabt på det meste.

Kan desværre ikke hjælpe med Yousee -appen, da jeg forsynes af Stofa.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#277949
Altså det er jo frameraten i streamet og ikke frekvensen der skifter. Det troede jeg du var med på. Hvis appen ikke har autoskift, så laves der pulldown når ATV smider det over i TV, idet frekvensen så ikke kan skifte til at matche Content.
Brugeravatar
Af bbplayer
#277950
Nej, Jeg skal selv på min AndroidTV boks, ændre opløsning og fps, for at få bedste match.

Måske har jeg bare glemt alt dette :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#277952
bbplayer skrev:Og lige præcis den formulering forstås ikke når der sidder nogen som måler den nye yousee app, til 25 og 50 fps på samme app, og samme kanal.
Det er frame rate på videoen, der måles her i tråden. Husk at holde det afskilt fra frekvensen på output (refresh). Apple TV vil vælge 50Hz output uanset om frame rate er 25fps eller 50fps.
bbplayer skrev:jeg overraskes bare over at den ikke auto-switcher til 1080/24, når materiale er i 24p?
Det gør den også? Men det kræver, at kilden er i 24p. Hos klassiske tv-akøtrer såsom DR, TV2, YouSee og Stofa tænker man jo i broadcast. One size fits all. Så film i 24p speedes op. Det udsendes ikke i 24p. Det sker allerede ved enkodning af kanaler, før signalet rammer Apple, så det kan Apple TV ikke ændre på. Den ser kun, at indholdet er i den frame rate, som app’en oplyser om.
Brugeravatar
Af bbplayer
#277954
Rasmus Larsen skrev:Det gør den også? Men det kræver, at kilden er i 24p. Hos klassiske tv-akøtrer såsom DR, TV2, YouSee og Stofa tænker man jo i broadcast. One size fits all. Så film i 24p speedes op. Det udsendes ikke i 24p. Det sker allerede ved enkodning af kanaler, før signalet rammer Apple, så det kan Apple TV ikke ændre på. Den ser kun, at indholdet er i den frame rate, som app’en oplyser om.
Ok, jeg må erkende, jeg har set for meget på encoding af serier, end på tv broadcast, her kan jeg matche en 23.997 med 1080 eller 2160 - 24/30/50/60 . Så når jeg længe har læst auto-switch, så tænkte jeg mulighederne var store men jo, det er jo kilde materiale som tv broastcast som begrænser.

Takker for at få min hukommelse genopfrisket, der var lidt kombi's jeg havde overset der.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 47